[VRAAG] Instapmodel camera

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MallyBelly

[VRAAG] Instapmodel camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-25 19:31

Er word zo veel aangeboden maar ik zie echt tussen de bomen het bos niet meer.

Ik fotograaf al 15 jaar met een Olympus e500 maar deze is echt al een aantal jaar op zijn einde aan het komen. Het oude (20jaar oud) beestje blijft het stug volhouden maar heeft echt veel moeite mee te komen.

Afbeelding

Ik schiet toch het vaakst op de auto of auto sport, alleen onze eigen paarden, in het bos of in de bak.
Film functie zou leuk zijn maar is geen moeten.
Kwa prijs zoek ik echt een instap model. Wellicht is 2de hands ook een optie (dat was deze ook). Tips waar op te letten bij een tweede hands camera zijn ook welkom.

Welke merken moet ik verweg blijven of zijn juist heel fijn? Welke modellen raden jullie aan?
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 20-08-25 02:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Juiste tag in titel gezet.

8nnemiek

Re: [VRAAG][FOTO] Instapmodel camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 20:45

Er zijn veel leuke instap systeemcamera’s, maar mijn persoonlijke favoriet is de Sony a6000 of a6100. Heel betaalbaar, ook de lenzen zijn betaalbaar, en enorm snel met autofocus, prima bruikbaar voor video, en de kwaliteit is gewoon prima.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 22:18

8nnemiek schreef:
Er zijn veel leuke instap systeemcamera’s, maar mijn persoonlijke favoriet is de Sony a6000 of a6100. Heel betaalbaar, ook de lenzen zijn betaalbaar, en enorm snel met autofocus, prima bruikbaar voor video, en de kwaliteit is gewoon prima.

Ik deel deze mening.

Ik heb zelf een sony systeemcamera gehad en was echt zeer tevreden ervan. Heb hem en de lenzen verkocht omdat ik het te weinig gebruikte en dat zonde vond dat die in de kast bleef liggen.

Thats_Me

Re: [VRAAG][FOTO] Instapmodel camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 10:01

Zelf zou ik lekker bij Olympus (of ja, Om-system) blijven en even rondkijken bij de modellen die binnen je budget vallen. Bijvoorbeeld een OM-D 10. Tweedehands is daar ook wel een en ander van de vinden.