[VRAAG][ART] Schleich tuig zelf maken ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sassy4barrel

[VRAAG][ART] Schleich tuig zelf maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-25 20:43

Wie maakt zelf Schleich tuig ?
Ik heb een shet en sulky van Schleich gekocht
Tweedehands omdat deze niet meer gemaakt word en is voor m’n dochter ( alvast voor decembermaand) maar er zit geen men- tuigje bij
Nu dacht ik dit zelf te kunnen maken ( tips & tricks ? ) of ik las ook dat deze via Instagram gemaakt en verkocht worden ( is dat een beter idee )

Heb geen idee of het moeilijk te maken is ; hoe ik bijv aan materiaal kom of verstandiger te bestellen?
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 14-10-25 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet.

Goner

Re: Schleich tuig zelf maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 22:42

Dat zelf maken is echt een enorm priegelwerk en helaas een stuk lastiger dan het lijkt. Ik zou het lekker door iemand anders laten doen. Er zijn op instagram vast genoeg mensen die dat voor je willen maken, kost alleen wel aanzienlijk meer dan wanneer je dit zelf doet en ook niet iedereen heeft daar al direct tijd voor. Misschien dat iemand op bokt dit wel voor je wil doen? Zet deze oproep anders ook even in het schleich topic.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-25 22:43

Goner schreef:
Dat zelf maken is echt een enorm priegelwerk en helaas een stuk lastiger dan het lijkt. Ik zou het lekker door iemand anders laten doen. Er zijn op instagram vast genoeg mensen die dat voor je willen maken, kost alleen wel aanzienlijk meer dan wanneer je dit zelf doet en ook niet iedereen heeft daar al direct tijd voor. Misschien dat iemand op bokt dit wel voor je wil doen? Zet deze oproep anders ook even in het schleich topic.

Ja dat is ook zo
En het duurt ook nog even tot de december maand :)

Bedankt ga ik doen

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 23:34

Als ik google zie ik de complete set nog op ebay uk en australie voor niet duur. Dat kun je anders ook nog proberen?

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 08:14

Ik heb het vroeger heel veel zelf gedaan :j
Voornamelijk met lint, vilt en een lijmpistool. Maar soms ook met naald en draad.
Heb je een foto van het setje? Misschien heb ik die ook nog en kan ik iets voor je betekenen ;)

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 12:55

Hier ook inderdaad, zadels en hoofdstellen van oud leer. Ik vond het heel leuk om te doen. Misschien een nieuwe hobby waardig? Maar het is indd priegelwerk, en er komt ook best veel bij kijken (kleine gespjes, specefieke tangen, bitringen,) eigenlijk al het ijzerwerk (ik gebruikte sterk ijzerdraad) vond ik lastig, ligt ook aan de detail waarin je treed denk ik. Misschien gewoon een borsttuig en dan een officieel hoofdstel met leidsels oid? Zijn ipc 4 strookjes leer en evt gespjes. Of je moet de hele broek en singel mee willen nemen, :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 14:22

Ik heb dat soort dingen een aantal jaar terug vaker gemaakt, tuig voor model paarden (niet alleen schleich, ook groter en kleiner) er zit wel een leercurve in en als je het echt mooi wilt hebben dan zit er ook een prijskaartje aan de materialen. Afhankelijk van hoe serieus je het wilt aanpakken kan je voor je materialen kijken voor bijvoorbeeld (nep)leren veters voor de riemen, leer restjes gebruiken, ijzerdraad zelf buigen voor alle hardware. Als je voor mooiere kwaliteit wilt gaan dan vind ik dun vegetarisch gelooid leer altijd fijn om mee te werken, ik verf het ook zelf. Hardware van Rio Rondo is realistischer als zelfgemaakte van ijzerdraad.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-25 15:20

bedankt voor alle tips; het is dus deze; maar dan zonder het tuig (geen hoofdstel en totaal geen tuig of teugels ect erbij) https://daphnedraaftdoor.nl/store/schle ... -met-pony/ we hebben pas een mini pony met sulky en de kinderen zijn het aan het leren dus dit is het perfecte cadeau voor mn dochter voor december alleen zat er dan geen tuig bij maar mijn dochter vind het handgemaakte juist super mooi (is een daphne draaft door fan :) )

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-25 15:21

wortel115 schreef:
Als ik google zie ik de complete set nog op ebay uk en australie voor niet duur. Dat kun je anders ook nog proberen?

ook voor dit tuig ? want ik kon niets vinden op google?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-25 15:22

lideli schreef:
Ik heb het vroeger heel veel zelf gedaan :j
Voornamelijk met lint, vilt en een lijmpistool. Maar soms ook met naald en draad.
Heb je een foto van het setje? Misschien heb ik die ook nog en kan ik iets voor je betekenen ;)

dat zou super zijn, mag ik je een pb sturen?

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 17:33

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-25 17:38