Ik ben Hedi, 35, en sinds maandag officieel gediplomeerd goudsmid
Ik heb hier ook een langer lopend topic, die 3 van mijn 4 studie jaren heeft vast gelegd

Een jaar geleden heb ik me ingeschreven bij de KvK en ben ik ook begonnen met sieraden in opdracht maken. Ik heb al een hoop hele lieve mensen blij mogen maken met een persoonlijk sieraad, en laatst kwam iemand bij mij die me vroeg of ik een gedenksieraad kon maken.
Ze had een ring gezien op mijn Instagram pagina die ze erg mooi vind, en vroeg of ik daar de as van haar opa in kon verwerken. Ze wilde graag een heel subtiel, minimaal design, met 2 edelstenen. 1 van de stenen moest een labradoriet zijn, en de 2e het liefst een mooie witte. Diamant was net wat buiten het budget, dus we hebben gekozen voor een hele mooie kleine topaas. De ring zelf is van 14k witgoud, dat verassend betaalbaar was omdat we voor deze kleine ring maar zo weinig nodig hadden

De as is verwerkt onder de labradoriet, vermengd met uv hars. Wat ik zelf een ontzettend gaaf effect vind je dat je de as een beetje door de labradoriet heen ziet, en als je de ring dan in het licht beweegt, komt die mooie blauwe gloed van de steen er steeds overheen
Ik ben vergeten het proces te fotograferen, dus ik heb maar 1 'tussendoor' foto haha. Maar hierbij die foto, en natuurlijk het eindresultaat! Hopelijk gaat ze hem met heel veel plezier dragen
Alles gesoldeerd, nog afwerken en stenen zetten.

Eindresultaat

En nog een kleine video
https://vm.tiktok.com/ZGdabmQcF/
De komende tijd heb ga ik me, naast het werken in opdracht, ook focus op het ontwerpen en maken van mijn eerste collectie
)