Al jaren heb ik met heel veel plezier deze Hunter retriever lijn gebruikt. Handig slip/stop lijntje, maar ook een volledig verstelbaar handvat door een schuivende steg ring met karabiner. Wat hem extra praktisch maakt. Een heel groot handvat die je om je schouder gooit. Je klikt hem snel en makkelijk even om een tafel poot heen. Of je klikt voor korte stukjes een tweede hond aan.
Alleen mijn nieuwe hond is kleiner met een veel fijner nekje. En die hunter lijn van 12 mm breed is gewoon te grof. Ik gebruik hem wel, maar het is het gewoon net niet. Een vergelijkbare lijn maar met een dunner touw is echt nergens te vinden.
Dus dan maar zelf maken?
De grootste uitdaging zat hem in die stegring. Die kon ik nergens vinden. Uiteindelijk vond ik hem op een Duitse site voor hondenlijn toebehoren.
Ik wilde net als bij de lijn van hunter het touw aan het metaal verbinden middels een stukje leer.
Heb net een eerste proef daarvan klaar! Dit is nog niet de definitieve, maar dus een eerste oefen probeersel op een stukje rest touw.
Heb nog wat materialen besteld dat de stiksels wat mooier worden en dat ik de randen van het leer nog wat mooier kan afwerken, maar valt me niks tegen! Dat gaat wel wat worden.

Andere kant ziet er dan dus zoiets uit. Ook daar ga ik het het touw op vergelijkbare manier aan de karabiner bevestigen.
maar leuk project! Ik ben ook bezig met een lijn-idee. Schouderlijn met slip maar ook te gebruiken aan een vaste halsband