[SCH]Paardenportretjes in aquarel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

[SCH]Paardenportretjes in aquarel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-24 22:32

Dag allemaal,

Graag laat ik jullie twee paardenportretten zien die ik deze week heb afgemaakt. Tijdens de lockdown zocht ik een hobby die alleen en thuis kon en niet teveel rommel maakte. Ik probeerde aquarel en ik bleek het best leuk en ontspannend te vinden! Tijdens de lockdowns heb ik toen vrij veel gemaakt. Nu is dat echter al wel weer heel lang geleden, dus ik vond het wel tijd om toch weer eens wat te maken!

Het zijn twee paarden die ik als verrassing voor de eigenaren had geschilderd aan de hand van foto's. Dat vind ik wel leuk om te doen: portretjes maken als verrassing. Ik vind het leuk als mensen blij zijn met mijn werkjes en ik heb niet de druk van een opdracht, want ik denk ook dat ik daar nog niet goed/consistent genoeg voor ben.

Tips zijn heel erg welkom, want ik ben dus autodidact en weet nergens iets van :P De grootte is ongeveer A4.


Afbeelding

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [SCH]Paardenportretjes in aquarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 22:49

Mooi gelukt zeg!

Selina

Berichten: 14298
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [SCH]Paardenportretjes in aquarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 23:05

Goed gelukt!

vikawiek

Berichten: 1489
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 23:09

Goed gelukt zeg!
Ik mis bij het zwarte paard wat licht op de neus, waar je het licht en de textuur van het hoofdstel en het oornetje ontzettend knap hebt gevangen mis ik dat een beetje op de neusbrug zoals dat bij het eerste paard er wel is :)
Maar echt knap, aquarel is niet altijd beginnersvriendelijk :D

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [SCH]Paardenportretjes in aquarel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-24 23:11

Bedankt allemaal!

En hey ja, Vikawiek, je hebt gelijk, nu zie ik het ook! Daar kan ik vast nog wel iets mee doen :)

vikawiek

Berichten: 1489
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [SCH]Paardenportretjes in aquarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:27

Mocht je merken dat het tijdens het verven al te donker is dan kan je met een stukje keukenpapier (of toiletpapier, werkt het zo goed :D) het een beetje deppen op de plek waar je het lichter wil :D

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [SCH]Paardenportretjes in aquarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 13:03

Zooo dat detail op het oornetje en hoofdstel heb je echt goed weten te doen. Heel knap. Je hebt een leuke stijl!

Ponytante

Berichten: 209
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 13:32

Echt heel mooi!

[Zonder enige kennis van zaken maar wel 2 werkende ogen] wat mij opvalt is dat je het oog bij de zwarte "levendiger" hebt met twee stipjes tov een (zėér gechargeerd :+ ) zwart gat bij de vos. Misschien miste het stipje op de foto (andere belichting en er is wel iets wit in de ooghoek) maar voor 3D zou je daar mogelijk nog iets aan kunnen toevoegen.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 20:41

Bedankt!

@Vikawiek: toen ik het aan het maken was viel het me helemaal niet zo op. De foto was ook vrij donker - ik denk dat het daardoor kwam.

@Kaatastrof: Bedankt! Ik was in het begin best bang voor het oornetje, haha! Hij is een stuk beter gelukt dan ik had verwacht :)

@Ponytante: ik ga er nog eens even een stipje in zetten :P