Kerst knutsel ideeën voor groep 6??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Haagsemeid

Kerst knutsel ideeën voor groep 6??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 10:49

Ik ben normaal super crea, maar op me stage zit het sinds dindsdag niet mee. Alles zit niet mee (Zie ook topic in verslag vd dag)

Maarja ik heb al internet helemaal doorgespit en dan krijg je allemaal van die printplaten, maar dat wil niet ik dat is kleuren en in elkaar zetten.

Ik wil iets orgineels, maar wat ook wel haalbaar is.
Ik weet dat er hier veel, crea mensen zitten en ook veel Pabo studenten.

Dus iemand leuke ideetjes?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 11:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 11:31

kerststukje maken?

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:28

kerstballen maken, metvan die piepschuimballen, en cuvettes ( van die glimmende palletjes) of stukjes stof die je erin prikt

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:44

een kerstboom laten tekenen en dan van papier er balletjes op plakken, dat kan met alle soorten papier. Karton, glimpapier, folie, enz.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:31

Gizzmo schreef:
kerstballen maken, metvan die piepschuimballen, en cuvettes ( van die glimmende palletjes) of stukjes stof die je erin prikt

Dit vond ik altijd leuk om te doen! Valt zeker in de smaak! Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 18:00

dozen verzamelen en die laten inpakken met glanspapier en met strikken enzo kan je ze ophangen bovenin de klas enzo Tong uitsteken

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 18:02

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 18:12

Op knutselen.pagina had ik al gekeken, maar dat was vrij weinig kerst en de dingen die er stonden waren te kinderachtig voor groep 6.
Kerststukje was ik helemaal vergeten te zeggen, dat doen ze al met de eigen leraar Boos!

De rest van de ideeën vind ik wel leuk, vooral die van die kerstbal, had helemaal niet aan die cuvettes gedacht.

VeirL ik ga even bij de link kijken.
Allemaal bedankt en nog meer ideeën zijn altijd welkom

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 00:53

owkee Lachen Ik had er overheen gelezen dat je KERSTknutselideeën bedoelde... heb niet goed de titel gelezen alleen aandachtig je bericht! Ik zal eens gaan denken oké

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:46

van een eierdoos (klein, 6 eieren) kun je een hele leuke kerststal maken!
mooi bruin verven, sate-prikker om de deksel in 'dakstand' te houden, stro erin, en dan zelf de figuurtjes uitknippen en erin plakken/zetten

wat een wattenbolletje en tandenstokers kun je schapen erbij maken

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 18:32

Weetje wat het probleem is, ik heb zo kort de tijd gekregen, dat ik in 3 dagen geen 20 eierdozen heb kunnen verzamelen Scheve mond

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:28

Ik was al voor je aan het verzinnen (wat ik al die jaren op school heb gemaakt). Maar het enigste wat ik me nog echt kan herinneren is dat ik in Groep 8 heb gemaakt: *Ja, nu komt beschrijving

De "juf" had het idee met Pur(schuim) /sorry, weet niet meer precies wat het was/ kleine lijstjes te maken. Dat was trouwens een erg leuk idee hoor, helaas bleef dat ding waar dat Pur uit kwam maar spuiten en heeft ze echt iets van een uur lijstjes staan maken. Terwijl het de bedoeling was dat we het zelf gingen doen. Die lijstjes mochten we dan zelf verven en dan versieren met glitters enzo. En dan werd er bij die lijstjes maken een paperclip in gedaan zodat ie met opdrogen vast zat. En dan werd er een kerstbal in gehangen aan die paperclip en dan met een stukje vislijn.

Maarja dat was het, trouwens het schiet me ineens te binnen wat we die andere jaren (naja, 2 van mijn jaren dan) hebben gedaan.

We kregen geloof ik een of ander deeg. Daar moesten we een "standaardje voor een waxinelichtje" van maken. Je maakt eerst een rondje (niet van al je deeg!), dan maak je van het deeg wat je apart hebt gelegen bijv. kleine balletjes die kersjes moeten voor stellen en dan ook nog blaadjes enzo maken van dat deeg. Dat moest je er natuurlijk op doen. Nouja dan had je al een heel begin. Dat werd dan "gebakken". En dan even af laten koelen en dan kleuren maar Lachen Kan met verf, maar wij deden het altijd met viltstift Haha!

Dit vond ik altijd wel leuk, het is niet echt orgineel (vind ik dan, want ja heb het 2/3 jaar gedaan) maarja zoals ik al zei, ik vond het altijd leuk! Knipoog