Plotseling wist ze het weer, B15, daar moest ze heen! Maar waar was dat? Nog een keer probeerde ze het aan een andere leerling te vragen, en gelukkig, het meisje gaf antwoord! 'Je bent zeker nieuw hier, hè? Als je door die deur gaat, en helemaal aan het einde naar rechts, zie je vanzelf een bordje met B15! Ik heet trouwens Marjon, hoe heet jij?' 'Lisa', antwoorde ze. 'En bedankt he!'. Het meisje glimlachte naar Lisa, en was binnen 5 seconden weer in de stroom van leerlingen verdwenen. Wat had ze ook alweer gezegd? Door de deur, en aan het einde naar rechts. Goed, laten we daar maar eens heen gaan, dacht Lisa bij zichzelf.
Ze had het lokaal snel gevonden. Gelukkig, ze was niet te laat. Bij het lokaal stonden al mensen te wachten, waarschijnlijk klasgenootjes. Lisa ging naast een meisje staan. Het meisje begon tegen haar te praten. Ze bleek Diane te heten, en ze was erg aardig. Net toen Lisa wilde vertellen waar ze woonde, kwam er een man aan. Hij deed hun lokaal open, en ze gingen naar binnen. Sommige mensen gingen gelijk naast elkaar zitten, maar Lisa kende niemand naast wie ze kon zitten, behalve Diane. Maar Diane was al naast een meisje met rood, krullend haar gaan zitten. 'Jij, ga daar maar zitten!' zei de man tegen Lisa. En dus plofte ze neer naast een klein en blond meisje, met een vriendelijk gezicht. 'Hoi! Ik ben Sabine, ik kom uit Nootdorp. En jij?' 'Uit Leidschendam... Owja, mijn naam is trouwens Lisa.' Lisa was opgelucht. Ze zat tenminste naast een aardig meisje.
Nu had ze pas tijd om haar klas goed te bekijken. Er zaten ongeveer evenveel meisjes als jongens in, en de meisjes leken haar erg aardig. Toen viel haar oog op een jongen, en het was liefde op het eerste gezicht. Hij was iets groter dan Lisa, had bruin haar, bruine ogen, en een geweldige lach. Hij leek heel ontspannen, en praatte met een aantal jongens. Ooh, als hij toch eens haar vriendje zou zijn! Lisa's gedachten werden ruw verstoord door de stem van de leraar. 'Ik ga nu jullie namen oplezen, als je je naam hoort, steek dan even je hand op, of zeg 'Ja'...' Hij wachtte even tot het stil was, en begon toen: 'Marleen Akkers'....
---------
Nouja, zeg maar wat je ervan vind. Dit is de eerste keer dat ik een verhaal schrijf, dus tips e.d. zijn welkom

(Ik kan geen tabs doen