[ART] De eerste tas van het nieuwe jaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

[ART] De eerste tas van het nieuwe jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 11:14

Het blijft leuk hoe je zelfs binnen hetzelfde model een totaal ander resultaat krijgt door te variëren met kleur, structuur en fournituren. Deze tas maakte ik al eens in ietwat glanzend zwart leer met knalroze details en zilverkleurige fournituren. Nu ging ik voor iets klassieker met een prachtig zacht bruin leer, crème kleurige stiksels en brons fournituren.
De kleur laat zich lastig fotograferen (en ik ben geen fotograaf :)) ) op de foto's is de kleur iets warmer bruin dan in het echt. Het leer is echt aaibaar zacht :D
De tas is wederom volledig handgestikt. Dit blijf ik het leukst en het mooist vinden. Maarrr inmiddels heb ik ook een naaimachine aangeschaft waar ik binnenkort mee ga oefenen, ik ben heel benieuwd hoe dat werkt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

8nnemiek

Re: [ART] De eerste tas van het nieuwe jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 11:22

Ohh deze is ook al zo gaaf! Ik vind dat suede leer altijd prachtig, tijdloos..

Hoe werk jij de randen af? Is dat leer van zichzelf al donker, of kleur je dat? Het ziet er zo natuurlijk uit!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 11:23

Heel mooi gedaan.
Blijven die stiksels wel zo mooi wit??

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 13:53

Deze is ook al weer zo leuk!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 14:28

Prachtig!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 15:28

Netjes!! Echt vakwerk +:)+

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-25 08:03

8nnemiek schreef:
Ohh deze is ook al zo gaaf! Ik vind dat suede leer altijd prachtig, tijdloos..

Hoe werk jij de randen af? Is dat leer van zichzelf al donker, of kleur je dat? Het ziet er zo natuurlijk uit!

Bedankt! :D Ik vind dit leer ook echt prachtig :j Meestal heb ik wel een voorkeur voor het pull up leer, wat doorleefder, maar hier ben ik ook echt helemaal weg van.
De randen verf ik niet, dat vind ik er vaak een beetje plastic achtig uitzien. Ik probeer zo strak mogelijk te snijden en dan polijst ik de randen met tokonole. Door het polijsten wordt meestal de kleur iets donkerder maar het blijft er inderdaad heel natuurlijk uitzien :j ik zie ook wel eens tassen waarbij de randen niet afgewerkt zijn (kost ook heeeelll veel tijd, maar ik vind het dat kwa uitstraling zeker waard) en dan zie je van die friemeltjes leer nog een beetje pluizen, dan vind ik het toch net niet af :=

DubbelFun schreef:
Heel mooi gedaan.
Blijven die stiksels wel zo mooi wit??

Deze stiksels zijn een beetje crème kleurig dus niet spierwit. En tja als je je best doet kun je alles vies maken :D dit soort leer is ook wel verstandig om in te sprayen ter bescherming want het maakt minder makkelijk schoon dan een glad of pull up leer bijvoorbeeld. Maar het draad zit een laagje bijenwas op, die maakt het enigszins water en vuil afstotend dus het gaat heel lang goed :)

Telpeva schreef:
Deze is ook al weer zo leuk!

Bedankt! :D

Alja schreef:
Prachtig!

Dankjewel! :D

pmarena schreef:
Netjes!! Echt vakwerk +:)+

Gezien het voor mij hobby is vind ik dit een heel mooi compliment, dankjewel! :D

Ik vind dit model super leuk om te maken dus ben ook nog met een diep rode begonnen. En ik overweeg ook nog donkerblauw. Verder staat er nog een rugtas voor mijn wederhelft op mijn to do lijstje en wil ik zelf een nieuwe shopper :))

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 08:09

Echt heel mooi hoe de stiksels perfect overeenkomen qua grootte en positie enzo. Dat ram je er duidelijk niet zomaar even in +:)+

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 20:26

Wat een schatje! <3

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 21:21

Die met roze had ik al op insta gezien, mooi werk, maar deze vind ik veel mooier. Dat is smaak natuurlijk: dit leer en deze kleuren <3

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 08:53

pmarena schreef:
Echt heel mooi hoe de stiksels perfect overeenkomen qua grootte en positie enzo. Dat ram je er duidelijk niet zomaar even in +:)+

Bedankt! Het komt inderdaad heel precies. Het slaan van de gaten, maar ook het stikken, je moet steeds in dezelfde richting de draad erdoor trekken zodat ze op dezelfde manier tegen elkaar komen te liggen. Ik vind het handstikken heerlijk ontspannend om te doen, maar het is wel tijdrovend :j

Jis_ schreef:
Wat een schatje! <3

Dankjewel!! :D

Ceetje_bokt schreef:
Die met roze had ik al op insta gezien, mooi werk, maar deze vind ik veel mooier. Dat is smaak natuurlijk: dit leer en deze kleuren <3

Deze is zelf ook mijn nieuwe favoriet ja :)) Zelfs mijn vriend zit steeds van jeetje wat is dat toch mooi leer en zo lekker zacht haha

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 22:10

Wauw wat mooie tassen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 13:00

Alleen nog een band maken, maar dan is deze ook af. Ik had dit leer apart liggen omdat ik dacht dat het net een kleurtje voor mijn moeder was en gevraagd wat voor tas zij zou willen. Een klein schoudertasje of een ruimere shopper. Nou dat hoefde ze niet, want ze had nog een goeie tas... :+ gisteren stuur ik haar een foto van deze tas "Wat een mooie kleur! Misschien wil ik die wel" :') :))
Dus moeders komt van de week even kijken of ze deze tas wil, of toch liever een andere in ditzelfde leer (gelukkig heb ik nog genoeg voor nog een tas)
De kleur is super lastig op de foto te zetten, mijn telefoon camera maakt het wat roder. In het echt is het meer bordeaux richting aubergine. Een beetje pull up effect, dus niet egaal dezelfde kleur. De laatste foto komt het meest in de buurt van de echte kleur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 16:49

Ook al zo’n mooie combinatie!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-25 08:50

Ceetje_bokt schreef: