[Verhaal] Fanfic Dan Radcliffe (ik & Yellowfish)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

[Verhaal] Fanfic Dan Radcliffe (ik & Yellowfish)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 20:36

Ik had zin om een fanfic te schrijven en aangezien Romana (Yellowfish) en ik beiden superfan van Daniel Radcliffe zijn, besloten we om samen een fanfic te gaan schrijven Lachen . We schrijven om de beurt elk een hoofdstuk, het is ook de bedoeling dat het een Boktfanfic wordt (maar dan over Dan Knipoog ), met ook Boktwoorden zoals appelflap, oliebol enzo Haha!
Het is ook niet bedoelt om serieus te zijn, we schrijven het voor de fun Lachen.
En ja, er zullen waarschijnlijk wel spellings- en grammaticafouten instaan, maar dat is nu ook niet meteen het belangrijkste Knipoog
Lees en geniet, zou ik zeggen Tong uitsteken

Hoofdstuk 1: Vermist

‘Wij onderbreken dit programma voor een spoedig bericht. Ons bereikte net het bericht van vermissing, betreffende de genaamde Daniel Radcliffe. De acteur die schitterde in de, tot nu toe, drie verfilmde versies van de Harry Potter boeken, is sinds vanmorgen vermist. Hij werd voor het laatst gezien voor zijn woonplaats in Downing Street, waar hij wachtte op zijn chauffeur die hem naar de set van ‘Harry Potter and the Goblet of Fire’ zou brengen. Vermoed wordt dat dit om een professionele kidnapper gaat, aangezien er nergens sporen, vingerafdrukken of iets dergelijks gevonden zijn. De politie onderzoekt de zaak, maar iedereen die tips heeft, of nog iets vreemd gemerkt heeft, kan altijd bellen naar het gratis telefoonnummer van de politie: 080-55 55 55. Bedankt voor uw aandacht, wij zullen u zeker op de hoogte houden van deze verdwijning.’
Geschokt zette Yasmine de televisie af. Daniel, vermist! Snel liep ze naar de telefoon en drukte het nummer van haar vriendin, Romana.
‘Hallo, met Romana!’
‘Mana! Heb je die nieuwsflash van daarnet op de televisie gezien?!’
‘Nee? Waarom?’
‘Daniel! Hij wordt vermist!’
‘Wát? Vermist? Hoezo?’, zei Romana verwilderd.
‘Veel weet ik ook niet, hij is voor het laatst gezien toen hij voor zijn huis wachtte op een auto die hem naar de set zou brengen.’
‘Hmm ... ontvoerd dus?’, Romana klonk bedenkelijk.
‘Ik denk het, ja. Wat denk jij?’
‘Lijkt me het meest voor de hand liggende, niet?’
Yasmine voelde dat er iets gedaan moest worden. ‘Mana, we móeten iets doen!’
‘Hoe bedoel je? Wat kunnen we doen?’
‘Weet ik veel!’
‘Mien, ik bel je later nog wel terug. Denk er maar eens over na.’
‘Oké, doei!’
‘Doei!’
Yasmine haakte in. Ja, wat moesten ze eigenlijk doen? Veel konden ze niet doen, tenzij ze met de politie zouden meezoeken, maar dat klonk wel héél onrealistisch.

Ze woonden dan wel in Londen, waar veel fans van Dan van droomden, maar het was niet alles. Romana en Yasmine hadden er eeuwen over gedaan om Daniels huis te vinden. Het had hen vele lange omwegen in het naar huis fietsen na school, zoekdagen op het internet en raadplegingen in het telefoonboek gekost. Maar nu hadden ze wat ze al jaren wouden: zijn adres. Iedere dag wanneer ze terugkwamen van school, reden ze langs zijn huis. Heel zelden was hij thuis, een paar keren had hij zelfs al naar hen gezwaaid. En blij dat ze toen waren!

Later had Yasmine nog altijd geen idee over wat ze zouden kunnen doen om te helpen. Ze logde zich in op haar e-mailadres en zag dat ze een nieuwe e-mail had.

