[VER) Thomas en Claire

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Griffioen

[VER) Thomas en Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 17:29

Ik besluit mijn sjaal om te doen en naar buiten te gaan. Vader ligt op de bank met een krant. Hij slaapt. Het erf is groot. Het kost veel tijd alle oude planken te herstellen van de loods en de stallen. Ik heb geen idee wat ik er eigenlijk mee wil, maar het moet wel opgeknapt worden. Voor mezelf en voor mijn vader.

Gelukkig staat Yuki mij bij. Hij blaft naar een paar voorbij vliegende vogels.

Het kost moeite de planken los te krijgen. Yuki staat er met zijn neus bovenop. Je mag wel even aan de kant, zeg ik.

Na een tijdje is het tijd om naar binnen te gaan. Het begint al donker te worden en ik moet nog koken voor mezelf en pa.

Waarom is hier nergens wat te vinden in deze omgeving? Claire kijkt naar buiten door het raam van de stadsbus. Er moet toch wel ergens een plek zijn om te overnachten? Langs de weg staat een bordje: supermarkt. Ik druk op de rode knop om daar maar eens te gaan vragen. Meisje hier zijn geen appartementen te huur. Mensen leven op zichzelf. Misschien kun je bij de oude herberg gaan vragen? De vriendelijke mevrouw wijst mij de weg.

Ik klopt aan. Een oude meneer doet open. Wat komt u doen? Vraagt hij. Ik kom voor de herberg, zeg ik. Ik probeer zo spontaan mogelijk te klinken. Ach meisje, dat is allang gestopt.

Nu loop ik langs de weg op zoek naar een slaapplek. De bus is al weg. Het begint al donker te worden en het is mistig. Ik besluit toch maar mijn tante te bellen.

Het eerste wat ik te horen krijg zal wel een hele verhandeling zijn over waar ik nou toch weer mee bezig ben. Ik zucht.

Griffioen

Re: [VER) Thomas en Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 17:46

Claire, je mag hier 1 nachtje slapen maar dan ga je weer hoor. Ik ben niet verantwoordelijk voor de bende doe je achter gelaten hebt en ik ga ook niks meer voor je betalen. Heb je eten bij je?

Ik probeer zo vriendelijk mogelijk te vertellen dat ik inderdaad genoeg bij mij heb. Savonds in bed Google ik op andere slaapplaatsen maar helaas is er niks te vinden.

In de ochtend ga ik eerst maar een rondje wandelen. Het is prachtig bij tante Silvia. Achter haar huis is een heel natuurlandschap.

In de verte zie ik een hond. Alleen zonder baas lopen. Dat is apart. Ik besluit het te roepen.

De vrolijke labrador komt gelijk mijn kant op gerend. Hé, hoe heet jij? Vraag ik terwijl ik hem aai.

Dan zie ik een man. Hij hoort vast bij de hond. Ik loop die kant op en de hond rend gelijk naar zijn baasje. Yuki! Hoor ik de man enthousiast zeggen.

Griffioen

Re: [VER) Thomas en Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 19:11

We raken aan de praat en ik vraag of hij misschien een slaapplek weet.

De man wrijft over zijn hoofd en kijkt mij bedenkelijk aan. Nee, hier heb je niets, zegt hij.

Ik loop weer verder terug naar het huis van mijn tante.

Thomas ruimt het eten van tafel. Dit keer was het hutspot. Zijn vader heeft goed gegeten gelukkig. Hij wordt steeds magerder. Helpen op het erf zit er niet meer in. Vroeger klusten ze altijd samen. Gezellig met de radio aan.

Vreemd..denkt hij. Je ziet nooit mensen lopen in het natuurgebied en vanmorgen liep daar een jongedame op zoek naar een slaapplek. Ze zag er niet ongelukkig uit. Integendeel.

Thomas besluit nog even in de garage wat werk te gaan doen nadat hij alles heeft opgeruimd.

Nou..zegt Silvia, je mag nog 1 nachtje hier blijven maar dan moet je echt weer terug. Silvia snapt er niets van denkt Claire. Zij denkt alleen maar dat ik rekeningen niet heb betaald. Maar zo is het niet gegaan. De andere studenten pesten haar gewoon weg uit het huis. Geen haar op mijn hoofd dat ik terug ga en mee ga betalen. De huurbaas vind het allang best dat er een ander in mijn kamer zit.

Had ik nog maar ouders.....Silvia is lief maar luisterd altijd met een half oor. Verdrietig valt Claire in slaap.