The Last Journey of the Fellowship / De laatste reis van het genootschap

Ik heb nog geen hoofdstuk bedacht, maar er komt alvast een inleiding waarin word verteld hoe alle Fellowshipleden aan hun eind zijn gekomen(zijn gestorven, of naar The Grey Heavens zijn vertrokken)
Ik ben meteen begonnen met Hoofdstuk 1 omdat ik geen zin had om de Inleiding al te schrijven

Het is nog maar een begin, kan nog gewijzigd worden en maar een kleins tukje, weet nog geen titel voor het eerste hoofdstuk. Het speelt zich af in The Undying Lands / Onsterfelijke Landen
waar Legolas, Gimli, Elrond, Galadriel, Samwise(na z'n vrouw is gestorven, Rosie, is hij naar onsterfelijke landen vertrokken) Bilbo, Celeborn etc.. heen zijn vertrokken.
Hoofdstuk 1 (nog naamloos

De wereld is veranderd. Niets is wat het lijkt. Wat eens was, is vergeten. Ik voel het, in alles wat is, en wat is geweest. “ Dat zijn wijze woorden” zegt Gandalf. “ Voel jij het ook?” Vraagt hij. “ Alles is veranderd sinds de 4de Era is aangebroken Gandalf” Antwoord Galadriel. “ Middel – Aarde is veranderd. Ook al leef ik nu op zo’n grote afstand, ik voel dingen”. “ Wat voor soort dingen”? Frodo komt aangewandeld met een boek in z’n hand. “ Goedemorgen, vrouwe Galadriel, Gandalf” met een knikje in hun richting kijkt hij naar de zeespiegel, waar de nog jonge zon van de ochtend helder weerspiegeld word in het bewegensloze water. “ Een heerlijke ochtend, zoals altijd” groet hij hun en wandelt de trappen af, op naar het strand. Hij wandelt in het nog kille zand, nog niet verwarmd door de vroege maar warme zonnestralen van de opkomende zon. In de verte ziet hij een schaduw op de rotsen zitten. Hij loopt er heen. “Sam, sam!!” roept Frodo. “ Goedemorgen Meneer Frodo” groet Sam hem. “ Ben je weer aan het vissen, Sam ?” vraagt Frodo. Sam zucht. “Ik kan het niet laten”, en een pijnvolle grimas verschijnt op z’n gezicht. Frodo zucht ook en kijkt in de verte waar alleen maar zee te zien valt, waar de zon al in volle glorie aan de hemel staat. “ Je hebt nog steeds heimwee, na al die jaren” zegt Frodo. “ De gouw, daar ben ik opgegroeid en gestorven” zegt Sam. Frodo zucht nog een keertje en wend zijn hoofd af , als hij in de verte een grote stofwolk ziet oprijzen dat zich snel naar het noorden van het strand verplaatst. “Legolas … “ mijmert hij in gedachten. Achter de grote stofwolk ziet hij een klein stofwolkje verschijnen, en het gaat niet zo snel als de eerste stofwolk. “ Potvolblomme, stom beest ga nou eens een beetje sneller” hoort hij iemand in de verte vloeken. “Haha, en dat is Gimli “ Roept Sam lachend nog voor Frodo een woord kan uitbrengen. Samen schieten ze in de lach.
Probeer strax terug verder te schrijven, maar ga ff huiswerk maken

Wat vinden jullie er al van

Het begint zo een beetje als Boek 1 van Lord of the rings. Is dus de bedoeling