Mien!
Ik mail je even, ma is aan het bellen dus kan ik je niet bellen.
Heb je al een idee? We zouden misschien zelf eens de buurt rond zijn huis gaan bekijken, dat is toch al íets?
Kom straks rond twee uur naar mijn huis, dan bespreken we daar nog wat.
Ik bel je nog wel,
Romana

Yasmine keek op haar horloge: halftwee. Op tien minuutjes zou ze bij Romana’s huis zijn, dus ze had nog wel even de tijd.
Misschien moesten ze het gratis telefoonnummer van de politie eens bellen?
Op dat moment ging de telefoon.
‘Hallo, met Yasmine?’
‘Mien!’, Romana’s stem klonk dringend, ‘Kom meteen hierheen! Ik moet je iets belangrijks vertellen!’
‘Oké, ik kom eraan!’
Vlug liep Yasmine naar de kapstok, haalde haar jas eraf en stapte de frisse herfstlucht in. Ze liep naar het fietsenhok, haalde haar fiets eruit en sprong zonder de deur weer te sluiten op haar fiets. Nog geen tien minuten later stond ze voor de voordeur van Romana’s huis. Ze drukte op de bel. Ding dong. Er klonken haastige voetstappen, een klik van het slot en Romana verscheen in het deurgat. ‘Mooi! Kom snel binnen, ik móet je wat vertellen!’ Yasmine trok snel haar jas uit, hing die op aan de kapstok in de gang en volgde haar vriendin de trappen op, naar haar slaapkamer. ‘Zo. Wat wou je me nu zo dringend vertellen?’, vroeg Yasmine terwijl ze met haar benen opgetrokken om het comfortabele bed in de hoek van de kamer ging zitten. Net als haar eigen kamer was Romana’s kamer volgestampt met foto’s, posters en boeken van Harry Potter en Daniel. Het behangpapier op de muren waren bijna niet meer zichtbaar onder de vele posters.
Romana liep naar haar bureau, rommelde wat in een lade en haalde er uiteindelijk een envelop uit. ‘Dit’, ze hield de envelop omhoog en haalde er een vel papier uit, ‘zie je dat? Dit bracht de postbode daarstraks. Ik had het nog niet geopend omdat ik dacht dat het niet belangrijk was. Maar kijk wat erin zit!’ Met bevende handen gaf Romana de brief aan Yasmine. Meteen zag ze dat de brief niet met de hand geschreven was, maar gemaakt was met gedrukte letters uit een krant of tijdschrift.

Ik Heb DaNIel.
ALS juLLiE HeM NoG LEvEnD teRUg wiLLeN ZieN, BrENG Dan bINNeN 48 uUR Een koFfeRtje MeT 1 MilJOen PonD nAAr dE oUDe BruG aAN dE RosEGArdEn.
Als IK HEt geLD nIEt biNNEn 48 Uur HEB, zIen jULLie DanIEL nOOit MEer LEVend tERug.

Yasmine’s adem stokte. ‘Één miljoen pond? Dat krijgen we nóóit bij elkaar!’

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:57

Ligt dubbel over de inhoud, maar verder wel goed geschreven moet ik zeggen Lachen

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:13

*Wordt bijna met pistool op hoofd gedwongen te reageren Tong uitsteken* Ik ook van jou hoor Mien Knipoog Lovers

Ik vind 'm echt zoo leuk worden hè!! Doorgaan, zeker weten!!!!

(Herinnert dat ze zelf ook een hP fanfic heeft liggen nog Nagelbijten / Gniffelen )

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:48

Leuk,leuk,leuk!!!
Op naar hoofdstuk 2

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 23:10

Maya schreef:
Ligt dubbel over de inhoud, maar verder wel goed geschreven moet ik zeggen Lachen

Sluit me erbij aan Haha!

Ik kreeg al een voorproefje. Ook ik werd bijna gedwongen door Mien om te lezen Clown

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 10:49

Ik heb jullie niet gedwongen Bloos! (O:))

Leo_ke schreef:
*Wordt bijna met pistool op hoofd gedwongen te reageren Tong uitsteken* Ik ook van jou hoor Mien Knipoog Lovers

Ik vind 'm echt zoo leuk worden hè!! Doorgaan, zeker weten!!!!

(Herinnert dat ze zelf ook een hP fanfic heeft liggen nog Nagelbijten / Gniffelen )

Tuurlijk gaan we door Haha!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 16:11

Vond m ook errug grappig, uitgerekend zij krijgen die brief, tikkeltje onwerkelijk maar maakt het uit! Knipoog Verder schrijven hoor, ben benieuwd! Haha!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:02

Leuk leuk leuk Haha!
Ben benieuwd naar het volgende hoofdstuk Haha!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:07

Hahahaha Haha!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 18:28

*Tamara* schreef:
Vond m ook errug grappig, uitgerekend zij krijgen die brief, tikkeltje onwerkelijk maar maakt het uit! Knipoog Verder schrijven hoor, ben benieuwd! Haha!

Het is ook de bedoeling dat het onrealistisch is Clown
Nouja, het is gewoon op onze manier Tong uitsteken

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:30

Nee hoor schat, heb 'm graag gelezen Lovers Haha!

