[ verhaal ] Het verhaal van een lieve kleine glimworm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Droomvanger

[ verhaal ] Het verhaal van een lieve kleine glimworm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 00:19

note:

het verhaal hier onder is ontstaan uit pure verveling, en toch ook weer, met de nodige humor.. ,
het verhaal, neemt nogal wat dingen op de hak, zoals sprookjes, films, series, tekenfilms, fantasie,
en soms een knipoog naar politiek toe. het is me aller eerste verhaal, wat uit eindelijk is uitgegroeit
tot een vervolg verhaal.. ik heb er nu 8 vervolg delen van gemaakt, het is nog niet af, alleen heeft
de zomer wat voor vertraging van de vervolg erop veroorzaakt, ook tijdgebrek is aan de orde..

reacties en opmerkingen zijn welkom.. wil graag weten of er nog meer intresse is voor dit verhaal.Knipoog

DreamCatcher

Het verhaal van een lieve kleine glimworm.

Er was eens, heel ver weg van hier, een lief klein glimwormpje, het verveelde zich een beetje en
wou eigenlijk ook wel eens wat plezier. Hij vertelde het zijn mama en die dacht er heel lang over
na, uiteindelijk nam ze een besluit: Ze gingen samen een heel lange reis maken en wat ze op die
reis allemaal beleefden,nou dat lees je allemaal hieronder.

Het werd al donker in huis, en mama zei: "Glim.. pak jij je rugzak in?". "Ja mama" antwoordde
Glim.., en snelde door de modderige gangen naar de klerenkast, het was natuurlijk zo als je
verwachte, Glim had allemaal glimmende shirts, die licht afgaven als ze in het donker naar
buiten gingen. Toen hij klaar was met inpakken, deed hij zijn rugzak om en zei: " Mama, ik ben
er helemaal klaar voor, gaan we nu?". Mama was bezig de boel af te sluiten, en samen gingen
ze naar buiten. En als glimwormen eenmaal buiten zijn loert er natuurlijk allerlei gevaren die
ze tegen komen. de reis ging beginnen.

Glim en mama kropen door het gras, en keken toch wat steeds angstig om hen heen. Ze moesten
natuurlijk steeds uitkijken voor vogels zie hen als lekker hapje aanzagen, auto's fietsen en alle
andere verkeer deelnemers uit de mensenwereld. Eindelijk waren ze aan de rand van het grote
grasveld. Glim keek mama aan en zei: "wat gaan we doen vandaag?" Mama keek lachend naar
Glim en zei: "Eerst gaan we wat geld op nemen, want zonder geld komen we immers nergens."
Zo kropen ze over de stoep naar de bank, waar ook de mensen naar toe gaan, het is makkelijk
voor alle ongedierte, omdat zo elk wezen ook in de gebouwen van de mensen ook een bank van
eigen levens vorm hadden.. Dus ook een bank voor wormen. Eindelijk waren ze in bij de bank.

Glim ging met mama naar binnen.. want hier was Glim nog nooit geweest. Hij keek zijn ogen uit.
Een enorme grote hal met allemaal loketten, en overal zaten bankiers erachter.. Glim drukte op
de knop voor een nummer te trekken. En wat een pech 12 mensen voor zich nog. Dus ze gingen
op en bankje wachten. Een half uurtje later waren ze eindelijk aan de beurt. Mama kroop naar het
loket ze wilde net beginne met praten, of ineens zwaaide de deur open..en 2 enorme grote regen-
wormen stormde naar binnen en riepen: ""DIT IS EEN OVERVAL, IEDEREEN OP DE GROND"
De regenwormen schoten 2 keer in de lucht, om er zeker van te zijn dat iedereen echt ging liggen.
Glim lag op de grond, en mama keek Glim angstig aan... Ze dacht: "Wat nu weer te beginnen, de
reis begint al goed, we zijn de stad nog niet uit of we zitten al midden in een avontuur"

wordt vervolgd

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 09:10

hahaha... leuk Lachen

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:28

Leuk hoor Vervolg ? Haha!

Droomvanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 22:34

vamp en chip bedankt.. hier dan het volgende deel.Knipoog

deel 2:

Glim lag op de grond en snapte er niets van "wat is er aan de hand" vroeg hij aan zijn moeder.
"Deze wormen willen geld hebben wat niet van hun is kind en met schieten maken ze ons bang zodat
we blijven liggen. Glim keek eens om zich heen bang? waarvoor die wormen zagen er wel leuk uit
met die rare mutsen op en zo'n geweer die had hij thuis ook en zag je ook veel op tv. Dus waarom
moet je daar bang voor zijn? Glim keek stiekem of zijn moeder hem in de gaten hield maar nee die
had alle aandacht voor de wormen met de mutsen.

Dus Glim ging stiekem een stukje bij zijn moeder vandaan steeds een stukje meer ging hij opzij
hij wilde wel eens die Wormen van dichtbij zien of ze echt zo spannend zijn als ze eruit zien.
psssst zei die zachtjes de worm hoort het niet sssst zegt Glim nog een keer en ja hoor de worm
kijkt zijn richting uit en het geweer wordt op Glim gericht "wat mot je?" sist de worm. "Niks"
piepte Glim "ik vind het spannend ik ging op avontuur met mijn moeder en nu gebeurt er dit."
"Wat doen jullie? " vraagt Glim aan de man met de muts, dat gaat je niets aan jochie hou je waffel
dicht snauwt de worm. Glim’s onderlip begint te trillen en hij zegt tegen de worm: "Meneer waarom
ben je zo boos op mij ik doe toch niks?" De Worm richt zijn geweer op Glim en zegt": "kop dicht."
Glim vind de worm nu toch niet echt aardig meer en zegt tegen hem: "Meneer ik doe toch niks hoef
je niet zo boos te doen?" de Worm wordt nu echt boos en loopt naar Glim toe hij roept zijn maten
en zegt : jongens ik heb hier een heel eigenwijs jochie die een avontuur wil wat doen we daarmee?

plots klinkt er van buiten een harde stem. De stem klinkt heel bekent in de oren van Glim.
Hij denkt na..wie zou het kunnen zijn. De stem roept harder deze keer naar de overvallers. Die
schrikken nu wel een beetje,want de stem is aardig dichtbij. Ze nemen geen risico om gepakt te
worden,ze fluisteren elkaar worden toe. Glim weet het ineens, die stem is van Jaap de politiekrekel.
"Die komt ons redden" fluistert hij zijn moeder toe. Die een beetje boos terug sist, om wille van
wat er net gebeurt was.. Ze had het Spaans benauwd gekregen als die overvallers het geweer op
Glim hadden gericht. In ieder geval waren de overvallers nog steeds niet eens met wat ze zouden
doen..de ene zei dit en de andere zei dat. Jaap riep weer; "Moet ik jullie komen halen of komen
jullie zelf,stelletje lamzakken.." Glim vond het fantastisch, hij werd gered door Jaap en dan had
hij het eerste avontuur gehad, maar daar dachten de regenwormen anders over.

wordt vervolgd

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:53

Grappig verhaal Dreamcatcher

Droomvanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 22:49

Deel 3

Glim zat met zijn moeder achter in de politie auto van Jaap de politiekrekel,,en achter hen reed het
boevenbusje met de regenwormen.., opgelucht haalde ze adem, want het bank avontuur was voorbij.
Glim en mama, moesten mee naar bureau voor getuigen verklaring af te leggen.. en ineens werd de
de auto van Jaap geramd van achter, Jaap knalt tegen een paal op en de auto komt tot stilstand.
dan ziet Glim dat Jaap bewusteloos op het stuur ligt.. Mama is in shock toestand, en Glim ziet de
regenwormen uit het boevenbusje kruipen... dan ziet Glim dat de leider van de regenworm op de
auto afkomt. Glim word nu toch een beetje bang.. Wat gaat er nu gebeuren allemaal?

Glim word met mama in de boevenbusje gegooid..en de regenwormen rijden weg. Jaap krekel was
niet belangrijk die lieten ze voor dood achter. Langzaam komt moeder bij positieven, en vraagt:
"Glim waar zijn we?".. Glim kijkt zijn moeder aan en zegt: "Mama we hebben weer pech.. we zijn
gegijzeld door de regenwormen".. Moeder zei: "Waren we nu maar thuis gebleven of morgen gegaan"
Tja als je alles van te voren wist...?

Glim en zijn moeder worden onder weg geblinddoekt, en krijgen een stuk tape op de mond. Ze zien
niks meer, en kunne niet meer praten. zo zitten ze nog heel lang in het busje. eindelijk na 4 uur
komt het busje over een hobbelige weg tot stilstand. Ze worden over gebracht naar een donker
gebouw. En worden in een ruimte opgesloten.. De blinddoeken en tape worden verwijderd, ze weten
nu niet meer waar ze zijn. er word een bak met brood en water neer gezet. en een bewaker zegt:
"Jullie eten voor de avond". Glim heeft veel films gezien van de rode pimpernel.. de meester
ontsnapper. Onmiddellijk nadat de bewaker weg is gaat glim op onderzoek uit. Hij vind een aantal
losse stenen in de muur.. maar kan ze nog niet verwijderen. Mama zegt: "Glim kom eerst ff eten,
daarna mag je verder gaan". Glim pakt een stuk brood en eet het op.. wat water om op te drinken.

Als ie klaar is trapt hij de stenen uit de muur.. er is een mogelijkheid om weg te komen. Samen
met zijn moeder kruipen ze naar buiten. "sssssssssst stilletjes zijn.. daar staat een bewaker" zegt
Glim. langzaam kruipen ze naar het bos.. en zien hoe ze net achter een boom schuilen terwijl het
zoeklicht langs hen heen schijnt. Ze zijn gered, weer vrij. Maar ja waar waren ze? dat wisten ze
niet. "Misschien kan iemand dat ons vertellen?" zegt Glim.

Maar dat lees je in het vervolg van dit verhaal.

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 22:57

Leuk stukje over glim Lachen

Jammer dat er maar weinig reakties zijn Scheve mond

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 03:37

Wel een lieVe kleine glimworm, maar helemaal geen lieV verhaal...... Verdrietig

Droomvanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 09:27

beste botervlieg,

avonturen zijn nooit lief, maar spannend, natuurlijk komt er verder op nog wel de nodig romantiek in voor,
maar blijf het volgen.., het wordt steeds leuker, nou ja kijk zelf maar.. wat er allemaal gebeurt....

Dreamcatcher

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 16:55

Heel leuk verhaal OK dan!

Droomvanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 19:08

Deel 4

"Ja Glim" antwoordde mama " Dit keer weet ik het ook niet meer hoor,zullen even de omgeving
verkennen misschien worden we zo iets wijzer." En zo vertrokken Glim en zijn mama op weg door
het donkere bos. "Blijf dit keertje wel dicht bij me hoor, veel te gevaarlijk hier voor jou Glim"
fluisterde mama en haar woorden waren nog niet koud of er kwam iets uit de lucht vallen. Het was
Anton, de Franse kruisspin, helemaal in oorlogskleuren. Van schrik kroop Glim stukje dichter bij
ze mama, zoiets had ie nog nooit gezien en het was best wel een eng gezicht. "Plus bougé, ou
t'est mort" schreeuwde Anton in zijn eigen rauwe franse dialect. Glim keek ff naar ze moeder maar
ja die begreep er ook geen snars van. Vertwijfeld haalde ze haar schouders op had wel zo'n
vermoeden dat het niet veel goeds zou betekenen,dus hielden ze zich maar stil. "Wat wil die meneer
nou mammie" piepte Glim tegen ze moeder "Weet het ook niet jongen" lispelde ze terug. Anton, die
net gezegd had dat ze moesten halt houden of dat ze eraan gingen, had in de gaten dat glim en ze
mama aan het fluisteren waren.

