Voor onze dochter maakte ik Zeb de zebra. Ze is inmiddels twee jaar en schommelt dagelijks op Zeb. Liefst zo hard mogelijk.

Stiekem ben ik zo dol op Witje dat ik het jammer vind dat we er zelf geen hebben. Echt zo’n groot hobbelpaard. Dus zo nu en dan opende ik marktplaats om te kijken of ik niet nóg zo’n model zou kunnen vinden. Lastig, want er worden héél veel hobbelpaarden aangeboden en dit is echt een model wat volgens mij iemand zelf moet maken, geen fabrieksding. Sporadisch zag ik er wel eentje die in de buurt kwam van wat ik zocht. Maar ja: net geen mooie manen, een middenbalk die ik niet wil, aan de andere kant van het land of belachelijk geprijsd. Totdat ineens hét paardje voor een langskwam. Hoera!

Goede model, goede formaat, goede schommels, en voor een piepklein prijsje. Meteen opgehaald!

De schommels hebben echt geweldige ingewerkte rubber banden, zo gaaf.

Het plan is om deze te bewerken tot mijn oude pony, Lola. Had dolgraag gewild dat mijn kinderen daarop had kunnen rijden, want het was een pony met een gouden randje.

Het wordt wel een project van de lange adem, want met twee kleine kinderen is de hoeveelheid beschikbare tijd zéér klein. Ik hoop dat het een kerstcadeau kan worden.

Vandaag in de zon gestart met het saaiste klusje: de bestaande verflagen afschuren. Het is een begin!

Ben nu halverwege. Had helemaal ‘trilhanden’ van de schuurmachine!

Klein cadeautje nog tijdens het werken: