{Verhaal} Nu nog titelloos :P

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

{Verhaal} Nu nog titelloos :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 18:08

Hoofdstuk Ι

Lekkere dag vandaag… niet dus. Het begon vanochtend al. Nee, sterker nog, vannacht. Mijn moeder kwam schreeuwend het huis binnen, ze was weer eens in de kroeg geweest. Stomdronken was ze, en dan zoekt ze altijd rottigheid. Dit keer was de telefoon aan de beurt. En inderdaad, nu hebben we alleen nog onze mobiele telefoons. Mijn moeder heeft de hele nacht staan zingen en dansen, op de muziek van een of andere vreselijke band. Ik heb dus geen oog dicht gedaan. Vanochtend werd ik ineens wakker geschud, en ik schrok me te pletter toen ik mijn ogen open deed! Kijk ik ineens recht in het gezicht van mijn zusje, Nancy! Ze durfde niet in haar eentje naar beneden, na dat gedoe vannacht. De arme schat. Dus kon ik ook nog eens een uur eerder op, aangezien ik het eerste uur vrij had. Mijn engelse leraar was ziek. Toen kwam ik op school aan. Had ik nou maar nooit naar school gegaan. Mijn vrienden, behalve Mike, hadden een gewéldig leuk geintje uitgehaald. Ahum ahum… Ze wilden me voor de gek houden, en hebben (voor de gein?) een andere plek afgesproken om te wachten op elkaar, om naar school te fietsen. Dus stonden Mike en ik daar een half uur te wachten, omdat ze er altijd zijn. Mogen we morgen gezellig een uur nakomen, omdat we te laat waren. En lachen dat ze deden, toen we de klas binnenkwamen! Jaco, Kevin en Roel kunnen dus de pot op. Stelletje zakken! Nouja, toen kwam ik zwaar chagrijnig thuis, en ik had kunnen weten dat ik bij Mike had moeten blijven. Mijn moeder had de hele dag de kans gehad om te drinken, dus het eerste wat en gebeurde was dat ik een schoen naar mijn hoofd kreeg gesmeten. Ik leek wel een hond of zoiets! En nu lig ik hier dus, in mijn bed te wachten tot ik in slaap val. Onmogelijk, als je het mij vraagt. Mijn moeder is namelijk ruzie aan het maken met mijn vader, en Nancy ligt bevend bij me in bed. Ik heb het echt, echt met haar te doen.

DAVID! Opstaan! Oh, man! Is er nog een rampzaligere manier van wakker worden? Dacht het niet. Ma staat onder aan te trap te schreeuwen dat ik op moet staan alsof er brand is! Hoe kan dat mens in hemelsnaam mijn moeder zijn, vraag ik me dan af… Ooohh wat doet mijn hoofd zeer! Dat komt van de schoen, schiet het door mijn hoofd. Of natuurlijk van dat rare mens dat daar onder aan de trap mij wakker schreeuwt.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 15:40

Niemand?

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 15:50

ik vind het wel goed hoor
ik wil wel meer lezen

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:34

Ik vind je schrijfstijl niet echt denderend. Het 'trekt' niet zo. Bedenk dat alle zinnen een onderwerp en een persoonsvorm moeten hebben, behalve als ze in de gebiedende wijs staan.

Ook moet je opletten dat je in dezelfde tijd blijft schrijven. Soms tegenwoordig, soms verleden. En de leestekens. Als iets gezegd wordt, moet dit tussen aanhalingstekens!

Zinnen als "Dacht het niet" zijn dus niet correct. Woorden als "Nouja" moet je vermijden, behalve als dit gezegd wordt door een persoon.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 17:36

Shanna16 schreef:
Ik vind je schrijfstijl niet echt denderend. Het 'trekt' niet zo. Bedenk dat alle zinnen een onderwerp en een persoonsvorm moeten hebben, behalve als ze in de gebiedende wijs staan.

Ook moet je opletten dat je in dezelfde tijd blijft schrijven. Soms tegenwoordig, soms verleden. En de leestekens. Als iets gezegd wordt, moet dit tussen aanhalingstekens!

Zinnen als "Dacht het niet" zijn dus niet correct. Woorden als "Nouja" moet je vermijden, behalve als dit gezegd wordt door een persoon.

Bedankt voor je tips Lachen

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 00:21

ik vin het wel leuk hoor
en ook dat het een keer over een jongen gaat
i.p.v een meisje Hyper!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 11:44

EEFIETJE schreef:
ik vin het wel leuk hoor
en ook dat het een keer over een jongen gaat
i.p.v een meisje Hyper!