[verh] gescheiden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

[verh] gescheiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 00:48

sanne is een 14-jarig meisje. haar ouders zijn gescheiden toen ze 4 was. op 5 jaar had haar moeder een nieuwe man en haar vader een nieuwe vrouw. Sanne accepteert geen van beide, de nieuwe vrouw van der vader nog wel. maar die man. hij zoekt haar op. tot ze 13 werd ging t nog wel. maar als 13-jarige ging ze zich steeds meer verzetten. ze liet zich niet meer doen...

hoofdstuk 1

12 november 2004

weer hebben we ruzie. Hij zoekt gewoon dingen om me op de kast te krijgen. maar het lukt niet. Hij raakt in paniek lijkt t wel.
zijn woorden lijken geen vat op me te hebben. Hoe die ook probeert. Ik blijf koel en rustig, Hij krijgt me niet zo ver als hij me wil krijgen.
Af en toe moet ie zich inhouden om me te slaan.
Dat zie je in zijn ogen...T zit m echt tegen dat hij me niet kan opjutten. Dat kón die ooit. Maar nu ben ik verstandiger...
Ik weet wat ie wil. En ik gun t m niet...
vandaag ging het over de paarden...als hem dat niet lukt. dan gaatie dreigen. Ik rijd graag. dus dan dreigt ie dat ik geen les mag en de 1ste wedstrijd niet mag meedoen met thowra voor mij geen probleem. Ik doe toch mee. Misschien niet met tho. maar ik dóe mee.
en les. naja spijtig. maar dan zorgk gewoon dat ie spijt krijgt van wat ie zei.
dan neem ik Carelca wel. zij is ook lief! haar wou'k al langer nog eens rijden dus ook dat heeft geen vat meer op me. Eerst vond ik t erg. Nu boeit t niet meer...
Ik zoek wel dingen die ik tegen hem kan gebruiken. Hij is de nieuwkomer hier. Hij zou precies willen dat ik hem als pa zie ofzo. Nou mooi niet.
in elk geval. Ik ga slapen. overmorgen zit ik lekker alleen!

Ik word wakker van een woeste roep: SANNE!
verbaasd open ik mijn ogen, nu zie ik wie riep, alsof ik dat niet zo had kunnen weten. Ik kijk hem vragend aan. Ik slaap nog half
'zou je niet opstaan! je hebt lang genoeg derin gelegen nu!'
Ik wil kalm blijven. Diep vanbinnen kookt het. waar moeit ie zich in hemelsnaam mee? het is weekend weet je wel?
'het is weekend. Normale tieners slapen uit nu... Sorry. Doe je mijn licht uit als je weg gaat?' antwoord ik koel. Tevreden over mijn antwoord draai ik me om en doe alsof ik verder slaap.
'Dít was de druppel! ik doe alles voor je en jij bent zo! de paarden gaan weg' roept ie woest
nog steeds reageer ik niet. t boeit me niet.
Ik slaap in. Om een uur of 12 word ik wakker. Ik kleed me aan op mijn kamer. Gatver het is koud! Sluip naar beneden en begroet mijn moeder en broer. Tegen hem zeg ik niets.
Ik zie dat mijn broer zich afgemeld heeft dus ik ga voor de computer zitten.
Weer gezaag, das zijn nieuwe truk. Hij probeert mijn moeder zo ver te krijgen dat internet weg gaat. Liefst van al heel de pc... dit probeert ie door altijd te zeggen dat de computer het gezelligste is wat in huis gekomen is. Vind ik ook wel. Ik kan lekker tot laat in de avond met vrienden praten. Heb meer contact met mijn vrienden dan ooit tevoren.
Maar dat zijn ze niet met me eens... Zij willen dat ik naar hondenschool gaan om daar tussen al die volwassenen te gaan zitten. Om daar naar die verhalen te luisteren.
ken ze al allemaal naar buiten
katrin en der zoon Jelle zijn arm. krijgen 1x per week een budget omdat ze anders alles derdoor jagen.
Rianne en der dochters An en Sylvie (An komt vaak bij me paardrijden) hun man/vader is het een tijdje geleden afgetrapt, hij was homo, nu terroriseerd zijn vriendje hun.
Elke der vriend zijn zonen zijn even oud als haar en slaan haar (hoewel der nooit blauwe plekken te zien zijn) en ga zo maar door.
Nee. Ik zit niet graag in die zielige keet. K praat liever met vrienden...
Maar dat gaat er niet in. Zij vinden mij associaal. Zelfs egouistisch omdat ik niet naar hondenschool wil...
Maarja. boeiend...
weer dat zelfde liedje. Vraag me af of die vent wel eens van plaat verwisseld.
'weer die computer'
hij wacht even. het lijkt wel oftie op antwoord wacht. Oke, als tie antwoord wil krijgt ie dat
'die zaagt tenminste niet. doet gewoon wat ik vraag'
Dát was te veel. Tzit er tegen...
Maar lang heeft ie niet om te discusieren. Hij moet weer ergens naar toe.
Mijn moeder staat in een hoekje. Grinnikt om mijn antwoord...
Ja...Ze lacht wel met mijn antwoorden. Maar kiest vaak zijn kant. Nee. Ik ben t niet waard om te steunen...
Ik praat gewoon lekker verder op msn.
mijn moeder vraagt om naar de paarden te gaan. Dat doe ik wel. Ik ga lekker mijn paarden poetsen, rijden. Baringa heeft extra verzorging nodig. Die heeft schurft. Dus dat behandel ik ook even. Samen met mams.
tegen een uur of vijf ben ik alweer thuis. Die vent moest weg, mam gaat mee. Leuk! ik ben graag alleen. Geen gezaag aan mijn hoofd.
Ik laat de kachel open staan, de kachel ging telkens bijna uit...
Hij komt binnen.
'Heb je die kachel nou weer open staan?!!!!'
'anders ging die uit'
'wat zou die uit gaan!'
'geloof me dan niet. doe je toch nooit, jij gelooft alleen jezelf' ik draai met mijn ogen en haal mijn schouders op.
onverschillig draai ik me om en ga terug op msn praten.
Weer begint ie over baringa.
'weer computer! gezellig! jeverzorgt Baringa niet!'
'in elk geval beter dan jij!' antwoord ik raak
die zat...meteen sluit die mond.
Ik weet dat ik ook deze keer gewonnen heb.

