[knutsel] diorama - zit een beetje vast... help?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NotNice

[knutsel] diorama - zit een beetje vast... help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 20:42

Afbeelding

ik ben een soort diorama aan het maken om mijn eenhoorn-beeldjes in te kunnen zetten (ziet er leuker uit dan 'zomaar' in een kast), en nu zit ik zo vast als een huis... Het schiet totaal niet meer op!
De boom is af, maar nu moet ik de rotsen voor de waterval (dat grote grijze ding rechts) meer 'rots' gaan maken (hebben ze kant & klare op maat snijbare rotsen voor, erg simpel)(maar waarom begin ik er dan niet mee???), en dan grasjes, struikjes enzovoorts erin planten. Maar het lukt dus niet!

Ik ben al aan een sneeuwlandschap-diorama begonnen voor de draakjes-collectie van een vriendin, om toch mar bezig te zijn, en elke keer dat ik langs deze kast loop wordt ik depri. Ik zie effe niet meer waar ik moet beginnen... En in mijn ogen gaat het er steeds rotter uit zien, Ik ben al op het punt dat ik overweeg de boom weg te gooien, en de rest er achteraan...

Wat vinden jullie ervan? typisch creators-block? of is het echt hopeloos?

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:57

Oooooh ik vind die boom geweldig Haha! Zo te zien gaat het goed komen !

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 21:41

dank je,
de baam is idd beter gelukt dan ik verwachte, maar die waterval...
ik zie daar dus echt als een berg tegenop, de rotsen, en vooral dadelijk dat water...
ik weet niet of dat gaat lukken...

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:08

Ik vind de boom errug goed gelukt dus die zou ik zeker niet wegknikkeren. Ik heb verder geen verstand van dit soort crea bea gebeuren, maar is het anders geen idee om het hele spul ff op zolder te zetten, ff te vergeten en over een maand of wat weer terug te halen? Hoe vaker je ermee bezig gaat, hoe meer gefrustreerd je word en hoe minder het lukt. Das met alles zo, tekenen, verhalen schrijven, knutselen... Wegzetten dus en ff met iets anders bezig gaan! Wie weet krijg je dan ineens wel het ultieme idee! Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:27

Ik zou om mee te beginnen alles in de grondverf zetten. Zodat je voor jezelf in ieder geval ziet waarmee je bezig ben. dus al het gras groen, al het rots grijs, dat je niet meer tegen het piepschuim aankijkt.

Tja.. en waterval... dat zou ik eerlijk gezegd niet aandurven, vind het erg moeilijk klinken. Misschien kan je gewoon eerst de rotsen schaduwen en darna kijken of een waterval 'nodig' is.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 12:02

ik vind het gaaf worden, maar sluit me wel bij ellende aan !

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 12:28

Ellende schreef:
Ik zou om mee te beginnen alles in de grondverf zetten. Zodat je voor jezelf in ieder geval ziet waarmee je bezig ben. dus al het gras groen, al het rots grijs, dat je niet meer tegen het piepschuim aankijkt.

Tja.. en waterval... dat zou ik eerlijk gezegd niet aandurven, vind het erg moeilijk klinken. Misschien kan je gewoon eerst de rotsen schaduwen en darna kijken of een waterval 'nodig' is.

Lijkt me ook Lachen Eerst even zorgen dat alles een kleurtje heeft (vooral de grot midden achterin) en dan met schaduwen gaan werken.

Ah joh, komt allemaal van zelf goed, hoor Diana Lachen

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 17:51

dank je voor de steun, en ik dank dat ik inderdaad maar eerst even lekker ga verven, en de zwarte (nacht met sterren) achtergrond erin ga plakken, dan zal het er al niet meer zo, uh, knutselig eruitzien...

Overigens heb ik op een proef-piepschuim-plaat wat 'gras' gestrooid, en dat ziet er best grazig-groen-weilanderig uit.

mijn moed begint weer te groeien

en dat water? ik ga maar gewoon heel veel uitproberen, en heeeel erg mijn best doen, en misschien effe wachten tot begin 2005

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:05

Sorry, ik zie nu dat ik je naam fout typte Clown (Ik zat dat vanmiddag te typen van uit school....)

Sterren achtergrond?
Zijn de bomen en de rest daarvoor niet iets te licht?

Gewoon eventjes alles een kleurtje geven en misschien kun je ook al al wat gras er op doen inderdaad.
Misschien kun je op een of andere manier wel een echte waterval maken Haha!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 09:16

NotNice schreef:
dank je voor de steun, en ik dank dat ik inderdaad maar eerst even lekker ga verven, en de zwarte (nacht met sterren) achtergrond erin ga plakken, dan zal het er al niet meer zo, uh, knutselig eruitzien...

Overigens heb ik op een proef-piepschuim-plaat wat 'gras' gestrooid, en dat ziet er best grazig-groen-weilanderig uit.

mijn moed begint weer te groeien

en dat water? ik ga maar gewoon heel veel uitproberen, en heeeel erg mijn best doen, en misschien effe wachten tot begin 2005

misschien een diepvrieszakje? Blauw, of een doorzichtig stukje magnetronfolie?

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:56

errugg mooie boom!