[ART] Hippe koeltas-rugzak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

[ART] Hippe koeltas-rugzak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 10:47

Er staat een grote klus op de planning; dit voorjaar wil ik een kuiptent voor onze boot maken. Maar voor zo’n groot project wilde ik toch eerst wat meer oefenen met wat kleine knutselwerkjes.

Ik erger me al een tijdje aan onze oude koeltas. Dus dat werd het eerste oefenproject :D En dan maar meteen een vrolijk ontwerpje haha.

De tas is bijna helemaal gemaakt met materialen die ik nog had liggen, op de foam na.
De binnenkant is gemaakt van een isolerende picknickdeken. In de bodem, rug en hengsels zit foam voor de stevigheid, en aan de voorkant en binnenkant heb ik een extra zakje gemaakt voor wat kleine spulletjes.

Er ging vanalles mis. Ik had de hengsels eerst verkeerd vast zitten, dus die moesten weer los :') Maar uiteindelijk is het toch gelukt :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 12:02

Ziet er heel netjes uit! Leuk printje ook, lekker vrolijk :))
Hengsels verkeerd aanzetten komt mij totaaaaal niet bekend voor... O:)

Doe je dit op een gewone naaimachine, of heb je een industrieel model? Zo'n kuiptent lijkt me best een project voor een gewone machine!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 12:10

Haha, ik hou wel van wat kleur :D Thanks!

Ik heb inderdaad een (mobiele) industriële naaimachine (Sailrite) die inmiddels iets minder mobiel is :))
Vorige week hebben we een oude tafel aangepast zodat de machine erin past, en een servomotor eronder gehangen. Die kunnen we hopelijk volgende week aansluiten, zodra de riem is aangekomen, en dan is ie nog eens extra krachtig en beter met langzaam naaien.
Let niet op de rommel :')
Afbeelding
Afbeelding

Siers83

Re: [ART] Hippe koeltas-rugzak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 12:13

Wat een leuke kleurtjes!
Ik vind het heel knap dat je dit zo kan maken, ik ben zelf totaal niet handig dus…

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 12:30

Wat gaaf! Een paar koelelementen erin, en je hebt echt een superhandige tas. Denk je dat je vaker zo'n tas gaat maken? Een model ala Fjallraven is ook tof!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 12:33

Gaaf hoor, zo'n machine! Hier heb ik een simpel machientje, maar ik doe dan ook niet veel meer dan stoffen kleding (ver)maken. Geen gordijnen, leer, jeans of zo.
Ik ben heel benieuwd naar de tent straks :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 12:54

Wat ben je toch ontzettend creatief en handig met dit soort dingen, ik vind hem super leuk geworden!