[tek] Stierennek!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

[tek] Stierennek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 03:59

Ik heb vanavond weer een nieuwe gemaakt. Hij klopt niet helemaal maar goed al beter dan gisteravond.

Let niet op de stierennek das een beetje fout gegaan met de schaduwen, dit papier wilde niet meer krijt opnemen helaas Boos!

Ik zie ook dat sommige kleuren een beetje anders overkomen en sommige lijnen die vrij scherp zijn zo. Enne het is nieuw maar deze heeft serpentine als manen Haha!

Als iemand mij ooit nog eens de ultieme tip met uitleg voor manen kan geven...dan houd ik me aanbevolen Knipoog

Afbeelding

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 09:55

hij is wel mooi hoor.
mooi oog kan je tekenen mij lukt dat nooit samen met de oren

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 11:13

Whouw! Heel tof, mooi zeg die kleuren Voor de manen, je schilderd 1 of 2 plukjes, misschien moet je wat grotere plukken tegelijk schilderen zeg maar Knipoog Vind de nek juist wel tof Haha! En de neus is ook heel mooi, maar de bles is een beetje te 'opgeschilderd' vind ik, als je snapt wat ik bedoel Knipoog Verder top OK dan!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 16:16

Dank voor de complimentjes!

Hoe bedoel je precies met die manen tegelijk tekenen Moonlight?

Ik zie nu dat ik op de uiteindelijke tekening de haarzakjes op de snuit vergeten ben Frusty

Zo was ie in een eerder stadium, toch een heel stuk veranderd naar het einde toe Haha!
Afbeelding

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 16:48

in denk dat moonlight bedoelt dat je de manen en de voorpluk haartje voor haartje bijna tekent. Als je alle haren een beetje in elkaar laat overlopen lijkt alles voller! Je kunt natuurlijk wle nog steeds de verschillende kleuren gebruiken! Nu lijken de manen en de voorpluk net een soort touwtjes. Wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Voor de rest mooi! Alleen kan je de bles misschien wat meer gebroken wit maken ...... dan lijkt het nog wat echter
Veel plezier nog met schilderen!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 16:53

bedankt voor je uitleg Libertylove, ik ga het eens proberen.
De bles is al met gebroken wit gedaan maar hij komt inderdaad erg aanwezig over.

Thanks ik neem de tips mee.

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:28

Mooi gedaan
Ik wou dat ik dat ook kon, knap hoor.

Poffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:46

Mooi gedaan hoor!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 17:31

De manen lijken net touwtjes Haha!
Maar wel mooi hoor de rest!
Erg sprekend Lachen

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:19

de manen lijken redelijk onecht en zijn overdreven gebekt Knipoog
ik vind ok de groene schijn om de neus en in de ogen niet zo mooi. daar vin ik het mooier op de tweede tekening. Lachen en de nek klopt helemaal niet! Tong uitsteken de onderste 'neklijn' met evenwijdiger met de bovenste. nu heeft hij wel een serieuze afwijking Tong uitsteken

maar verder vind ik hem echt heel mooi!
echt heel leuk gelukt Lachen

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:24

Libertylove schreef:
in denk dat moonlight bedoelt dat je de manen en de voorpluk haartje voor haartje bijna tekent. Als je alle haren een beetje in elkaar laat overlopen lijkt alles voller! Je kunt natuurlijk wle nog steeds de verschillende kleuren gebruiken! Nu lijken de manen en de voorpluk net een soort touwtjes. Wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Voor de rest mooi! Alleen kan je de bles misschien wat meer gebroken wit maken ...... dan lijkt het nog wat echter
Veel plezier nog met schilderen!

Dat bedoel ik ja Haartje voor haartje, is teveel detail in verhouding met de rest van het paard Lachen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 00:37

Dank voor de complimentjes.

De "groene" (zelf vind ik het niet echt groen maar meer blauwig Knipoog ) schijn om de neus en ogen is bedoeld om het een beetje showachtig over te laten komen. Ook komen de kleuren iets anders over omdat ik er een foto van gemaakt heb. De tekening heet ook stierennek omdat hij verkeerd is uitgevallen zoals in de omschrijving al staat. Ik heb de schaduw daar verkeerd getekend omdat het de bedoeling was dat een stukje van de boeg en rechterzijde van het paard op de tekening te zien zou zijn (ik weet het , het is zo een ernstige afwijking) Scheve mond . En manen als serpentine/touwtjes ga ik met de tip van Moonlight en Libertylove proberen te veranderen bij een nieuwe tekening want dit papier is inmiddels verzadigd en neemt niks meer op helaas.
Of heb jij nog een andere bruikbare tip voor de manen Marjoke?