Wij vieren morgen sinterklaas (ja nu nog... ) en moet nog een gedicht maken, maar vrees dat mijn inspiratiebron op stap is...
Het gaat om mijn tante, ze woont op een boerderij die ze al een paar jaar aan t verbouwen zijn. Ze houdt van paarden en paardrijden, is op zoek naar een vz paard en als het goed is rijd ze op een manege. Verder wisselt ze erg vaak van baan.
Sint is met jou vaak erg begaan Want oh, wat wissel je vaak van baan Je hebt het wát druk En nooit eens geluk Wijst je baas je wéér de laan
Paardrijden doe je zeker graag En vooruit ga je wel, zeer gestaag Soms wordt het niet wat Heb je het even gehad Want je paardje doet steeds zo vaag
Het is maar een idee... een soort van lymmerik. Rest mag je zelf verzinnen
Siets
Geplaatst: 12-12-04 14:16
Er zullen veel mensen van dromen, om net als jij in een boerderij te wonen. Je bent nu al jaren aan het sjouwen, want ja, je blijft aan het verbouwen.
Gelukkig is er ook iets waar je ontspannen van wordt, je leeft immers op van de paardensport. Die dieren zijn en blijven interessant, telkens weer, want je gaat er heen, keer op keer.
Ook is er dan nog zoiets als je baan, tante, je blijft aan het verhuizen aan! Je wordt zo onderhand handig in het wennen, het voordeel is: je leert wel mensen kennen!
Ik ben er normaal beter in, ben net wakker haha
Siets
Geplaatst: 12-12-04 14:17
oh ja, de rest moet je zelf nog even verzinnen
SuperSmurf
Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-04 18:00
haha nou jullie zijn creatiever dan ik! Heb uiteindelijk toch internet en een vriend gebruikt, aangezien we op het moment dat jullie dit plaatsten al bezig waren... Even goed bedankt!
SuperSmurf
Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-04 18:01
Beste Susanne,
Sint hield jou dit jaar goed in de gaten, en liet piet telkens kijken naar jouw doen en laten.
Telkens maar wisselen van baan, oh,oh oh,... we wisten er met jou geen eind meer aan.
Ook de paarden en geiten liet je niet voor wat het was, je was daarmee dit jaar erg druk, en in je sas.
Piet en ik dachten: "wat moeten we Suzanne nou geven",... wat past bij haar heel bewogen leven.
Nieuwe laarzen misschien ?. Nee,.. dat vindt ze niets... Die heeft ze vast al bovendien !, dus stuurde ik Piet maar op de fiets...
Piet kwam terug uit de stad, en vertelde mij dat hij eindelijk wat leuke dingen voor je had...
Daarom alleen nog de volgende zinnen, om je over de cadeaus te bezinnen...
In een romantische nacht, misschien Wil je toch het een en ander zien
Het elektrische licht is veel te fel Maar lieflijk kaarslicht werkt weer wel
Dit cadeau kan je laten wakkeren Om eventuele hartstocht op te wakkeren
En na het werken met de paarden en de geiten, Gaan alle lekkere geuren snel slijten
Ben je de vieze geuren zat Dompel jezelf dan in een lekker bad
Maak het hierna nog even af, Spray zoiets op als daf (Dove)
Hiermee bega je echt geen misser En is een klein stukje aarde weer wat frisser