[Gedicht] Zinloos geweld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niekoezz

[Gedicht] Zinloos geweld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 21:58

We moeten voor school (levensbeschouwing) een gedicht maken over zinloos geweld. Alles komt in de aula te hangen.

En wat vinden jullie ervan, wat zouden jullie nog veranderen? Lachen

Afbeelding

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:01

De lettertype is niet zo bijzonder, gewoon standaard Comic Sans MS (neem ik aan, kan anders zijn hoor.. ben er niet helemaal bij) en dan ook knallend wit. Dat had misschien iets minder gemogen.

Verder heel erg mooi! Lachen

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 22:04

Welk lettertype zou jij dan doen, en welke kleur? Zwart - wit is juist erg diep ingaand op zinloos geweld. Je kunt moeilijk hele vrolijke kleuren gaan gebruiken....

Lachen

__rosalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:05

nou Ik vijndt hem egt super hoor vooral juist die letters en het plaatje erachter en natuurlijk de tekst die raakt me ook wel

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:06

Niekoezz schreef:
Welk lettertype zou jij dan doen, en welke kleur? Zwart - wit is juist erg diep ingaand op zinloos geweld. Je kunt moeilijk hele vrolijke kleuren gaan gebruiken....

Lachen

Haha, ja dat is waar. Maar zoiets als grijs, zodat het er niet helemaal uitspringt.
En lettertype, tja. Comic Sans is heel standaard en best wel vrolijk voor zijn soort, vind ik dan.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 22:10

Citaat:
nou Ik vijndt hem egt super hoor vooral juist die letters en het plaatje erachter en natuurlijk de tekst die raakt me ook wel

Bedankt!

Citaat:

Haha, ja dat is waar. Maar zoiets als grijs, zodat het er niet helemaal uitspringt.
En lettertype, tja. Comic Sans is heel standaard en best wel vrolijk voor zijn soort, vind ik dan.

M'n vriendin heeft wat met de lettertypes en kleuren gekloot. De kleurwisseling naar grijstinten was niet mooi. Ik ben nu op internet andere lettertypes aan het zoeken. Heb jij nog tips voor mooie lettertypes?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:14

Ikke= vriendin Knipoog Ik heb inderdaad die grijstinten bekeken, maar kwam al snel weer bij wit. Het wordt dan echt dat geheel met de tekst, maar niet mooier. Lettertypes zijn moeilijk te vinden, word heeft sowieso niet echt iets speciaals erbij zitten, en anders moet je inderdaad het internet op gaan, en dan krijg je zoveel keuze dat ik het niet kan overzien Knipoog

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 22:17

Moeilijk te overzien inderdaad! Kan niet kiezen zowiezo, vind alles wel leuk Tong uitsteken Haha!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 12:11

de laatste regel stoort mij een beetje. Heb alleen geen suggesties Tong uitsteken En witte letters vind ik juist wel mooi Lachen

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:43

Ik vind het een mooi gedicht. Goed en passend plaatje op de achtergrond! Niks meer aan veranderen zou ik zeggen!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:42

Prachtig gedicht en plaatje... Als kleur voor je lettertype zou je dr kleur van het licht op de achtegrond kunnen gebruiken.. Is misschien een idee Maar super hoor Haha!

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 17:20

Bedankt voor jullie reacties!!!
De laatste regel is inderdaad een beetje lang zeg maar, maar het is een vraag,en dat vind ik meestal wel mooi aan het einde van een gedicht. Als iemand een betere zin heeft, wil ik die graag horen! Lachen

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 16:39

Iemand nog typs?