[ART][VRAAG] Trenchcoat pimpen? Ideeen gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dahlia85

[ART][VRAAG] Trenchcoat pimpen? Ideeen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 11:07

Ik zie op bokt regelmatig de meest creatieve topics voorbij komen dus wie weet heeft iemand een leuk idee voor mijn trenchcoat. Ook heb ik nog een spijkerjasje liggen waar ik nu niks mee doe. Ik heb via vinted een blauwe trenchcoat gekocht maar de kleur valt me tegen. Het lijkt een beetje een stofjas. Mijn vriend noemt me de duivenmelker met deze jas :D
Ik kan het natuurlijk opgeven en hem weer op vinted zetten maar misschien kan ik er iets leuks van maken (en van mijn spijkerjack) zoeken op internet levert me niets op, maar aangezien ik zo creatief ben als een blok beton is zoeken op termen lastig. Verder als "jas pimpen" kom ik nauwelijks.
Iemand leuke ideeën?
Ik zal zo even een foto toevoegen
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 05-03-25 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:14

Duivenmelker :')
Ik ben erg benieuwd naar de jas :D

Wat voor materiaal is het? Misschien kun je hem verven.

Foaly

Re: Trenchcoat pimpen? Ideeen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:25

Voor het spijkerjasje kun je zoeken op opstrijkbare patches. Voor de trenchcoat zou ik een stel postduiven aanschaffen en m gewoon zo rocken :+

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 11:58

Gelukt volgens mij :)
Het is gewoon een simpele trenchcoat. Katoen, verven lijkt me niet lukken met de gladde binnenvoering.

Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:58

Ik vind hem wel leuk!
Om wat kleur toe te voegen zou je kunnen denken aan borduursel op de kraag en het uiteind van de mouwen, of het vervangen van die elleboogpads + de ceintuur door een andere kleur stof of iets met een patroontje.
Of een (nep) leren ceintuur en bijpassende elleboogstukken.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:27

Duivenmelker :')
Ik vind het helemaal geen verkeerde kleur hoor, bij een stofjas denk ik aan veel valer blauw :D
Ik denk dat verven wel kan, maar dat het dan niet op die gladde binnenkant pakt, die zal dan dezelfde kleur blijven.
Borduursels is ook een leuk idee! :j

Ik heb trouwens een beige trenchcoat en ik word altijd inspector Gadget genoemd als ik die aan heb :+

Dahlia85

Re: Trenchcoat pimpen? Ideeen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 19:37

Hij is wel iets valer dan op de foto, mijn telefoon heeft de kleur iets veranderd.
Borduren is inderdaad een leuk idee!
Haha inspector gadget :)

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 15:50

Als het katoen is moet verven wel kunnen. Alleen de stiksels en de voering zullen dan niet pakken, maar dat kan ook wel juist een heel leuk effect geven (maar dus wel handig om daar van tevoren rekening mee te houden bij het kiezen van de kleur). Gezien je dan toch al contrasterende blauwe stiksels hebt kan je overwegen om dan ook die riem niet mee te verven, dat die ook blauw blijft.

Hier ook nog niet genoemd zag ik: je kan ook stempels maken en die erop drukken met textiel(druk)inkt. Als je een klein stempeltje maakt kan je daar bijvoorbeeld een patroon mee erop drukken. Je kan ze maken uit (kurk)linoleum of hout, maar dan moet je ze snijden met een guts: ik heb ook wel eens stempels gemaakt uit van dat zachte dunne knutselfoam, dat kan je gewoon knippen. Of de klassieke aardappelstempel :D Of in plaats van zelf wat te snijden, printen met alledaagse voorwerpen, zoals deze vrouw doet: https://www.instagram.com/reel/DF2qn72hZm8/

En er was recent ook een topic hier op bokt van iemand die tekeningen op kleding vilt, dat was ook wel heel gaaf. Hier: [UK] [ART] Portret van wol
Wel vrij ingewikkeld denk ik, maar je kan ook iets simpelers maken natuurlijk.

Voor zoektermen: Je zou kunnen zoeken op upcycling (+naam kledingstuk/kleding/zo iets dergelijks).

Aight

Re: [ART][VRAAG] Trenchcoat pimpen? Ideeen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 17:10

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 18:13

Signe

Re: [ART][VRAAG] Trenchcoat pimpen? Ideeen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 15:11

Misschien kun je een combi maken van de spijkertjas en de trenchcoat?
Wil je dat niet dan kun je ook nog eens kijken wat bleekmiddel doet met de stof, leuke spetters of een patroon, tiedye motieven. Wel het beeld wat verdunnen,maar als je zoekt op het interwebs vind je vast wat tutorials.

Ik zou er geloof ik kant opnaaien, op de kraag en manchetten en dan stofje kopen met delftsblauwe tegeltjes erop en dat op de zakken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:31

Duivemelker :')

Zou zo mijn man kunnen zijn. Die noemde mij laatst een Volendammer toen ik een zwarte jogging broek droeg met rechte wijde pijpen!

Hoe verzinnen ze het!?