Al heel lang had ik een en rol met supergaaf draad liggen wat verloopt in kleur van roze naar paars. Daar wilde ik iets tofs mee doen zodat dat een echte eyecatcher werd zonder te schreeuwerig te worden. Zelf vind ik het geslaagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Duhelo schreef:Die is prachtig!
8nnemiek schreef:Waaw, dat heb je snel gedaan, en wat is ie gaaf geworden
Alja schreef:praachtig zeg!
dioni schreef:Hoort daar niet een roze portemonnee bij?![]()
IK vind hem erg goed geslaagd
Telpeva schreef:Aww love it!
jokari schreef:Wauw die is echt gaaf !
rien10 schreef:Het is niet mijn smaak, die kleuren, maar dat doet niets af aan het fiet dat het prachtig gemaakt is. Echt top. Ik vind het model ook erg leuk.
Wendy15 schreef:Wel gaaf dat je een opleiding gevolgd hebt! Ik kijk wel eens voor cursussen maar alles zit zo ver weg (ik woon op Texel) dus ik heb vooralsnog alles online geleerd en door gewoon te proberen.
Maak jij tassen als hobby of echt als werk? En nu vooral op de naaimachine dan? Mag ik vragen wat voor machine je hebt? Ik zou graag eens willen proberen of met een machine ook wat voor mij is. Voor sommige dingen lijkt het me wel makkelijk. Maar toch vind ik het handstikken ook gewoon echt heel leuk. En ik hou van opvallend dikker garen
Alja schreef:Ik herinner me van vorig jaar dat je op een markt had gestaan met je spulletjes…
Is er nog gauw een markt op Texel ?
Want ik ben er vanaf zaterdag op vakantie en zou best graag een echte Wendy willen hebben
Akecheta schreef:Dikker garen vind ik ook heel mooi. Knap dat je alles zelf aangeleerd hebt.
Ik ben opgeleid om professioneel tassen te maken en heb de meesterproef afgelegd. Ik ben helaas ziek geworden en voorlopig afgekeurd om te werken. Voor mij is het nu dus een hobby die me vooral even afleiding geeft. Maar wie weet voor de toekomst... Ik sta wel ingeschreven bij KVK maar ben momenteel dus niet actief.
Mijn naaimachine is een Typical GC20665. Dit is een industriele machine, 3 fase transport. Kan tot garen dikte 20 aan. De versie die ik heb, moet ik wel helemaal zelf instellen, dus geen computergestuurde.
Ik meen te zien dat jij met name plantaardig gelooid leer gebruikt, klopt dat? Als je dit machinaal wil gaan stikken dan heb je een echt zware machine nodig. Op mijn machine kan dat, maar beter nog een zwaardere nemen en helaas .... hoe zwaarder hoe duurder.
Mocht je ooit in de buurt van Oirschot zijn, dan ben je van harte welkom om mijn machines uit te proberen. Op Texel woont een ex-klasgenoot van me. Geen idee meer hoe ze heet. Ze stikt ook alles met de hand en maakte mooie ontwerpen. Volgens mij werkte ze toen bij een zeilmakerij of bij een zeilbotenverkoper.