Want ik vind het dan wel weer leuk een overzicht te maken van de afgelopen jaren. Ik ben de motivatie om te tekenen een beetje kwijt, en mijn recentere werken weer eens bekijken (plus de oude verzameltopics doorneuzen) wakkert weer e.e.a. aan.
Mocht je benieuwd zijn naar eerdere verzameltopics en dus een hoop meer van mijn werken, hier de overzichttopics van 2020, 2021 en 2022:
2020
2021
2022
En dan eerst maar 2023.
Ik begon met de knappe Floof van Bokt-vriendin Mkango:

Auroch - A3 formaat met mijn Derwent Coloursoft potloden. Ze hangt nu bij Mkango aan de muur

Het WIP topic waarin alle stappen te vinden zijn:
[UK] [TEK][WIP] Auroch
Mijn volgende werken werden er twee voor de Nobel expositie van De Paardenkamp:

I'll be there for you - Vidam, A3 formaat, Derwent coloursoft op Hahnemuhne britannia satin papier

Just to see you smile - Blanket, A3 formaat, Derwent coloursoft op Hahnemuhne britannia satin papier. Winnaar van de Bokt Kunstbokaal 2024

In oktober begon ik met een groot werk, en dat was achteraf niet zo slim, maar ja, eigenwijs is ook wijs, I guess. Dit werk heb ik niet meer afgerond in 2023.
Dus dat was het alweer voor 2023

Begin 2024 had ik weer wat inspiratie om te tekenen, het slachtoffer moest PRE hengst Latino worden, van bokker Captain:

Latino - 20 x 20 cm, Derwent coloursoft zwart op Hahnemuhle britannia satin papier. Een wat simpeler werk om er weer wat in te komen.
Zijn topic vind je hier: Latino
Na Latino, en ivm dingen een half jaar niet tekenen, ging ik weer verder met mijn monsterproject

Black Pearl - Diamant Negre, 52 x 52 cm, Derwent coloursoft op Hahnemuhne britannia satin papier. Uiteindelijk heb ik hem in juli afgerond.
Het WIP-topic vind je hier: Black Pearl
En mijn laatste werk van dit jaar, wederom een wat kleinere, maar wel uitdagende:

Fotobewerking - A4 formaat, Derwent coloursoft op Hahnemuhle britannia papier. En best een uitdaging, omdat ik aan de originele referentiefoto best een hoop veranderd heb (o.a. hoofdstel weggelaten, uitdrukking veranderd en belichting aangepast).
Meer info vind je hier: Fotobewerking
Nu eerst maar eens dit jaar afsluiten en 2025 vol goede tekenmoed beginnen

Ik wens jullie alvast een goed en gezond 2025 en een mooie jaarafsluiting!