[ART] Pet van leer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

[ART] Pet van leer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:40

Eens wat anders dan een tas! Een pet voor pa, of toch niet.. :')
Mijn vader draagt altijd zo'n stoffen boeren petje want anders wordt zijn kale bolletje koud :))
Ik had al eens gezegd dat ik graag een leren petje voor hem wilde maken. "Niet doen! Ik moet geen leren pet". Mijn vader is nogal kieskeurig en koppig. Maarja die genen... O:) Dus ik maakte heel eigenwijs tòch een leren petje voor hem :') Ik wist dat de kans groot was dat ie het niks zou vinden, maar ik dacht maak het gewoon en dan kan ie het proberen. Vind ie het leuk dan is dat tof en zo niet ben ik weer een ervaring rijker :D
Vandaag gaf ik hem het petje, hij heeft even gepast, maar nee, dat oude stoffen boeren petje blijft favoriet en het leren petje kreeg ik terug :))

Afbeelding
Voor de klep gebruikte ik plantaardig gelooid leer, dit eerst nat gemaakt, in model gevormd en laten drogen.

Afbeelding
Toen de klep aan de band en de bovenkant van de pet aan elkaar gestikt (ik stik alles met de hand)

Daarna aan elkaar vast stikken en tadaaa

Afbeelding

Afbeelding

tamary

Re: [ART] Pet van leer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:59

Die doet mij heel erg aan een oude jockeypet denken?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:00

Hoe leuk is die joch! Zit die ook comfortabel?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:00

Wat zonde... heb je het aan de binnenkant wel 'uitnodigend' genoeg gemaakt voor zijn koude kale bolletje ??

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:10

Mijn moeder had stiekem zijn oude petje opgemeten, maar ik vond deze toch wat strak voor het mooie, dus ik ga er nog een maken iets groter en een andere kleur O:)
En voor het comfort had ik al gekozen voor een zacht soepel leer en een stuk van de buik, daar is de binnenkant van het leer wat zacht en fluffy. Misschien een volgende nog voeren lekker met flanel ofzo. Wordt vervolgd :))