[vraag] welke fotografie workshop/cursus?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

[vraag] welke fotografie workshop/cursus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-25 12:52

Eigenlijk is de vraag heel simpel: welke workshop of cursus is aan te raden om mijn fotografie vaardigheden te verbeteren?

Jaren geleden kocht ik als eerste digitale camera een Panasonic Lumix (prosumer). Met tips van kennissen die goed konden fotograferen heb ik daar lekker mee gefotografeerd.
Van iemand kon ik op een gegeven moment een Canon EOS 350D overnemen met kitles en een 55-200mm lens. Ook daar jaren mee gefotografeerd. Hobby kwam op een gegeven moment stil te liggen en een paar jaar geleden heb ik een Canon 250D gekocht met het idee dat ik daar mijn oude lenzen mooi mee kon blijven gebruiken. Lang verhaal kort: die lenzen gebruik ik niet meer en met de kennis van nu had ik waarschijnlijk een andere camera gekozen.

Vorige week een R6 Mark II kunnen scoren met leuke korting (black friday kortingscode en cash back actie Canon). Ondertussen heb ik bij de Kamera Express Academy de uitleg over de R6 en R6 Mark II bekeken en kijk ik de basiscursus fotografie nog een keer. Met die kennis en mijn lenzen met adapter ben ik lekker aan het oefenen.

Ik zie op Bokt mooie foto's langskomen en weet dat er diverse mensen bovengemiddeld goed kunnen fotograferen. Dus ik ben wel benieuwd naar hoe jullie zijn gestart. Welke opleidingen? En tips & trics zijn ook heel welkom.

Selina

Re: [vraag] welke fotografie workshop/cursus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 13:17

Wat wil je fotograferen? Paarden? Honden? Mensen?
Afhankelijk van wat je wilt, ken ik wel wat mensen.
Dan kan een (privé) meeloopdag handig zijn, waarin je geholpen wordt met de juiste instellingen, vinden van mooie plekjes en aansturen van het model.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-25 13:24

Je noemt eigenlijk precies alle onderwerpen waar ik affiniteit mee heb.
Honden heb ik veel gefotografeerd toen we die nog zelf hadden (zal nu dus minder zijn). Paarden ook en nu nog (heb er 2 staan) en mensen boeien mij ook. Op het moment vooral de spontane foto's en dus nog niet een model echt aansturen. Dat is wel leuk om in de toekomst te gaan doen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 13:35

Ys photography is een hele goede in de paardenwereld. Of Eliane van Schaik photography
Omica photography en Lens photos voor honden

Die geven allemaal van die meeloopdagen. Eliane heeft ook online cursussen.

Kan je al wel bewerken?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-25 13:44

Ik kan wel wat bewerken, heb Aftershot Pro omdat ik Lightroom erg duur vind voor een (nog niet helemaal) uit de hand gelopen hobby.
Probeer ook zoveel mogelijk met de belichting en het metertje te werken dat ik minimaal hoef na te bewerken. Dat is op zich al een enorme uitdaging.

En vast bedankt voor de namen. Ik ga ze opzoeken en kijken wat mij aanspreekt en een beetje is te doen qua reizen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 13:52

Als je een workshop met modellen wil dan kan ik je Liselot Kamphuis Fotografie aanraden. :j

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-25 13:55

Bedankt voor de tip!

En misschien wel handig om te noemen want ik zie dat het niet meer in in mijn profiel staat: ik woon in Zuidoost Drenthe. Auto tot mijn beschikking en een stukje reizen is geen probleem. Maar liever niet oneindig ver ;)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 14:30

Lightroom en Photoshop worden ook elk jaar duurder. Het was eerder maar €12 per maand, nu al €22 (uit m'n hoofd)

Omica komt uit Staphorst dus dat is dan wel te doen. Lenne zit in Brabant, randje België. Die zou ik dan maar overslaan haha.