"Silence"schreeuwde Anton,wat zoveel betekende als stilte. "Maare meneer" probeerde mama vertwijfeld.
"Euh, vous êtes pas d' ici" vroeg Anton. Stilaan begon de Kruisspin, die lid was geweest van het
vreemdelingenlegioen, in de gaten te krijgen dat men hem niet verstond en dat de twee hier vreemd
waren. "Och, tu parle pas d' français?" probeerde Anton nog een keer. Niet goed begrijpend wat
die man nou wilde zeggen schudden ze ontkennend hun hoofdjes. "Alors, vient avec moi" zei Anton
die nu al wat aardiger was geworden en maakte daar en gebaar bij dat ze moesten meekomen. Ja, dat
begrepen ze wel en schoorvoetend volgden ze de kruisspin, die hen meenam naar een onbekende plaats
diep in de bossen van de franse vogezen."Mama, waar brengt die meneer ons naar toe?" vroeg Glim.
"Tja, jongen weet ik het "antwoordde ze mama "Nu hij lijkt niet zo kwaad meer hoor we zullen wel
zien". En inderdaad na zo'n uurtje kwamen ze bij een open plek in het woud.

Nu hier was ook niet veel leven te bespeuren of toch? Het zag er hier allemaal best eng uit hoor,
en Glim begon nu toch wel een beetje heel veel schrik te hebben. Hij keek even om zich heen maar
zag alleen een heel grote drakenboom in het midden van de open plek. En onderaan de boom waren
twee fakkels bevestigd die als het ware de ingang vormden. "Mama, ik vind het eng hier" probeerde
Glim z'n moeder toe te fluisteren op dat moment barstte de hel los. Van alle kanten leken wreed
uitziende krijgers op ons tweetal af te komen. Voor ze het goed en wel beseften werden Glim en
z'n moeder onder dwang naar binnen geleidt, tot diep in de catacomben van de boom helemaal tot
bij de hoofdman van deze ondergrondse verzetsbeweging. En wat er verder gebeurd lees je hierna,

wordt vervolgd...

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 04:29

Droomvanger schreef:
Deel 4

"Ja Glim" antwoordde mama " Dit keer weet ik het ook niet meer hoor,zullen even de omgeving
verkennen misschien worden we zo iets wijzer." En zo vertrokken Glim en zijn mama op weg door
het donkere bos. "Blijf dit keertje wel dicht bij me hoor, veel te gevaarlijk hier voor jou Glim"
fluisterde mama en haar woorden waren nog niet koud of er kwam iets uit de lucht vallen.

Vanaf hier geef ik het op....... ga geen narigheid voor m'n lol lezen........

Maar wens andere lezers en schrijver veel genoegen verder. Lachen

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:16

Ik vind het verhaal best spannend Knipoog

Droomvanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 21:50

Deel 5

Nou daar stonden Glim en mama dan tegen over de opperhoofd, het was een grote dikke
zwarte weduwe. die haar troon zelf had gespind. overal in die troon zag je overblijfsels
van dode slachtoffers. Glim begon te klappertanden.., en mama's gebitje klapperde 2
keer zo hard op en neer. Wat zou er toch gebeuren.. Het was stil, heel stil, want iedereen
knielde onmiddellijk als ze de catacombe betrede. ineens komen er 2 grote tafels in de
ruimte.. Glim en zijn moeder werden op de tafels vastgebonden.en toen kwam de beul
van de weduwe eraan. hij had een groot assortiment spuiten, messen, bijlen, handboeien,
en meer van dat gevaarlijke spul bij. De zwarte weduwe kwam op de tafel af lopen en
meten Glim op in lengte en dikte, daar na was mama aan de beurt. Toen de zwarte
weduwe.. Het zijn wilde geven, om Glim en zijn moeder dood te maken, klonk er alarm.

