Thats_me
Citaat:Tijdens de laatste tekenles gingen we met balpen aan de slag. We hebben vooral kleine dingetjes getekend. Nu leek het mij leuk en goed als oefening om ook eens een portret te proberen. Het is immers best definitief als je pen gebruikt.
Toen bedacht ik dat dit ook prima door kan voor de kerstopdracht. Ik was namelijk al van plan om weer wat met monochroom te doen. Zo valt mooi de oefening van les en de challenge hier in elkaar.
Het beeld is zeker niet perfect en toch ben ik hier weer erg blij mee.

Vikawiek
Citaat:Ik wist niet gelijk wat ik wilde doen nadat ik alle verzameltopics was langsgegaan, maar het viel me op dat we veel dieren hebben getekend het afgelopen jaar. Ik heb een aantal daarvan gebruikt en in deze tekening gestopt. Laurora's oranje gecko voor monochroom, 2 van de 3 konijntjes die thats_me's had gemaakt voor monochroom, en roodvos zijn slaas van verdichtsel. In deze tekening haast die zich om bij de konijnen van thats_me te komen. Oorspronkelijk zat het monochroom eekhoorntje van Tazzey er ook in, maar ik zag pas later dat ik daar blijkbaar overheen had geverfd, oeps:')

De inspiratie:
Laurora:

Thats_me:

_roodvos_:

_roodvos_
Citaat:Ik vond Laurora's kelpie-tekening zo leuk omdat hij echt middenin een beweging plaatsvindt waarvan je niet weet wat die afloop gaat zijn. Dus die ging ik makenEerst wilde ik de kelpie tekenen die over de man heen stond en hem een dikke vrolijke lebber over zijn gezicht gaf, maar 1) dat bleek perspectivistisch een uitdaging die ik snel opgegeven heb en 2) toen ging ik kelpies googlen en zag ik dat ze soms een vissenstaart hebben, en laat het bij deze kelpie nou nog net niet duidelijk zijn wat er aan dat achterlijf zit. Dus dacht ik, wat nou als die kelpie uit het water springt, vergeet dat ie een vissenstaart heeft en daar dan heel beledigd aangespoeld gaat zitten wezen met zijn slachtoffer net buiten bereik.
Blijkt dat het nog best lastig is om een beledigde kelpie te tekenen, vooral als je wéér een blaadje hebt gepakt met verf erop gesmeerd waar bijna geen enkel materiaal op pakt (toch nog een tweede teruggrijping op een eerdere challenge, want deze fout maakte ik bij labyrinth ook alIk heb nu wel krijtjes die er beter op pakken dan potloden.), maar soit. Niet geheel ontevreden en het was leuk om met het licht te spelen.

Inspiratie:
Laurora:

Op naar nog zo'n jaar vol kunst!
Ik heb nu wel krijtjes die er beter op pakken dan potloden.), maar soit. Niet geheel ontevreden en het was leuk om met het licht te spelen.