Dankjewel voor alle lieve berichtjes
Prima2Donna schreef:Prachtig

Ik vond de vormen an sich al mooi, maar na het schilderen springt het er echt uit.
Ik heb tussendoor nog serieus gedacht - hmm, had ik het toch niet beter monochroom gehouden zodat de vormen gewoon het verhaal vertelden? Zeker bij de eerste verflagen dacht ik echt neeeeee. Ik vergeet telkens dat het eerst altijd lelijk is voor het mooi wordt, haha. De truuk is de moed niet verliezen maar ook weten wanneer je moet stoppen. Ikzelf blijf dingen zien dat ik nu nog zou willen retoucheren en dergelijke, maar soms moet je dat gewoon loslaten. Er zit perfectie in imperfectie. En eigenlijk houd ik stiekem zelf liever van een wat rauwere vorm van kunst. Te perfect en fotorealistisch verliest voor mij snel kracht. Ondanks ik het erg knap vind, verveelt het me nogal snel.
Jis_ schreef:Héél gaaf! Zo mooi uitgevoerd

Is en blijft altijd een reuze compliment als het van jou komt, dankje Jis_ !!!
Koper schreef:Naast dat ik geniet van je tekst zit ik ook vol bewondering naar het kleisel te kijken. Goed gelukt zeg. Het contrast in kleur en gezichtsuitdrukking bij beide dieren, en dan toch het geheel verenigd in een compositie waarbij de lichtere details van bles en hazenoren voor een eenheid zorgen. Ik vind het heel mooi.
Zo, wat enorm lief
Ik was in de bui om te schrijven gisterenavond. Uiteraard wanneer ik eigenlijk al onder de wol moest, zo gaat dat altijd.
Ik was lang onzeker welke kleur het paard moest worden. De haas was uiteraard een evidentie. En ik moest en zou goud erin verwerken. Een beetje zoals de graanvelden nu in de vroege zomer eruit zien. Ik heb altijd al gehouden van bruine paarden. En eigenlijk kan je ook heel wat kleur in die vachtkleur verwerken. Hierin zit bijvoorbeeld geel, rood en blauw. En het is leuk toeval dat die kleuren ook wel wat terugkomen in de haas, al is het niet geheel in dezelfde 'vorm'.
Erg genoten van je interpretatie rond mijn werkje. Zo fascinerend om te lezen en het raakt me ook zeker wel