[foto] Vanitas stilleven 2004

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

[foto] Vanitas stilleven 2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 20:18

Voor het vak CKV 3 (YUK!) moet ik een Vanitas stilleven 2004 maken. Vanitas staat voor de vergankelijkheid en genieten van het moment, want alles is vergankelijk (en gaat dus weer weg).
Ik heb dus voor fotografie gekozen en heb een afgelopen feestje gemaakt, hoe vinden jullie mijn stillevens?
haha...

Afbeelding

Bets crea toch?

Tips en commentaar is altijd prettig aangezien het ene opdracht voor school is!

Code
[Edit Ellende: TAG toegevoegd]

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:24

Leuk gedaan hoor! Maar eigenlijk vind ik het geheel te druk, het had naar mijn idee duidelijker geweest als het van iets verder weg was en je bv. ook nog een schaal met zoutjes zag staan of iets dergelijks, neem aan dat die niet in de asbak zitten Knipoog Maar dit is mijn mening! Knipoog

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 20:34

Die heb ik ook gemaakt hoor, alleen dat vond ik persoonlijk niet zo mooi!

Dan krijg je zoiets Afbeelding

Ik heb ze ook nog van nog verder af genomen.. ( Ik heb er zo'n 100 gemaakt) Ik vind dit alleen persoonlijker een stuk mooier!

rowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:36

tja, tis maar wat je leuk vind

Dreadlokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:51

Ik vind het iets te druk Knipoog
Ik zou gewoon af en toe gewoon spontane foto's maken, zul je merken dat de perfecte foto is voor je project er tussen kan zitten Lachen
Bijde foto's vind ik namelijk teveel 'voorberijd en opgesteld'. Ga naar een studenten-flat waar een feest de vorige avond had plaatsgevonden en waar dus nog niet is opgeruimd. Foto-voer voor het oprapen Haha!:P

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 09:45

Nja, het probleem is dat je ook daadwerkelijk een compositie er in moet brengen en het dus eigenlijk niet spontaan mag zijn. Over alle beeldelementen moet nagedacht zijn, hoe het is neergezet etc.... Dus tja spontaan een foto maken zit er niet echt in ofzo! Maar goed het was wel veel leuker geweest om dat te mogen doen, maar er kleven nog al wat regeltjes aan!

En het is ook niet dat ik het leuk vind Rowan, het zal wel moeten!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:57

jammer dat de asbak steeds terug komt op de voorgrond, die stoort me namelijk best wel.

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:31

ik vind het een beetje rommelig, maar die eerste vind ik mooier Haha!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 14:55

Waarom stoort de asbak, roken stoort mij ook mateloos, maar hoort tog bij een feestje en rommelig hoort het toch ook te zijn. Een feestje blijft tog nooit netjes achter?

Maar goed wie helpt me dan een betere compositie te maken, maar toch een afgelopen niet rommelig feestje te hebben, tips altijd welkom!

Irritant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:37

Ik vind het een mooi stilleven. De eerste is inderdaad ook veel mooier dan de tweede. Alleen misschien dat Dreaklokje wel gelijk heeft over dat het iets te voorbereid en opgesteld lijkt.

Maar volgens mij is de foto een beetje scheef of ben ik nou zo scheef? Tong uitsteken

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 16:42

ja de foto is inderdaad scheef, maar deze ga ik nog kantelen in Paint Shop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:09

Die tweede vind ik te druk en bij deze foto is het jammer dat je jezelf ziet in het wijnglas, past er net niet bij.

Eerste foto vind ik al beter, wel zou ik het zwart-wit houden, denk dat dan de sfeer beter overkomt Lachen