[vraag] Welke transfer/-hittepers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

[vraag] Welke transfer/-hittepers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 09:21

Omdat ik al een tijdje loop te denken om kleding en andere dingen te gaan bedrukken ben ik op zoek naar een transferpers. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Snijplotter is onlangs gekocht en een sublimatieprinter staat op verlanglijstje voor 'later' ;) .
Maar ik ben dus nog op zoek naar een transferpers. Ik wil kleding gaan bedrukken, maar ook zadelhoezen (daar lijkt een cap-onderdeel mij erg handig bij) en mokken (erg leuk om cadeau te doen). En van alles waar ik tijdens het gebruik nog meer op kom.
Maar zoals gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer. Daarom ben ik op zoek naar tips en ervaringen.
Wie heeft en transferpers? Welke is dat en wat is de ervaring ermee? Tips voor de aanschaf zijn ook heel welkom.

8nnemiek

Re: [vraag] Welke transfer/-hittepers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 09:57

Ik heb mijn spullen destijds allemaal bij the magic touch besteld. Ik had geen tshirt pers, maar wel de mokkenpers. Het werkte heel leuk allemaal. Je hebt er starter packs en uitbreidingssets voor andere maten en vormen, en ze verkopen natuurlijk ook de artikelen die erin passen.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 11:38

Ik heb gewoon een simpele op amazon besteld. Is een chinees ding, goedkoop maar werkt prima zeker om uit te proberen (gewoon de reviews lezen) Als deze stuk is kan ik altijd nog kijken naar een luxere. Maar Deze simpele doet zijn werk gewoon prima en er zaten allerlei extra's bij zoals de mokkenpers in 2 maten een petjes pers en een bordenpers. Ik heb een 'swingarm' model en niet een 'klapdeksel' model

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:43

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 21:00

Als je uiteindelijk wilt gaan sublimeren zou ik nu al kijken naar en pers met instelbare druk en temperatuur. Ik heb de Calortrans pro 2.
Ik sublimeer ermee en ook kleding bedruk ik ermee.
Ik kan geen petten bedrukken maar ik heb nog geen pers gevonden waar dat wel goed mee gaat met sublimatie. Je hebt constante druk nodig. En constante temperatuur.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 21:02

Als je op zoek bent naar een professionele kledingtransferpers, kan ik je Thermopatch in Almere aanbevelen.
Wij gebruiken alleen hun transfers en labels in onze wasserij.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 21:44

Bedankt voor de reacties en tips.
Gebruik wordt vooral hobby en misschien wat relatiegeschenken. Als blijkt dat ik het erg leuk vind en handig mee ben moet ik misschien gaan kijken voor iets professioneels.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 22:29

Ik heb een Cricut EasyPress en hoewel die geen instelbare druk heeft werkt het prima voor wat ik ermee doe. Zeker om mee te beginnen.

Ik ben zelf wel fan van Transferpersshop, die geven ook goed advies en verkopen ook goede materialen, ik ben echt fan van hun Stahls flexen. Heel erg fijn spul. Ze verkopen ook hittepersen! https://www.transferpersshop.nl