Ik ben elke keer bezig net mijn alcohol markers om de juiste kleuren combinatie te zoeken wat best tijd kost en waar ik niet altijd zin in heb.
Er staan overal nummers op en heb een tijdje met losse papiertjes gewerkt maar dat geeft rommel. Weet iemand of er ook een app bestaat waarbij je een soort kleurenpalet kan maken. En due dan kan terug halen.
Het liefst dat je meerdere kunt maken en kan opslaan.
Ik neem vaak de stiften mee.
Anders had ik iets moois gekocht om op mijn bureau te zetten.
Ik geloof dat je van Copicmarkers een aantal van die vellen heb, waarbij je invulvakjes heeft. Mijn moeder heeft toentertijd zoiets gehad.
Telpeva
Moderator Algemeen
Geplaatst: 09-07-25 09:54
Voor mijn copics deed ik altijd lege color charts printen en dan zelf inkleuren, en dan met een fineliner de kleurcode erbij schrijven. Digitaal zou ik niet doen omdat digitaal nagemaakte kleuren en kleuren op een scherm niet hetzelfde zijn als wat er uit de marker komt.
Om kleurencombinaties te vinden tijdens het werk ben ik fan van deze printable, ik heb er zelf tig van uitgeprint en dan de kleuren per strook. Dus een strook met alle blauwe markers, een andere strook met alle groene etc. Het is de bedoeling om deze charts te knippen of snijden op de stippellijn, de rondjes in de rechthoekige vakjes zijn om te ponzen. Dat is extra werk wat ik zelf nooit doe, de theorie erachter is dat als je ze eerst inkleurt en dan ponst, je dus de kleur mooi in het vak hebt met een gat er in. Dan kan je dat op je tekening leggen, en vergelijken met een kleur die al op je tekening ligt om te kijken of dat past.
En wil een app waar ik losse mapjes heb met kleur codes.
Hoop dat jullie het nu begrijpen.
AbleToDream
Geplaatst: 09-07-25 13:39
Van decotime twinmarkers heb je online wel een colourcard die je kan uitprinten en de bolletjes kan kleuren, deze zijn al per kleur en nummer gesorteerd, misschien is dat iets?