[tek] centaur (half mens half paard) met aquarel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marjoke

[tek] centaur (half mens half paard) met aquarel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 18:38

titel zegt genoeg Knipoog
hier issie:
foto:
Afbeelding

scan:
Afbeelding
graakte er niet helemaal op want hij is op A3 Knipoog

wat vinden jullie?

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:36

Hou persoonlijk niet echt van dat soort fanasy-dingen Bloos maar vind hem wel mooi , alleen heb het gevoel dat de voorbenen iets te dun zijn. Lachen

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:03

m00nlight schreef:
Hou persoonlijk niet echt van dat soort fanasy-dingen Bloos maar vind hem wel mooi , alleen heb het gevoel dat de voorbenen iets te dun zijn. Lachen

Hier ben ik het helemaal mee eens Haha!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 10:34

Wow... super zeg Marjoke, vooral de kleuren maken het echt een hele affe tekening/schilderij.

Je centaur vind ik erg goed gelukt, maar voor een volgende keer:
Het paardenlijf zie je 3/4 van voren, het mensendeel helemaal van voren, terwijl je in het middel van de centaur geen 'buiging' ziet. Je zou dan of daar een draai moeten tekenen, of allebei van dezelfde hoek uit tekenen.

Het mensendeel van de centaur vind ik zelf net iets te groot voor je paardendeel. Ik moet toegeven dat ik zelf meestal erg massieve centaurs teken, en daarom een beetje bevooroordeelt ben, maar als een man zúlke spierbundels heeft, zou ik hem ook een iets grover paardenlijf geven.

Het wapen wat ie vasthoud vind ik erg mooi gemaakt, maar de manier waarop ie het nu vasthoud klopt dan niet helemaal. Het ziet eruit alsof het een erg zware bijl is, en als je die zo aan het uiteinde vasthoud wordt ie erg zwaar. Dan zou je of de spieren in z'n armen in werking moeten tekenen, of hem de staf dichter bij de bijl moeten laten vasthouden zodat de tekening meer in evenwicht is.

Ik lees in je profiel dat je 13 ben... wow... dat dee ik je echt niet na toen Knipoog

[Edit: Ik vind het wel jammer dat je hem niet zelf verzonnen hebt, maar nagetekend, en dat je dat er in je eerste bericht niet bijgeschreven hebt)

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 19:55

Ellende schreef:
Wow... super zeg Marjoke, vooral de kleuren maken het echt een hele affe tekening/schilderij.

Je centaur vind ik erg goed gelukt, maar voor een volgende keer:
Het paardenlijf zie je 3/4 van voren, het mensendeel helemaal van voren, terwijl je in het middel van de centaur geen 'buiging' ziet. Je zou dan of daar een draai moeten tekenen, of allebei van dezelfde hoek uit tekenen.

Het mensendeel van de centaur vind ik zelf net iets te groot voor je paardendeel. Ik moet toegeven dat ik zelf meestal erg massieve centaurs teken, en daarom een beetje bevooroordeelt ben, maar als een man zúlke spierbundels heeft, zou ik hem ook een iets grover paardenlijf geven.

Het wapen wat ie vasthoud vind ik erg mooi gemaakt, maar de manier waarop ie het nu vasthoud klopt dan niet helemaal. Het ziet eruit alsof het een erg zware bijl is, en als je die zo aan het uiteinde vasthoud wordt ie erg zwaar. Dan zou je of de spieren in z'n armen in werking moeten tekenen, of hem de staf dichter bij de bijl moeten laten vasthouden zodat de tekening meer in evenwicht is.

Ik lees in je profiel dat je 13 ben... wow... dat dee ik je echt niet na toen Knipoog

[Edit: Ik vind het wel jammer dat je hem niet zelf verzonnen hebt, maar nagetekend, en dat je dat er in je eerste bericht niet bijgeschreven hebt)
[/quote]

bedankt voor je reactie en ik ben idd maar 13 Haha!
zal je tips ook gebruiken voor de volgende keer!
hoe weet jij trouwens dat ik hem heb nagetekent? Tong uitsteken
ja sorry ik was het idd in het eerste bericht vergete te zeggen, niet met opzet gedaan hoor! maar ik heb hem idd nagetekend Lachen
ik heb nog nooit mensen getekend dus ook nog nooit centaurs. vond het wel handig hiermee te oefenen, maar omdat ik nog nooit mensen heb getekend weet ik ook niet 100% hoe dat eruit ziet op papier. dus moest ik hem natekenen Lachen

verder bedankt voor de reacties en ik vind de voorbeentje nog niet zo dus eerlijk gezegt Haha!

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 20:03

wow! zou willen dat ik zo mooi kon tekenen! Kwijl

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 22:34

Je had me geinspireerd om weer eens een centaur te gaan maken, dan is het eerste wat ik vaak doe even google checken om nog wat ideeën op te doen, en daar zag ik hem als één van de eerste hits tussenstaan Knipoog

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 22:38

Het gezicht vind ik persoonlijk iets minder maar de rest is echt heel erg mooi.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 11:56

Ellende schreef:
Je had me geinspireerd om weer eens een centaur te gaan maken, dan is het eerste wat ik vaak doe even google checken om nog wat ideeën op te doen, en daar zag ik hem als één van de eerste hits tussenstaan Knipoog

haha ik heb hem idd van google Tong uitsteken
wat dom van me Haha!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 11:57

KeeK schreef:
Het gezicht vind ik persoonlijk iets minder maar de rest is echt heel erg mooi.

weet ik, het gezicht is niet zo heel mooi geworden
is ook de eerste keer dat ik een 'mens' tekende.
maar je hebt helemaal gelijk hoor Lachen