[verhaal] gevoelloos (doorgaan of niet??)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wabisabi

[verhaal] gevoelloos (doorgaan of niet??)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 12:36

Ik heb weer een verhaal gemaakt Lachen
Moet ik doorgaan of niet? Haha!

Citaat:
Ze laat zich op haar bed vallen en begraaft haar hoofd in haar kussen. Ze hoorde het geschreeuw van haar ouders beneden.
Opeens voelde ze een golf van woede over zich heen, stampt de trap af en smijt de kamerdeur achter zich dicht.
Haar ouders kijken verschrik op.
“Nu moet het een keer afgelopen zijn” schreeuwt ze “wanneer is het eindelijk een keertje afgelopen tussen jullie”
Haar ouders kijk haar met open mond aan.
“Sta daar niet zo” snikt ze. Ze rent de kamer uit, de gang door en trekt de voordeur achter zich dicht.
Ze begint te rennen. Ze voelt de stenen in haar voeten prikken en de ijskoude wind langs haar gezicht.
Het begint te regenen. Ze rent het bos in. Haar kletsnatte haar plakt aan haar gezicht. Uitgeput laat ze zich zakken op de grond.
Waarom moet het nou zo. Ik hoop dat ze nu eindelijk realiseren dat ze eens op moeten houden.
Het gaat al een paar jaar zo.
Ze hoort geknisper van bladeren en takjes die breken. Ze schrikt op en kijkt om zich heen. Nu pas heeft ze door dat ze beter niet in het donker, alleen naar het bos had moeten gaan.
Net op het moment dat ze het op een lopen wil zetten zegt een stem…..

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:40

De zinnen kan je het beste gewoon aan elkaar laten, daar bedoel ik mee; gewoon een punt, spatie en weer hoofdletter, nieuwe zin (snap je? Tong uitsteken)
Wel verder gaan!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:54

Mooi Lachen Ik kan me er heel goed in vinden Lachen
Doorgaan graag!

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 14:33

doorgaan doorgaan goed verhaal

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 16:47

Ik heb nu even geen tijd om door te schrijven Scheve mond maar ik denk dat ik het wel ga doen Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:53

ga nou ook maar door Haha! nu wil ik ook weten hoe t afloopt Tong uitsteken tis best spannend Haha!

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:52

gliss schreef:
Ze laat zich op haar bed vallen en begraaft haar hoofd in haar kussen. Ze hoorde het geschreeuw van haar ouders beneden.
Opeens voelde ze een golf van woede over zich heen, stampt de trap af en smijt de kamerdeur achter zich dicht.
Haar ouders kijken verschrik op.
“Nu moet het een keer afgelopen zijn” schreeuwt ze “wanneer is het eindelijk een keertje afgelopen tussen jullie”
Haar ouders kijk haar met open mond aan.
“Sta daar niet zo” snikt ze. Ze rent de kamer uit, de gang door en trekt de voordeur achter zich dicht.
Ze begint te rennen. Ze voelt de stenen in haar voeten prikken en de ijskoude wind langs haar gezicht.
Het begint te regenen. Ze rent het bos in. Haar kletsnatte haar plakt aan haar gezicht. Uitgeput laat ze zich zakken op de grond.
Waarom moet het nou zo. Ik hoop dat ze nu eindelijk realiseren dat ze eens op moeten houden.
Het gaat al een paar jaar zo.
Ze hoort geknisper van bladeren en takjes die breken. Ze schrikt op en kijkt om zich heen. Nu pas heeft ze door dat ze beter niet in het donker, alleen naar het bos had moeten gaan.
Net op het moment dat ze het op een lopen wil zetten zegt een stem…..

Als je een verhaal schrijft moet je proberen op te letten dat je niet te vaak aan het begin van een zin hetzelfde hebt, bijv. Toen, of Ik. Vooral de 'Ik' en andere 'benamingen' (heb even geen beter woord ervoor) richting personen moet je proberen zo weinig mogelijk te hebben. Omdat het anders een beetje hakkerig gaat lezen op den duur (als het heel lang wordt).

Dus je kunt gaan proberen wat creatiever te worden met je zinnen (om de 'ze' aan het begin weg te krijgen) bijv deze:
'Ze voelt de stenen in haar voeten prikken en de ijskoude wind langs haar gezicht.' Kun je veranderen in 'De stenen prikken in haar voeten en de ijskoude wind waait (oid) langs haar gezicht.' Ik hoop dat je er wat aan hebt! Knipoog

Verder een spannend verhaal en ben erg benieuwd naar het vervolg!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:04

Ja inderdaad spannend verhaal! Snel een vervolg schrijven hoor...

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:54

Verder gaan Haha!
Ik vind jouw verhalen altijd wel goed Lachen

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 08:57

Guinni schreef:
Als je een verhaal schrijft moet je proberen op te letten dat je niet te vaak aan het begin van een zin hetzelfde hebt, bijv. Toen, of Ik. Vooral de 'Ik' en andere 'benamingen' (heb even geen beter woord ervoor) richting personen moet je proberen zo weinig mogelijk te hebben. Omdat het anders een beetje hakkerig gaat lezen op den duur (als het heel lang wordt).

Dus je kunt gaan proberen wat creatiever te worden met je zinnen (om de 'ze' aan het begin weg te krijgen) bijv deze:
'Ze voelt de stenen in haar voeten prikken en de ijskoude wind langs haar gezicht.' Kun je veranderen in 'De stenen prikken in haar voeten en de ijskoude wind waait (oid) langs haar gezicht.' Ik hoop dat je er wat aan hebt! Knipoog

Verder een spannend verhaal en ben erg benieuwd naar het vervolg!

Dankjewel. Meestal let ik er wel op, maar dit verhaal heb ik te snel getypt en nog niet verder uitgewerkt.
Het is iid heel erg irritant om zo te lezen Lachen

YellowKitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:10

Weet je wat ook een tip is: maak langere zinnen. Je zinnen zijn erg kort, en als je ze langer maakt, met meer detail en weet ik wat erin, is het nog leuker om te lezen. Knipoog

Maar schrijf vooral verder! Klinkt leuk! OK dan!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:29

schrijf je nog verder Schijnheilig

t begon zo leuk Haha!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:33

gliss schreef:
Dankjewel. Meestal let ik er wel op, maar dit verhaal heb ik te snel getypt en nog niet verder uitgewerkt.
Het is iid heel erg irritant om zo te lezen Lachen

In dat geval zou ik toch eerst maar gaan uitwerken voordat je plaatst. Een boek dat niet af is of niet gecorrigeerd wordt toch ook niet uitgegeven?

Verder heb je wel een leuke schrijfstijl.