[VRAAG] Welke compact camera?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_ontana

[VRAAG] Welke compact camera?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-25 18:56

Hoi allemaal!

Ik fotografeer ondertussen al best een aantal jaren met verschillende camera’s. Eerst altijd spiegelreflex, nu sinds een tijd met de Nikon Z6ii. Dit bevalt enorm goed, maar ik merk dat ik er eigenlijk een compact camera bij wil. Gewoon om bijvoorbeeld in m’n tas mee te nemen om tussendoor een keer een plaatje te schieten. Niet voor echt geplande shoots oid dus.

Zal gaan om foto’s gewoon in Nederland maar ook op vakantie. Vind het belangrijk dat de beeldkwaliteit echt wel meer dan prima is, ook omdat ik nu die Z6ii gewend ben :') Verder lijkt me een zoeker erg prettig, maar heb het idee dat dat bij compact camera’s niet echt een ding is?

Omdat ik niet helemaal lekker thuis ben in de compact camera’s, vroeg ik me af of jullie dit toevallig wel zijn? Wil er ongeveer 5/600 euro max aan besteden, lijkt me dat dit moet kunnen maar kom tot nu toe vooral duurdere tegen. Wie heeft hiervoor aanraders? Zelf zie ik door de bomen het bos niet meer helemaal namelijk :)
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 16-03-25 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet.

Earth

Re: Welke compact camera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 19:01

Ik zou kijken of dat nog wel een toevoeging is met de huidige telefooncamera's. Maar ik zou daarvoor naar een goede camerawinkel gaan, zoals kamera express ofzo. Die gasten hebben heel veel kennis en mijn ervaring is dat ze je niet perse iets willen aansmeren.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 19:05

Geen aanraders, maar wellicht is cameranu op Urk (met ook tweedehands camera's) een idee? Nu kan ik in je profiel niet zien waar je woont, dus hopen dat het geen Zeeland is :P
Edit: ik wist tot zonet niet dat CameraNu meerdere vestigingen heeft :+ _O-