[ART]Kan het nergens vinden? Dan maak ik het zelf. Hondenlijn editie.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

[ART]Kan het nergens vinden? Dan maak ik het zelf. Hondenlijn editie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-26 23:40

Ik ben altijd best precies in wat ik wil, en als ik het dan niet in de winkels kan vinden, dan maak ik het zelf wel.

Al jaren heb ik met heel veel plezier deze Hunter retriever lijn gebruikt. Handig slip/stop lijntje, maar ook een volledig verstelbaar handvat door een schuivende steg ring met karabiner. Wat hem extra praktisch maakt. Een heel groot handvat die je om je schouder gooit. Je klikt hem snel en makkelijk even om een tafel poot heen. Of je klikt voor korte stukjes een tweede hond aan.

Alleen mijn nieuwe hond is kleiner met een veel fijner nekje. En die hunter lijn van 12 mm breed is gewoon te grof. Ik gebruik hem wel, maar het is het gewoon net niet. Een vergelijkbare lijn maar met een dunner touw is echt nergens te vinden.

Dus dan maar zelf maken?

De grootste uitdaging zat hem in die stegring. Die kon ik nergens vinden. Uiteindelijk vond ik hem op een Duitse site voor hondenlijn toebehoren.

Ik wilde net als bij de lijn van hunter het touw aan het metaal verbinden middels een stukje leer.

Heb net een eerste proef daarvan klaar! Dit is nog niet de definitieve, maar dus een eerste oefen probeersel op een stukje rest touw.

Heb nog wat materialen besteld dat de stiksels wat mooier worden en dat ik de randen van het leer nog wat mooier kan afwerken, maar valt me niks tegen! Dat gaat wel wat worden.

Afbeelding

Afbeelding

Andere kant ziet er dan dus zoiets uit. Ook daar ga ik het het touw op vergelijkbare manier aan de karabiner bevestigen.

Afbeelding

Shiloh

Re: [ART]Kan het nergens vinden? Dan maak ik het zelf. Hondenlijn editie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-26 08:11

Oh ja. Bedoel natuurlijk musketon. Niet karabiner. Haal die twee altijd door elkaar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:31

Een vriendin van me maakt en verkoopt de lijn die je beschrijft. Ze bestaan dus wel.
Succes met je project.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:09

Ziet er goed uit, mooi zeg!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:54