[SCH] Creatief met de pootjes van onze hond.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mellow

[SCH] Creatief met de pootjes van onze hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 09:09

Naar aanleiding van een idee die iemand me gaf aan de slag gegaan met de pootafdrukken van onze hond.

Nu ben ik echt geen schilder maar heb wat kunnen maken waar ik redelijk tevreden over ben.

Maar misschien dat er nog een ervaren kunstenaar wat tips heeft wat ik kan verbeteren of anders kan doen.

Zo is het schilderij nu.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 24-08-24 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet.

Veriye

Re: Creatief met de pootjes van onze hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 09:11

Leuk idee!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 09:14

Nee joh wat een onwijs leuk idee is dit!! I'm in love! _/-\o_

Wat ik nog kan verzinnen ter verbetering is om wat highlights toe te voegen aan de groene bladeren.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 09:44

Telpeva schreef:
Nee joh wat een onwijs leuk idee is dit!! I'm in love! _/-\o_

Wat ik nog kan verzinnen ter verbetering is om wat highlights toe te voegen aan de groene bladeren.

Thnx, ons hondje is al oud en zo hebben we toch iets blijvends.

De vraag is alleen hoe doe ik dat?

Vind die bladeren ook te "plat".

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 09:59

Eens met de voorgangers wat betreft de stengels en het blad. Die staan nu los van de bloemen. Erg leuk idee. Hoe heb je de pootafdrukken gemaakt?
Van onze eerste hond die we hebben moeten laten inslapen heb ik een pootafdruk gemaakt door haar poot als stempel te gebruiken. Bij onze tweede hond heb ik dat niet gedaan en dat vind ik nog steeds jammer. Wel hebben we van haar een gipsafdruk. Die hebben ze in het crematorium gemaakt. Maar dat vind ik toch minder ‘echt’.
Afbeelding
Afbeelding

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 10:17

Ceetje_bokt schreef:
Eens met de voorgangers wat betreft de stengels en het blad. Die staan nu los van de bloemen. Erg leuk idee. Hoe heb je de pootafdrukken gemaakt?
Van onze eerste hond die we hebben moeten laten inslapen heb ik een pootafdruk gemaakt door haar poot als stempel te gebruiken. Bij onze tweede hond heb ik dat niet gedaan en dat vind ik nog steeds jammer. Wel hebben we van haar een gipsafdruk. Die hebben ze in het crematorium gemaakt. Maar dat vind ik toch minder ‘echt’.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wauw, die pootafdruk is ook mooi!

Er zat een soort molding pasta in het setje verf. Dus daar de pootafdrukken in gemaakt.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 10:29

Ceetje_bokt schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wauw die is gaaf!! Hoe heb je dat gedaan?

Ts die van jou is ook gaaf! maar dat gaat mij nooit lukken := Ik vind dat je behoorlijk goed kunt schilderen. Ben het ook eens met de anderen van de bladeren maar ik heb geen idee hoe je dat doet.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 10:32

Heb je de bloemen nageschilderd van een echt voorbeeld, zoals een foto of vaas bij je thuis? Die zou je als voorbeeld kunnen nemen van waar je het beste highlights kan plaatsen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 10:33

Ik heb idd onder het motto ‘nu ben ik echt geen schilder’ toch iets anders in gedachten qua uitkomst als wat jij laat zien TS hahaha dat ziet er echt prachtig uit! Oke, de bladeren eronder zijn misschien wat plat zoals je zegt, maar is idd met highlighten vast nog wel wat te verbeteren. Echt heel mooi gedaan, super tof idee!

Wij hebben van onze overleden hond inkt pootafdrukken welke ze in het crematorium gemaakt hebben voor ons, naast een gipsafdruk - het ging bij ons allemaal te snel om zelf nog zoiets te maken. Van onze huidige hond en kat wil ik ook nog wel eens wat gaan doen tzt maar zoiets met verf hierboven gaat hier denk ik echt faliekant mis en dan zit m’n hele huis onder _O-

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 11:29

Afbeelding

Afbeelding

Ik geloof dat ik het hierbij laat. Ik ben voor iemand die nooit schildert echt wel tevreden zo.
Maar bedankt voor de tips!

Enne als ik het kan kunnen jullie het ook hoor!

Het setje verf inclusief mold en glimverf en penseeltjes heb ik bij de action weg.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 12:20

maj0 schreef:
Wauw die is gaaf!! Hoe heb je dat gedaan?

Neem een brave hond met kortgetrimde pootjes (het was een cocker), zwarte acrylverf, een brede kwast en een leeg canvas. Pootje dun met verf insmeren en op het canvas zetten. Ik had voor de zekerheid meer canvassen ( die platte in een set van drie bij de Action) maar met Jack ging het in een keer goed. En direct na de afdruk pootje schoonmaken in een bakje met shampoo.
Ik wil nu van onze huidige Cockers ook pootafdrukken maken, maar ik vrees voor de jongste. Dat is namelijk een zeikerdje met nieuwe dingen en ik wil niet dat hij met een geverfde poot wegrent. :=
Het idee is om nu op een canvas van 20x20 een pootafdruk te maken en dan eromheen hun ‘eigen’ kunstwerk met neus te doen. Ze hebben al twee grotere gemaakt.
Afbeelding

Sorry TS wil je topic niet kapen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 12:37

Geeft helemaal niks hoor!

Is toch leuk allemaal!
Super leuk al die ideetjes.