[ART] Leren tas, mijn nieuwe favoriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

[ART] Leren tas, mijn nieuwe favoriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 13:20

Ik ben zelf echt een beetje verliefd op deze tas <3 Denk dat dit mijn nieuwe favoriet is :D
Al heel lang had ik een en rol met supergaaf draad liggen wat verloopt in kleur van roze naar paars. Daar wilde ik iets tofs mee doen zodat dat een echte eyecatcher werd zonder te schreeuwerig te worden. Zelf vind ik het geslaagd :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Duhelo

Re: [ART] Leren tas, mijn nieuwe favoriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:21

Die is prachtig!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:22

Waaw, dat heb je snel gedaan, en wat is ie gaaf geworden <3

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:34

praachtig zeg!

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:39

Hoort daar niet een roze portemonnee bij? :D
IK vind hem erg goed geslaagd

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 14:17

Aww love it!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 14:57

Wauw die is echt gaaf !

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 19:26

Duhelo schreef:
Die is prachtig!

Bedankt! :D

8nnemiek schreef:
Waaw, dat heb je snel gedaan, en wat is ie gaaf geworden <3

Niet zo snel hoor, ben er al heel lang mee bezig :)) die foto in het andere topic is al van een tijdje geleden. Vanwege m'n gezondheid heb ik lang niks kunnen doen dus nu stilletjes aan wat dingen aan het afmaken die ik al had liggen. Daarom lijkt het alsof het heel snel gaat :D maar zo'n tas zitten heeeelll veel uurtjes werk in. Alle gaatjes slaan en met de hand stikken.

Alja schreef:
praachtig zeg!

Dankjewel! :D

dioni schreef:
Hoort daar niet een roze portemonnee bij? :D
IK vind hem erg goed geslaagd

Haha ik heb nog nooit een portemonnee gemaakt. Wel een klein beursje ooit in een combinatie van zwart met roze leer.

Afbeelding

Telpeva schreef:
Aww love it!

Thanks! :D

jokari schreef:
Wauw die is echt gaaf !

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 10:57

Haha ik heb nog nooit een portemonnee gemaakt. Wel een klein beursje ooit in een combinatie van zwart met roze leer.

Ik zie mogelijkheden voor een nieuw project 8-)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-24 12:11

Wellicht ooit :D maar een portemonnee maken trekt me nog niet echt. Het is hobby dus ik maak alleen wat ik zelf leuk vind haha dat zijn vooralsnog vooral tassen en armbanden.
Binnenkort begin ik aan een rugtas voor mijn vriend, hij heeft zelf het leer en de fournituren uitgekozen en het wordt mijn grootste project tot nu toe. Ik ben al begonnen aan een "proef versie" dus ben echt heel benieuwd hoe het wordt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 12:22

Het is niet mijn smaak, die kleuren, maar dat doet niets af aan het fiet dat het prachtig gemaakt is. Echt top. Ik vind het model ook erg leuk.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-24 12:42

rien10 schreef:
Het is niet mijn smaak, die kleuren, maar dat doet niets af aan het fiet dat het prachtig gemaakt is. Echt top. Ik vind het model ook erg leuk.

Bedankt! Ja het is ondanks dat het in de details zit kwa kleur wel een uitgesproken tas :j :D zelf vind ik het model ook erg leuk en ook heel tof om te maken dus ga deze ook zeker nog eens maken in een wat neutralere kleur. Hoewel ik eigenlijk wel altijd voor wat contrast kies in het stiksel :))

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 15:00

Knap gedaan ! Mooi stukje vakwerk !

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 09:00

Lukasje schreef:
Knap gedaan ! Mooi stukje vakwerk !

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 09:20

Mooi gemaakt! Super netjes gestikt.

Ik ontwerp en maak zelf ook lederen tassen. Heb bij het Ambachtshuis Brabant de opleiding gevolgd tot tassenmaker. Ben, op af en toe een tasje na, helemaal gestopt met handstikken. Vind de uitstraling van handgestikt leer prachtig (zeker als je het zo netjes doet als jij), maar het kost veel tijd en is intensief voor je handen.

Leuk om je werk te zien.