13 november 2004

zoals altijd zat t der ook vandaag weer tegen. over de kachel. Had ze niet toe gezet en daar wastie kwaad van.
hij sprong van de hak op de tak en begon over Baringa
ik heb raak geantwoord.
tvalt precies niet mee om normaal te doen...
Maarja. intereseert me allemaal niet. Morgen ben ik alleen. dan kan ik lekker doen wat ik wil. en eten wat ik wil. als ik broer lief zo ver krijg wat te gaan halen of te maken.
ik vergeet vandaag zo snel mogelijk. Kreeg ook al een discussie met Tim. een van mijn beste vrienden...
kwas pissed vandaag.
13 november 2004

zoals altijd zat t der ook vandaag weer tegen. over de kachel. Had ze niet toe gezet en daar wastie kwaad van.
ik heb raak geantwoord.
Maarja. intereseert me allemaal niet. Morgen ben ik alleen. dan kan ik lekker doen wat ik wil. en eten wat ik wil. als ik broer lief zo ver krijg wat te gaan halen of te maken.
ik vergeet vandaag zo snel mogelijk. Kreeg ook al een discussie met Tim. een van mijn beste vrienden...
kwas pissed vandaag.
ik zat nog even voor de pc voor ik ging slapen.
Ik grinnikte om iets wat ze zeiden op msn. die man stond in de living.
'Baringa staat te creperen op stal en jij lacht'
alsof ik niet mag lachen omdat Baringa schurft heeft. Baringa heeft mij ook aangestoken...Dus uiteindelijk zit ik int zelfde schuitje. vind t niet eerlijk
ik ga slapen.

ben niet goed in schrijffouten dus sorry daarvoor. wat vinden jullie?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 14-11-04 01:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 01:06

Gaaf. Probeer er iets meer spanning in te brengen, iets meer afwisseling. Verder heel leuk, leest vlot door

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 01:08

Serendipity1 schreef:
Gaaf. Probeer er iets meer spanning in te brengen, iets meer afwisseling. Verder heel leuk, leest vlot door

kzal proberen of ik ergens een punt vind waar ik der spanning in kan brengen Knipoog

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:10

Citaat:
13 november 2004

ik heb raak geantwoord.
kwas pissed vandaag.
13 november 2004

ik heb raak geantwoord.
kwas pissed vandaag.

ik zat nog even voor de pc voor ik ging slapen.
Ik grinnikte om iets wat ze zeiden op msn. die man stond in de living.
'Baringa staat te creperen op stal en jij lacht'
alsof ik niet mag lachen omdat Baringa schurft heeft. Baringa heeft mij ook aangestoken...Dus uiteindelijk zit ik int zelfde schuitje. vind t niet eerlijk
ik ga slapen.

onderstreepte stuk staat er 2 keer.. Vork

verder leuk verhaal,, maar idd probeer er iets meer spanning in te brengen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 14:44

woeps Bloos!
dat had ik ngo niet gezien Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 17:45

heerlijk zon dagje zonder hun.
Zelfs de honden zijn rustiger dan anders...
Mijn broer komt geregeld thuis kijken, hebben net samen gegeten, we hebben zelfs zitten lachen.
een hele dag thuis alleen is heerlijk. Misschien kan ik wat gaan doen.
ik neem mijn gsm en bel naar een vriendin
'hoi Mieke, ik ben het.'
'hoi Sanne. hoe is het meid?'
'gaat wel goed. met jou?'
'goed. verveel me alleen'
'komt goed uit...'
'hoezo dan?'
'ik zit alleen.zullen we samen wat gaan doen?'
'ja graag! kom je naar mijn thuis? dan vertrekken we van hier uit'
'oke! tot zo!'
het gesprek word beëindigd. ik sluit de computer af en steek de kachel nog eens vol. Dan blijftie aan tot ik terug thuis ben. Daarna spring ik na de honden nog eens uit te hebben gelaten op mijn fiets en ga naar Mieke. Onderweg roepen een paar jongens wat naar me. Weet niet eens wat, ze zijn dronken waarschijnlijk. We wonen vlakbij een café dus.
5 minuten later sta ik bij Mieke.
'mam. Sanne en ik gaan even weg. Ik ben op tijd thuis! doei!'
met een klap valt de deur in het slot en samen fietsen we naar het jeugdhuis. Daar gaan we geregeld even wat drinken om te bespreken wat we gaan doen.
'wat gaan we vandaag doen?' vraagt Mieke
'weet ik veel. een bank overvallen ofzo' antwoord ik droog
Mieke lacht even maar wil dan toch echt weten wat we gaan doen
'kunnen misschien langs Tim en Sam gaan. Die weten altijd wel wat' antwoord ik dan toch maar.
Zo gezegd zo gedaan. We gaan naar Tim en Sam. Zoals ik al dacht weten die wel wat.
'we gaan gewoon poolen' antwoord Tim op onze vraag
zijn ouders brengen ons. eenmaal daar zitten we met zijn allen rond een pooltafel. Tim komt naast me zitten en legt een arm rond me heen.
'ik moet spelen' zeg ik vlug en spring op van de stoel.
Wanneer ik gespeelt heb ga ik rustig langs Mieke staan. wij spelen samen tegen de jongens.
ze stoot me aan
'waarom deed je dat?'
'wat?'
'weglopen voor hem'
'je weet dat ik dat niet moet...' antwoord ik kortaf en grinnik om iets wat Sam deed.
de namiddag word afgesloten.
Ik kom thuis. Net optijd hoor ik. Want een kwartiertje later komen mijn moeder en 'hij' terug.
Ik gooi snel wat bij op de kachel en ga terug voor de pc zitten. Niemand die merkt dat ik weg ben geweest. Mijn moeder begroet mij vrolijk maar hij niet.
bijna tegelijjkertijd komt mijn broer binnen.
er komt ruzie tussen mijn broer en die man.
'heb je de kabel alweer uitgetrokken?!!' roept hij
'anders kan ik geen tv kijken' antwoord mijn broer dapper terug
'koop dan zelf een kabel verdomme!' vloekt hij en hij gaat op mijn broer af.
Ik word bang...Ik weet wel wat er nu gaat komen...
'waarom zou ik? die van hier doen t prima hoor' antwoord mijn broer weer
zoals verwacht 'bokst' die man als het ware in mijn broers maag. Nu word ik kwaad...
'laat m met rust!!!' roep ik! 'je hebt niet te slaan naar hem!'
hij draaid zich naar mij...

het is bijzonder moeilijjk om der spanning in te brengen. Ook omdat ik t verhaal niet echt uit zijn vorm wil halen...
hier alvast een stukje Lachen

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:00

toch wel een beetje gelukt,, Vork
wat zou er nu gebeuren,,
waarneer krijgen we vervolg Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 19:16

een beetje. t volgende stukje Scheve mond heb geen tijd gehad Scheve mond

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:39