Echt enorm bijzonder. Van stage, tot mijn examen, tot alle lieve mensen die mij hun vertrouwen hebben geschonken om een dierbaar sieraad te mogen maken. Ik ben ontzettend dankbaar voor 2025!
Naast mijn stage begon in eind 2024 echt met de start van mijn eigen bedrijf, genaamd Karat&ct.
Karat: het gehalte van goud (bijv. 14 of 18 karaat)
ct: afkorting van carat, het gewicht van een edelsteen (bijv. een diamant van 0,5ct)
Je spreekt de naam dan uit als karaat en caraat.

Snel door naar 2025!
Ik startte met mijn meesterstuk. Omdat ik ook opticien ben, wat het voor mij meteen logisch dat ik een bril wilde maken
hij werd volledig vervaardigd uit zilver, met gouden zettingen.
In het voorjaar stond ik ook op een leuke 'ladiesnight' markt.
Dit is iets wat ik zeker vaker wil gaan doen! echt ontzettend leuk!!

Waar ik wel nog even naar moet zoeken, is welke markt voor mij interessant zou kunnen zijn. Meestal gaan mensen juist lekker naar een markt met het idee om daar 2 tientjes uit te geven aan leuke hebbedingetjes, ikzelf vaak ook haha. Maar met mijn sieraden val ik dan net een beetje buiten de boot, ookal heb ik mijn 'voordeligste' zilveren collectie bij me

Hoewel deze leuke bamboe oorbellen (met zilveren steker) altijd veel bekijks trekken! Dit zijn op markten mijn warme broodjes voor 'slechts' 20 euro per setje.

En natuurlijk was de Bokt kunstbokaal ook een groot hoogtepunt

In oktober studeerde ik af en mocht ik mezelf officieel gediplomeerd goudsmid noemen

En het allermooiste van alles blijven de sieraden die ik dit jaar mocht maken. Dus een heel speciaal dank je wel voor iedereen, en zeker een aantal bokkers, die mij hun vertrouwen gaven. Vertrouwen met dierbaar paardenhaar, met eigen goud, en met het geloof dat ik het sieraad voor ze zou kunnen maken waar ze al zo lang van droomde.

Nogmaals bedankt aan alle lieve klanten, zowel van Bokt als daarbuiten. Zonder jullie was dit allemaal niet mogelijk

Gelukkig was het alleen het doosje maar