Het is je geraaje dat je doorgaat Knipoog

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:33

Woesjjj Haha! Mijn mening weet je al, ik vind t super!
Volgende stk schrijven we samen he Knipoog
Woesjjjj Haha!:D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 18:35

Leo_ke"]
Nee hoor schat, heb 'm graag gelezen Lovers Haha!

Het is je geraaje dat je doorgaat Knipoog
[/quote]
Dankje Lovers
Tuurlijk gaan we door Clown

[quote="Yellowfish schreef:
Woesjjj Haha! Mijn mening weet je al, ik vind t super!
Volgende stk schrijven we samen he Knipoog
Woesjjjj Haha!:D

LEREN JIJ Bloos!
Straks moet het stuk af zijn Vork

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:39

Oh-ohh.. *vlucht weg van bokt*
*verstopt zich met boeken*
*leert*

Knipoog

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 21:20

Een nieuw stukje (dit hoofdstuk is nog niet helemaal af, maar ik wil het er toch al opzetten Clown ).

Vals geld

‘We kunnen een bankoverval plegen,’ suggereerde Romana. Yasmine keek alsof haar vriendin net twee neuzen had. ‘Ben je gék? Nee, er moet iets anders zijn!’ Minuten gingen voorbij, terwijl ze beiden nadachten over een oplossing. ‘Ik weet het!’, riep Yasmine plotseling. ‘We geven de ontvoerder vals geld!’ Romana keek verbaasd haar vriendin aan. ‘Nou, dat is wel even erg als mijn bankoverval-plan. Hoe dacht je aan dat geld te komen? En moeten we het niet aan de politie vertellen?’ ‘Ik weet het niet ... Misschien moeten we dat gratis nummer eens bellen?’, stelde Yasmine voor. ‘Oké!’ Romana nam haar mobieltje uit haar broekzak. ‘Uuh ... weet jij het nummer nog?’, vroeg ze onzeker met de telefoon in haar hand. ‘080 – 55 55 55’, antwoordde Yasmine meteen. Romana keek haar verbaasd aan. ‘Niet moeilijk, toch?’, voegde Yasmine er onzeker aan toe. Snel drukte Romana het nummer in en bracht de telefoon naar haar oor. Ze ging naast haar vriendin op bed zitten en hield de telefoon een beetje van haar oor af, zodat Yasmine mee kon luisteren. ‘Politie Londen, wat kan ik voor u doen?’, zei een vrouwelijke stem aan de andere kant van de lijn. ‘Ehh ...’, bracht Romana uit. Ze keek Yasmine verwilderd aan. ‘Ik heb iets belangrijks te vertellen over die verdwijning van Daniel. Kan ik iemand van de politie zelf spreken?’
‘Wel ... daar spreekt u ook mee. Dat is toch waar dit nummer voor dient?’
‘Ja, maar ik bedoel ... u bent toch een telefoniste?’
‘Ja...’, zei de vrouwenstem niet-begrijpend.
‘Wel, ik moet iemand spreken van de politie zelf!’, zei Romana ongeduldig.
‘Dat gaat niet zomaar! Wie denk je wel dat je bent?’, zei de stem op een scherpe, bazige toon.
‘Ach, geef me nou gewoon iemand van de politie door, stomme prutsmuts!’
Tuut tuut.
Verbaasd keek Romana naar haar mobieltje. ‘Opgehangen! Hoe durft ze?!’
Yasmine barstte uit in lachen en viel achterover op het bed.
‘Misschien moet je maar eens het telefoonnummer uit het telefoonboek eens bellen?’, stelde Yasmine, nog altijd lachend, voor.
Romana gaf de telefoon aan Yasmine, ‘Hier, bel jij dan maar. Ik haal het telefoonboek even.’ Ze holde de trap af en kwam enkele minuten later terug met het telefoonboek in haar hand. ‘Zal ik even zoeken?’, stelde Yasmine voor. ‘Ja, goed’, Romana reikte Yasmine het telefoonboek toe. ‘Hmmm ... even kijken ... C ... c ...’, mompelde ze.
‘C? Waarom zoek je in hemelsnaam bij de c?’
Yasmine keek op. ‘Commissaris is toch met een c geschreven?’
Deze keer was het Romana’s beurt om te lachen. ‘Maar Mien, je moet toch bij de P zoeken? P van politie!’
‘Oh ...’
Nog geen halve minuut later hadden ze het telefoonnummer gevonden en zaten ze weer allebei op het bed.
Tuut. Tuut. Tuut. Deze keer was het een mannenstem die vanaf de andere kant van de lijn weerklonk. ‘Met Philip O’conner. Waarmee kan ik u van dienst zijn?’
‘Hallo, wij hebben iets belangrijks te vertellen in verband met de verdwijning van Daniel Radcliffe. Zou u me kunnen doorverbinden met iemand van het korps ofzo?’
‘Doorverbinden kan ik niet, maar ik kan wel een afspraak voor je maken met één van onze onderzoekers ... als het over iets écht belangrijks gaat, natuurlijk’, voegde hij er scherp aan toe.
‘Tuurlijk is het serieus!’, riep Yasmine verontwaardigd uit ‘Maak dan maar een afspraak.’
‘Oké, even kijken,’ er was een kleine pauze waarin er geritsel van bladen te horen was, ‘ja, hier is nog een plaatsje vrij. Om halfvier vanmiddag. Past dat?’
‘Oké, schrijf ons maar op: Romana en Yasmine.’
‘Zo, dat staat opgeschreven. Kom jullie dan om halfvier melden aan de balie in het kantoor, zij zullen jullie dan doorverwijzen.’
‘Bedankt!’
‘Graag gedaan, nog een prettige dag, dames.’