Er kwam een bewaker aan rennen en zei: We worden aan gevallen door Arie de Adelaar.
De zwarte weduwe rende de ruimte uit en zocht een snel heen komen. door alle haast
vielen er enkele fakkels om, en wonder boven wonder precies onder de tafels van Glim
en zijn moeder. Toen de touwen los gebrand waren.. konden Glim en zijn moeder ook
weg uit die stinkende ruimte. De lucht van al die half afgekloven doodskoppen die de
troon van de Zwarte weduwe gemaakt was stonk uren in de wind, niet te harden dus.

Buiten zagen Glim en mama, wat een paniek , geweld, en ravage aan de gang was.. alle
spinnen van het vreemdelingen legioen, die aangevoed werden door de Anton de Franse
kruispin, werden door Arie de adelaar stuk voor stuk kapot getrapt door zijn krachtige
klauwen. Arie de adelaar had veel films van Rambo gezien, alle 3 de delen, en hij had
goed op gelet hoe hij in zijn eentje een heel leger kon uitschakelen. dat was hem gelukt.
Arie zag Glim en zijn moeder door het gras kruipen, en zei: "Vrees niets ik heb net 20
spinnen op gegeten, en de rest afgemaakt, dus geen enkele honger meer." Glim keek zijn
moeder aan, en zuchtte van opluchting. "Kan ik jullie ergens mee helpen?" vroeg Arie.

Mama zei: "Misschien weet je de weg naar het amazone gebied. We wilden eens familie
opzoeken in het oerwoud." Arie de adelaar was ook een ster in het bouwen van dingen,
dat had hij ook geleerd bij de scouting. en maakte heel handig een mandje van bladeren
en buigzame twijgjes.. hij zei "stap in. ik zal jullie wel naar het Amazone gebied vliegen"

Daar vlogen ze dan in de lucht genietend van het uitzicht. Maar door het vechten had Arie
niet in de gaten dat er gif in zijn oren was gespoten en werd tijdens de vlucht stokdoof.
Dus wat gebeurd er? Vlak boven Amerika vliegt Arie, met Glim, en zijn moeder over een
Vliegbasis.., en ineens.. werd Arie verrast door TopGun piloot Tom Cruise die niet alleen
een scheervlucht maakte bij de vliegtoren, maar ook over Arie heen.. Arie stond in de fik
en moest een noodlanding maken. Arie liet het mandje van schrik uit zijn snavel vallen.

Daar kwam een ambulance aan, en Arie werd met Glim, en mama naar het ziekenhuis
gebracht. 3 dagen later ontwaken Glim en zijn moeder. Ze krijgen van een verpleegster
worm te horen dat Arie, aan zijn brandwonden was overleden. Het was een heel knap meisje
net 15 jaar, en al vroeg in de leer om hoofdzuster te worden. Het was Fun, de Funworm.
Funwormen lachen altijd. en. zowel Glim als Fun bleven kijken naar elkaar. Moeder zag
gelijk wat er aan de hand was. Het was voor het eerst dat Glim verliefd werd op iemand..
Zowel Glim als zijn Moeder moesten 2 maanden lang in het ziekenhuis blijven. Fun kwam
elke dag langs om Glim en zijn moeder te verzorgen. En elke dag groeide de liefde tussen
Glim en Fun door.., Na 2 maanden kregen ze ontslag van het ziekenhuis. Glim dacht ik zie
Fun niet meer terug. Maar Fun had al zoveel van hun reisavonturen gehoord dat ze mee
wilde. Fun zei haar baan als verpleegster op, en ging met Glim en zijn moeder mee op reis.

Tijdens hun reis door Amerika op weg naar het amazone gebied hadden het 3 tal het heerlijk
ze kropen langs route 66 en na een paar dagen werden ze moe. We overnachten hierbij deze
rots. Vlakbij stond een boom, met een bijenkorf. Geen van allen had in de gaten dat het de
korf was van Maja de "killerbee". wat daar gebeurd.. lezen jullie in het volgende deel

Wordt vervolgd.

Droomvanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 06:49

Deel 6

Glim keek om zich heen, en zei tegen Fun "Kom we gaan even wat hout verzamelen
voor een kampvuurtje, ga je mee?" Fun keek Glim aan en zei "Vind je het goed als ik
bij je moeder blijf, ik kan haar toch niet alleen laten, bovendien maken wij de rest in
orde als jij ff hout gaat verzamelen" Glim pakt zijn rugzakje en zegt "is goed ben ik
met een half uurtje terug" Daar ging Glim, op zoek naar hout.

