[VRAAG] Gezocht: workshop of cursus portret tekenen/schilderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

[VRAAG] Gezocht: workshop of cursus portret tekenen/schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 13:59

Hoi!

Mijn moeder (64 jaar) heeft recent ontdekt dat ze portretten kan tekenen. Ze heeft nooit les gehad en wist ook helemaal niet dat ze dit kon. :D Maar ze vindt het super leuk om te doen en is iedere avond allerlei familieleden aan het natekenen van foto's. Ze is sowieso vrij creatief, want sinds een aantal jaren boetseert ze ook en daar maakt ze ook hele gave portretten mee. :j

Nu wil ik haar voor haar verjaardag samen met mijn broer en schoonzus iets van een workshop of cursus cadeau geven, zodat ze nog meer tools heeft om deze nieuwe hobby uit te breiden. Het gaat dus specifiek om portretten tekenen, andere dingen tekenen vindt ze stom :+ Tot nu toe heeft ze alleen in zwart-wit getekend, maar ik sluit niet uit dat ze in kleur of schilderen ook leuk zou vinden.

'Eisen' / pre's:
- Midden Nederland (max. 20km rondom Baarn, een workshop mag wel verder zijn)
- Gericht op portretten tekenen of schilderen, het liefst zo realistisch mogelijk
- Mag in een groepje of alleen (ik vind het ook wel leuk om evt. mee te gaan, mijn schoonzusje wellicht ook)

Hebben jullie leuke tips?

Nog even wat voorbeelden van haar creaties <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 02-03-25 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet.

Stampeltje

Re: Gezocht: workshop of cursus portret tekenen/schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:46

Wat leuk dat ze een nieuw talent bij zichzelf ontdekt heeft! Ik heb goede ervaringen met jeugdcursussen bij scholen in de kunst. Ze bieden wellicht ook iets voor je moeder aan:

https://scholenindekunst.nl/kunst/portr ... childeren/

Zelf vind ik het niet altijd heel duidelijk naar voren komen op de website maar je kan prima halverwege het jaar instromen. Is heel gebruikelijk

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 18:26

@Stampeltje, dankje, ik ga er eens naar kijken. Alleen zit je dan niet met kinderen in zo’n cursus?

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:26

Nee hoor, daar zijn echte de aparte kindercursussen voor. Na schooltijd is het wel vol kinderen maar zie genoeg lokalen waar volwassenen van allerlei leeftijden aan de slag zijn. Dat zal in de avond alleen maar meer zijn.