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:26

Mientjeuh schreef:
Het is ook de bedoeling dat het onrealistisch is Clown
Nouja, het is gewoon op onze manier Tong uitsteken

Je hebt onrealistisch en onrealistisch he Knipoog

2e stukje is ook weer leuk!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 21:32

Ben blij dat jullie het leuk vinden, nu nog wachten tot Romana terugkomt, kunnen we verderschrijven Vork

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:41

Hihi *ligt onder de tafel*
Dat laatste stuk is echt komisch Tong uitsteken Lekkere droge opmerkingen..

Verder wel goed geschreven Ben benieuwd naar de rest Haha!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:43

Gogogogo!!! Hyper!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:38

echt leuke verhalen
hoop dat jullie snel meer hebben geschreven *LOL*

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 10:02

Dat idee van de bankoverval was van Romana Nagelbijten / Gniffelen

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:58

Haha! Nou.. ik ben er, nu moet Mien even komen dan kunnen we verder gaan..

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:14

Deel 2 van H2 Knipoog

Mooi op tijd voor hun afspraak, kwamen de meisjes tien minuten voor halfvier aan op het politiekantoor. Door de voordeur kwamen ze in de hal, waar links de balie was. Rechts tegen de muur stond een hele rij stoelen. Achter de balie stonden vier vrouwen en twee mannen, met achter iedere persoon een rij mensen. Romana en Yasmine schoven aan achter de kortste rij en nog geen enkele minuten later stonden ze al helemaal aan de balie. ‘Goeiedag dames, wat kan ik voor jullie doen?’, zei een vrouw met een vriendelijke glimlach op haar gezicht, op haar hemd was een naamplaatje geprikt met het opschrift ‘Sophie’. ‘We hadden een afspraak om half vier’, begon Romana.
‘Even kijken ... op welke naam?’, vroeg de vrouw terwijl ze zich naar haar computer verplaatste.
‘Romana en Yasmine’, antwoordde Yasmine. De vrouw tikte de namen in op de computer en zei, ‘Oh ja, ik zie het. Jullie worden verwacht in het kantoor van agent Richie. Dat is hier links de trap op en de eerste deur rechts.’
‘Bedankt’, zeiden de meisjes in koor. Ze holden de trap op en namen de eerste deur rechts, zoals de vrouw gezegd had. En inderdaad, op de eerste deur aan hun rechterkant zagen ze een bordje hangen met het opschrift ‘AGENT T. RICHIE’. Aarzelend klopte Yasmine op de deur. ‘Binnen’, klonk het van in het bureau. Yasmine duwde de klink omlaag, de deur open en samen liepen ze naar binnen. Het was geen groot kantoortje, maar het was volgestouwd met allerlei dingen: links een bureau waarvoor twee stoelen stonden, met ernaast een metalen ladekast (voor dossiers, vermoedde Romana), rechts een hoge boekenkast met alle soorten boeken en in het midden van de kamer twee comfortabele stoelen, met tussenin een koffietafeltje. ‘Dag ... eh,’ zei de agent terwijl hij in een agenda keek, ‘Romana en Yasmine’, vervolgde hij glimlachend. Achter de bureau zat agent Richie, een grote, atletisch gebouwde man van ongeveer dertig jaar oud. Hij stond op uit zijn bureaustoel en gaf de twee meisjes een hand. ‘Ga zitten, ga zitten!’, zelf ging hij weer in zijn bureaustoel zitten, Yasmine en Romana namen plaats in de stoelen voor de bureau.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:28

Leuk leuk leuk leuk Haha!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:36

Haha!