Word je ook zo zen van het bezig zijn met tassenmaken? Bij mij gaat mijn koppie uit en ga ik helemaal op in werk. Zo fijn om te doen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 09:41

Wat lief dankjewel! :D
Ik ben echt een pietje precies op de details kwa stikken en rand afwerking enzo :j ben daardoor heel lang bezig met een tas, maar vind het inderdaad echt heerlijk zen om te doen :j ben wel vaak met een paar tassen tegelijk bezig om inderdaad de handen wat te sparen :)) als ik weer even een pauze moet van het stikken omdat mijn vingers zeer doen ga ik wat gaatjes slaan of randen afwerken.

Wel gaaf dat je een opleiding gevolgd hebt! Ik kijk wel eens voor cursussen maar alles zit zo ver weg (ik woon op Texel) dus ik heb vooralsnog alles online geleerd en door gewoon te proberen.

Maak jij tassen als hobby of echt als werk? En nu vooral op de naaimachine dan? Mag ik vragen wat voor machine je hebt? Ik zou graag eens willen proberen of met een machine ook wat voor mij is. Voor sommige dingen lijkt het me wel makkelijk. Maar toch vind ik het handstikken ook gewoon echt heel leuk. En ik hou van opvallend dikker garen :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 10:17

Ik herinner me van vorig jaar dat je op een markt had gestaan met je spulletjes…
Is er nog gauw een markt op Texel ?
Want ik ben er vanaf zaterdag op vakantie en zou best graag een echte Wendy willen hebben

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 12:23

Wendy15 schreef:
Wel gaaf dat je een opleiding gevolgd hebt! Ik kijk wel eens voor cursussen maar alles zit zo ver weg (ik woon op Texel) dus ik heb vooralsnog alles online geleerd en door gewoon te proberen.

Maak jij tassen als hobby of echt als werk? En nu vooral op de naaimachine dan? Mag ik vragen wat voor machine je hebt? Ik zou graag eens willen proberen of met een machine ook wat voor mij is. Voor sommige dingen lijkt het me wel makkelijk. Maar toch vind ik het handstikken ook gewoon echt heel leuk. En ik hou van opvallend dikker garen :D

Dikker garen vind ik ook heel mooi. Knap dat je alles zelf aangeleerd hebt.
Ik ben opgeleid om professioneel tassen te maken en heb de meesterproef afgelegd. Ik ben helaas ziek geworden en voorlopig afgekeurd om te werken. Voor mij is het nu dus een hobby die me vooral even afleiding geeft. Maar wie weet voor de toekomst... Ik sta wel ingeschreven bij KVK maar ben momenteel dus niet actief.

Mijn naaimachine is een Typical GC20665. Dit is een industriele machine, 3 fase transport. Kan tot garen dikte 20 aan. De versie die ik heb, moet ik wel helemaal zelf instellen, dus geen computergestuurde.
Ik meen te zien dat jij met name plantaardig gelooid leer gebruikt, klopt dat? Als je dit machinaal wil gaan stikken dan heb je een echt zware machine nodig. Op mijn machine kan dat, maar beter nog een zwaardere nemen en helaas .... hoe zwaarder hoe duurder.

Mocht je ooit in de buurt van Oirschot zijn, dan ben je van harte welkom om mijn machines uit te proberen. Op Texel woont een ex-klasgenoot van me. Geen idee meer hoe ze heet. Ze stikt ook alles met de hand en maakte mooie ontwerpen. Volgens mij werkte ze toen bij een zeilmakerij of bij een zeilbotenverkoper.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-24 08:40

Alja schreef:
Ik herinner me van vorig jaar dat je op een markt had gestaan met je spulletjes…
Is er nog gauw een markt op Texel ?
Want ik ben er vanaf zaterdag op vakantie en zou best graag een echte Wendy willen hebben

Wat leuk dat je dat nog weet! Toen heb ik inderdaad op de kerstmarkt in een dorp hier verderop gestaan. Het was zoooo koud en stond net op een hoekje. Niks verkocht, maar wel een ervaring rijker :)) Daarna nooit meer zoiets gedaan := :') Het was toevallig gisteren die zelfde markt. Volgens mij, maar weet het niet zeker, is er deze maand elders ook nog een markt maar dan binnen (sta ik niet) en als je dat leuk vind kan ik het wel even voor je opzoeken wanneer dat precies is. Het is sowieso wel leuk als je naar het eiland gaat om op de boot even zo'n gratis krantje mee te pakken waarin staat wat er die periode allemaal te doen is :j
En wat leuk dat je geïnteresseerd bent in wat ik maak! :o :D Mocht je tijd hebben en het leuk vinden om hier langs te komen mag je me ook een pb sturen om wat af te spreken :j

