[ART][VRAAG] Tattoo ontwerp

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

[ART][VRAAG] Tattoo ontwerp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 09:43

Bokt tattoo hulp gezocht...

Mijn man is bezig met zijn 2e onderbeen te laten tatoeëren. Wat er van een plaatje gedaan is, is op zich wel prima. Maar de Freestyle van de tatoeëerder vind ik echt totaal niet wat de opdracht was. De eerste keer heeft hij knal zwarte driehoekjes gemaakt, nadat ik gezegd heb dat ik dat echt niet mooi vond en te zwart en niet passen bij wat er al stond, is het de keer erna zeker niet beter geworden...

Nu gaan we dus toch maar zelf een ontwerp maken. Leuk dat freestyle maar dan moet je wel naar de opdrachtgever luisteren vind ik...

De opdracht is in ieder geval, zorg dat de plaatjes die er al staan, uitgelicht worden en niet verdwijnen door zwarte vlakken.

Organisch, planten, Japanse stijl, hout, rondere vormen. Deel 2 van een levensverhaal erop.

Zouden jullie mee willen denken en ook misschien wat AI links in de aanbieding hebben waar we de fotos in kunnen doen en daar een idee van krijgen?

Ik ga toch maar mee naar de volgende afspraak, laatste keer zou ik mee gaan maar was ik niet lekker, nu wel spijt van. Mijn man is iets te makkelijk hier in... Maar is het nu wel met me eens dat we het nu in eigen hand moeten nemen. Hij wil (nog) niet naar een andere tatoeëerder.

Zijn been dat al gedaan is:

Afbeelding

Het been waar hij nu mee bezig is:

De lelijke driehoekjes zonder fantasie:
Afbeelding

Deel 2 van de Freestyle (de tribal had hij jaren geleden laten plaatsen):
Afbeelding

Nog in te vullen, boven de bloem komt waarschijnlijk een mechanisch rad van onze molen in Frankrijk:

Afbeelding

Afbeelding

Rondom de Phoenix moet het echt beter als aan de andere kant, ik zou ook meer kleur willen rondom om het meer een geheel te maken:
Afbeelding

Ja ik weet dat het niet mijn been en tattoo is, maar ik kijk er wel het meeste tegenaan := En vind ook dat mijn man gewoon een tattoo moet krijgen die mooi is en wat hij wil.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 28-12-25 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 09:52

Het eerste been lijkt een geheel het andere been meer random? Kan over die tribal geen cover up in dezelfde stijl?
Ik snap wel dat je je ermee bemoeit haha
Al vind ik die driehoekjes wel mooi.

Edit : ik las dat tribal weg had laten laseren maar niet goed gelezen

Lieser

Re: Tattoo ontwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 09:58

Ik vind de driehoekjes eigenlijk ook wel mooi. Het heeft iets Zelda-achtigs. Maar de Phoenix lijkt nu wat vaal naast al dat zwart. Misschien daar de contouren zwart inzetten voor meer contrast?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 10:01

Lieser schreef:
Ik vind de driehoekjes eigenlijk ook wel mooi. Het heeft iets Zelda-achtigs. Maar de Phoenix lijkt nu wat vaal naast al dat zwart. Misschien daar de contouren zwart inzetten voor meer contrast?

Dat is mijn probleem met die driehoekjes, de Phoenix op zichzelf vind ik erg mooi en nu valt hij gewoon weg, dat vind ik zonde.

Op zijn andere been zijn het ook driehoeken maar gewoon met meer diepte. De nieuwe zijn voor mij nogal fantasieloos.

En wat Freya zegt, het is geen geheel (en ik snap dat dat misschien nog moet komen), er zit voor mijn gevoel geen gedachte achter behalve, wat zullen we nu eens voor leuks erop plakken.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 10:19

Ik lees vooral dat jij er mee zit en niet je man? Het is toch zijn lichaam? Hij was er zelf bij, bij de schets en hij ging er mee akkoord. Ook al zit er voor jou geen gedachte achter

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 10:35

Zo te lezen vind je man het wel best zoals het nu is, en is het vooral jouw probleem?
Als je man er niet mee zit, zou ik het gewoon zo laten.
Het moet vooral een keus zijn vanuit hem.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-12-25 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Re: [ART][VRAAG] Tattoo ontwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 10:40

De driehoekjes zijn prima maar het geheel matscht niet met de bloem en de phoenix omdat deze fijnlijnig zijn en zacht van kleur daarom lijkt het lelijk en is dat het ook. Het is een allergaartje zo.
Verschillende stijlen door elkaar.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 11:24

Het is ook zijn keus om er nu zelf meer mee aan de slag te gaan, hij loopt alleen een beetje vast in wat dan beter zou kunnen/wat mooi is.

Vandaar mijn vraag aan het Grote Bokt.

Ja ik ben degene die gezegd heeft het niet mooi te vinden maar daar is hij het nu ook mee eens, hij mist ook een cohesie in het ontwerp.

De bloem en Phoenix zijn vanaf een foto/tekening gedaan. De kattenpootafdruk van een foto. Het is de freestyle/invulling (dus zonder schets, meer een 'leef je uit') die ons beide niet bevalt en om erger te voorkomen willen we er nu dus zelf een ontwerp voor maken.

Maflinger_S

Re: [ART][VRAAG] Tattoo ontwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 12:02

Ik vind dit een beetje dubbel: enerzijds passen de driehoekjes goed bij de tattoo op het andere been, anderzijds passen ze minder goed bij de andere - gekeurde - tattoos op dit been.

Ik weet niet hoe zwart zwart is bij tattoos maar is er een mogelijkheid om nog wat met kleur te doen over de zwarte driehoekjes of er omheen?

Iemand op Bokt heeft ooit voor zichzelf een Disney sleeve ontworpen en de figuurtjes verbonden door warercolor. Misschien is dat nog wat?