Mama, en Fun hadden best wel schik zo, maakte veel grapjes, en keken even terug op
de reis. Voor Fun begon het allemaal in het ziekenhuis, en ze had tot nu toe alleen
nog maar genoten van de mooie omgeving. Route 66 is mooi met lange wegen met veel
diverse omgevings. Mama en Fun hadden in tussen de tentjes al opgezet, en gezellig
gemaakt. Ze waren net wat ana het drinken toen ze op eens een geluid hoorde in de
verte. een soort gezoem. Bzzzzzzzzzzzzz bzz bzzzzzzzzzzzzzz ging het het kwam steeds
dichterbij, maar ze zagen niks, ze keken links, rechts vooruit achteruit, maar niks.

In eens zagen ze een hele grote zwerm bijen boven hen zweven. de bijen gonsde toe:
"bzzzzz Geef jullie over, bzzzzzz of we openen het vuur op jullie" Mama had wel eens
gehoort van deze bijen die in Amerika heel agressief waren, nou dat waren deze ook.
Mama schraapte alle woorden bij elkaar en fluisterde stotterend tegen Fun: "Dddda
da dat zijn kil kill killerbee's Fun..die die zijn he heel gevaarlijk" Fun keek op
boven hen, en zag de bijen dichter bij komen.. Ontsnappen was onmogelijk het zag er
zwart van zo veel waren er het. een hele dikke bij met lange baard lande voor hen.
De Bij zei: "Ik ben Kolonel Oasamma Bee Killer, en jullie hebben Nu onze privacy
geschonden.. jullie zullen worden voor geleid aan de rechter." Daar gingen ze dan,
er werd een net over Fun en Mama heen gegooid, en ze werden mee gevoerd door de
lucht. Ze werden door een gat van een boom door gedreven, en ineens ging er een
zware tralie deur dicht, daar zaten ze dan.

In tussen was Glim klaar met hout sprokkelen, en kwam weer bij het kamp aan. Maar
wat ie toen zag, overal sporen van gevechten. glim begreep wat er gebeurt was en
begon te huilen. Mama weg, maar ook zijn vriendinnetje Fun. Verdrietig keek hij voor
zich uit.. en hoorde in de verte "Hopla, Hopla.." wat is dat nou weer dacht Glim.
in de verte zag hij iets springen.. "Hopla, Hopla" ging het weer. Glim keek nog eens
goed, en zag dat het een groene sprinkhaan was met zwarte hoed op en rode das om.
Hij zag er grappig uit. De sprinkhaan stopte bij Glim en vroeg "waarom huil je ?"
Glim zei snikkend, "me moeder en me vriendin zijn ontvoerd, maar door wie?" Glim
begon weer te huilen. De sprinkhaan keek goed naar de sporen, en wist het antwoord
al. "ik zal me voorstellen, ik ben Flip" Flip voelde met zijn voelsprieten, en zei
"ik ben bang dat je moeder en je vriendin gevangen is genomen door een kwade bijen
sekte genaamd the killerbee's" Glim zei "Ik ben Glim de Glimworm, en ik wil die 2
bevrijden" Flip keek hem aan en zei.. "We moeten samen naar Modor, daar ligt een
berg, en daar woont in een toren, Sissi de keizerlijke sluipwesp" "Ze is goedaardig
en heeft voor elk dier die gevaar loopt wel een magisch voorwerp." zei Flip. Glim
zei tegen flip laten we maar gaan dan. En zo ging het 2 tal op weg naar Modor.
Hoe zullen onze vrienden Glim en Flip, zijn moeder en Fun kunnen bevrijden?

Wordt vervolgd..

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 14:15

*leest het hele verhaal in 1 keer..
Hahaha ik vind het echt grappig Haha! Leuk geschreveb, ga zo door!