Hoe maken jullie gedichten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElsjeBrab

Hoe maken jullie gedichten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 15:49

Ik wil ook zo graag dichten,
maar ik kan het amper.*zucht*

Hoe beginnen jullie met een gedicht te maken?

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:02

ik ben begonnen met korte zinnetje te schrijven Lachen

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:37

Wachten tot je een briljante ingeving hebt..Lachen
Ik kan neit gaan zitten met pen en papier voor me en hopen dat er wat uit komt, vaak komt het vanzelf.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:39

Als ik iets heb.. Dan probeer ik dat te omschrijven IN mijn geschten. Met gedichten probeer ik uit te drukken wat ik voel. En het komt vanzelf.. Je kunt niet gaan zitten met pen en papier en denken oke nu komt het.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 17:55

Als ik ineens 2 zinnetjes heb dan ga ik proberen verder te dichten..Maar ik kan niet gaan zitten met pen en papier van zo nu moet ik dichten.. Over Olympia heb ik eigelijk tot voorkort geen gedichten over geschreven.. eb toen ineens had ik een kleine ingeving en toen lukte het wel..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:29

Ik heb het niet geleerd... Het komt vanzelf, of het komt niet.l.. En soms komt er jaren niets uit... En dan opeens 20 op een dag... Het is spontaan bij mji...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:32

ben t eens met tancreda4
gedichten schrijven kan je of kan je niet.
ik ben begonnen met hele kinderachtige gedichtjes. toen ik meer woorden kende kon ik mooiere gedichten maken en mijn gevoelens beter omschrijven.
nu krijg ik gevoelens ín mijn gedichten gestoken.
dus gewoon eens beginnen. maar als t niet lukt lukt t niet...kan je niet leren.
je kan wel 'mooiere' of betere woorden leren waardoor je gedichten beter klinken en je meer woorden hebt om je gevoel mee te vergelijken.

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:33

gedichten schrijven kan je, of je kan het niet!

ik kom nooit verder dan "sinterklaas zat eens te denken..." enzovoorts (je kent hem vast wel)
maak je niet druk over wel of niet kunnen dichten, als het je niet ligt dan zal het ook nooit een uitlaatklep voor je gevoelens kunnen worden. Zoek dan gewoon iets anders wat je beter ligt en zet het resultaat hier op creabea! als iedereen gedichten zou schrijven zou het wel erg saai worden, alle verschillende manieren van gevoelens en gedachten uiten maakt het juist zo leuk hier!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:35

NotNice schreef:

ik kom nooit verder dan "sinterklaas zat eens te denken..." enzovoorts (je kent hem vast wel)
maak je niet druk over wel of niet kunnen dichten, als het je niet ligt dan zal het ook nooit een uitlaatklep voor je gevoelens kunnen worden. Zoek dan gewoon iets anders wat je beter ligt en zet het resultaat hier op creabea! als iedereen gedichten zou schrijven zou het wel erg saai worden, alle verschillende manieren van gevoelens en gedachten uiten maakt het juist zo leuk hier!

inderdaad!
mensen die dichten raken daarmee vaak hun gevoelens 'kwijt' tenminste ik toch. Lachen
als je't niet kan geraak je ook je gevoelens niet kwijt en zal je't dus nooit echt leuk vinden

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:29

Gedichten gaan over gevoel.
Ik kan dan ook alleen gedichten schrijven als ik ergens een gevoel over heb dat ik 'kwijt moet'.
Zoals hierboven al gezegd, met een pen en blaadje gaan zitten wachten tot er wat in je opkomt, heeft geen zin Knipoog
Succes!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:09

Djesseka schreef:
Gedichten gaan over gevoel.
Ik kan dan ook alleen gedichten schrijven als ik ergens een gevoel over heb dat ik 'kwijt moet'.
Zoals hierboven al gezegd, met een pen en blaadje gaan zitten wachten tot er wat in je opkomt, heeft geen zin Knipoog
Succes!

en nog saai ook Clown

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 01:22

't Komt gewoon
Moeilijk te omschrijven, maar vaak komen er gewoon woorden op in mijn hoofd, die dan automatisch zinnen worden, dan schrijf ik ze op en zo ontstaat een gedicht.

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 10:43

NotNice schreef:

hahaha mijn vader helpt me altijd met die gedichten die is echt een ster erin alleen kan hij dichten met grappige dingen niet met echt gevoelige gedichten Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:23

Als het saai is onder Nederlands Vork

HAHA Haha!

Meestal als ik vele zinnetjes in mijn hoofd heb enz, dan wil ik dat op papier zetten Knipoog