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-24 08:52

Akecheta schreef:
Dikker garen vind ik ook heel mooi. Knap dat je alles zelf aangeleerd hebt.
Ik ben opgeleid om professioneel tassen te maken en heb de meesterproef afgelegd. Ik ben helaas ziek geworden en voorlopig afgekeurd om te werken. Voor mij is het nu dus een hobby die me vooral even afleiding geeft. Maar wie weet voor de toekomst... Ik sta wel ingeschreven bij KVK maar ben momenteel dus niet actief.

Mijn naaimachine is een Typical GC20665. Dit is een industriele machine, 3 fase transport. Kan tot garen dikte 20 aan. De versie die ik heb, moet ik wel helemaal zelf instellen, dus geen computergestuurde.
Ik meen te zien dat jij met name plantaardig gelooid leer gebruikt, klopt dat? Als je dit machinaal wil gaan stikken dan heb je een echt zware machine nodig. Op mijn machine kan dat, maar beter nog een zwaardere nemen en helaas .... hoe zwaarder hoe duurder.

Mocht je ooit in de buurt van Oirschot zijn, dan ben je van harte welkom om mijn machines uit te proberen. Op Texel woont een ex-klasgenoot van me. Geen idee meer hoe ze heet. Ze stikt ook alles met de hand en maakte mooie ontwerpen. Volgens mij werkte ze toen bij een zeilmakerij of bij een zeilbotenverkoper.

Voor dikker garen moet je volgens mij kwa naaimachine ook weer wat aparts hebben dacht ik. Maar echt veel weet ik er nog niet van. De aanschaf past nu sowieso niet in het budget, maar wil me er stilletjes aan eens in gaan verdiepen voor wellicht in de toekomst. Mocht ik eens in de buurt zijn dan maak ik heel graag gebruik van je aanbod :j ik vind het sowieso leuk om te kletsen met iemand die dezelfde interesse/hobby heeft.
De klasgenoot op Texel werkte die bij CIV dan toevallig? Dat is een zeilmakerij. Maar ik ken helaas niet iemand op het eiland persoonlijk die ook zo tassen maakt. Mocht de naam je nog te binnen schieten mag je me altijd berichten, leuk.
Wel heel akelig dat je door je ziekte niet kunt doen waar je blij van wordt (hier het afgelopen half jaar ivm gezondheid ook niet). Ik hoop dat het snel wat beter gaat en dat je weer helemaal mag opknappen.
Zelf weet ik niet of ik dit als werk zou willen doen, vind het suuuuperleuk maar ben bang dat het dan "moeten" wordt en ik door de druk het plezier verlies. Ik doe nu ook geen verzoekjes, maak alleen wat ik zelf leuk vind en ook zou dragen :)) Zou het wel leuk vinden als ik af en toe wat kan verkopen om de kosten eruit te halen. Het is een dure hobby :=
Overigens gebruik ik nu (nog) geen plantaardig gelooid leer. Dat zou ik in de toekomst wel graag willen maar is echt heel duur. Nu kies ik voor niet plantaardig gelooid maar wel het dikkere stevige leer wat die uitstraling heeft, vaak ook een beetje met dat pull up effect (dit tasje dan toevallig niet)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 10:25

Dat pull up effect vind ik idd ook erg mooi. Mocht ik de naam van mijn klasgenoot nog herinneren dan laat ik het je weten. Veel plezier met het maken van je tassen! En yep, het is helaas een erg dure hobby maar wel heel erg leuk :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-24 09:22

Bedankt! :D Ik hoop dat jouw gezondheid het toelaat om ook weer wat te maken, al is het hobbymatig ter ontspanning. En mocht je eens wat willen delen van wat je maakt of kletsen over het tassen maken dan mag je me altijd een berichtje sturen :j