[ART] Frontriemen, Let it shine!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Re: [ART] Frontriemen, Let it shine!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:05

Vandaag geprobeerd en bij mij ook! Dus er kan een keer een Kentucky dekje bij als het zo uitkomt! Echt blij mee! :)

Afbeelding

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [ART] Frontriemen, Let it shine!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 23:00

Ze zijn weer heel gaaf geworden! Zie dat je het hebt over inbinden, wat doe je dan?

Igniss

Berichten: 992
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 12:37

Texas02 schreef:
Vandaag geprobeerd en bij mij ook! Dus er kan een keer een Kentucky dekje bij als het zo uitkomt! Echt blij mee! :)

[ [url=m/BKcTup.jpg]Afbeelding[/url] ]


Staat knap! <3


Lumi schreef:
Ze zijn weer heel gaaf geworden! Zie dat je het hebt over inbinden, wat doe je dan?


Inbinden is met touw zorgen dat de cupjes ect niet alleen met lijm maar ook met draad aan het leer word vastgemaakt.

Dit doe ik door de draad van links en rechts door de cupjes te laten gaan onder de steentjes door. En dan over het strass bandje. En ik kruis ze aan de onderkant en dan weer naar de volgende. :D

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 13:35

Wat een werk! Dat verklaart wel waarom je zegt dat de afronding nog meerdere uren duurt :')

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [ART] Frontriemen, Let it shine!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 13:41

Nou dat kan heel snel hoor :j kwartiertje kun je de kettingen erop hebben inclusief touw, maar jij plakt ze eerst volledig zo te zien?

Igniss

Berichten: 992
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 21:42

maessie schreef:
Nou dat kan heel snel hoor :j kwartiertje kun je de kettingen erop hebben inclusief touw, maar jij plakt ze eerst volledig zo te zien?


Ik vind het knap dat je het in een kwartiertje klaar hebt hoor :')
Dan is wat ik doe denk ik een ander werkwijze en materiaal keuze.

Hier worden de setting voor de steentjes eerst individueel ingezet in een voorgeslagen gaatje. Dit is ook uitgemeten zodat ik aan beide kanten met evenveel ruimte uitkom. Dit dan vastgelijmt.
Dan de strass erlangs gelijmt en dan de touwtjes door de setting van de steentjes heen op 2 pleken. Gezien de grote steentjes niet met een ketting aan elkaar zitten moet het zo :')

Veel werk maar alles blijft wel goed zitten. Enige wat kan gebeuren is dat een setting beschadigt raakt en dan een steentje eruit valt. Maar dat is bij mij nog niet gebeurd. Hier gaat het hoofdstel als laatste om en als eerste af haha

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [ART] Frontriemen, Let it shine!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 22:37

Dat is denk ik het verschil, ik heb alles in kettingvorm. :j Eerst gaten slaan en zetten duurt langer idd, daar zit je bij een ketting niet mee.

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Re: [ART] Frontriemen, Let it shine!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 23:14

Sorry als het een domme vraag is, maar ik snap niet helemaal hoe je dat doet met gaatjes slaan, komt het steentje met setting daar in ofzo? Hoe gaat dat?

Igniss

Berichten: 992
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 23:46

Texas02 schreef:
Sorry als het een domme vraag is, maar ik snap niet helemaal hoe je dat doet met gaatjes slaan, komt het steentje met setting daar in ofzo? Hoe gaat dat?


Ik zal binnenkort eens de stappen op de foto zetten voor je! Ik wacht momenteel op de nieuwe lege frontriemen :D

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Re: [ART] Frontriemen, Let it shine!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 23:47

Dat zou gaaf zijn, ik ben heel benieuwd!

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 13:44

Ik ben ook wel benieuwd hoe jij het doet! En wat voor lijm gebruik je?

Ik heb er inmiddels nog 2 gemaakt. Maar kon ook nergens echt een goede tutorial vinden, dus ik doe zomaar wat :')
Ik heb er nu ook 1 gemaakt met losse steentjes en die nog extra vast gezet met draad, maar wat een gepriegel zeg :=

Igniss

Berichten: 992
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 17:06

Skessa_ schreef:
Ik ben ook wel benieuwd hoe jij het doet! En wat voor lijm gebruik je?

Ik heb er inmiddels nog 2 gemaakt. Maar kon ook nergens echt een goede tutorial vinden, dus ik doe zomaar wat :')
Ik heb er nu ook 1 gemaakt met losse steentjes en die nog extra vast gezet met draad, maar wat een gepriegel zeg :=


Ik gebruik de E6000 lijm die is erg sterk en word ook gebruikt voor sieraden te maken :D het is inderdaad een gepriegel. Ik ben beetje bij beetje andere manier aan het uitproberen om het toch goed vast te zetten. Maar met minder gedoe :')

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 22:25

Oke thanks! Ik had nu die meebesteld op monique haar website, maar die vind ik niet geweldig.


Nou echt he, dan die draad weer uit de naald. Dan valt de naald weer, dan krijg je m weer niet goed door dat gat. Allemaal gedoe :')

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [ART] Frontriemen, Let it shine!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 07:16

De gewone bizon tubetjes doen het ook prima :j

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 07:53

maessie schreef:
De gewone bizon tubetjes doen het ook prima :j


Ja die heb ik dus, de contactlijm. Maar al een aantal keer gehad dat ik de frontriemen toch weer mee terug naar huis moest nemen omdat er weer stukjes hebben los gelaten.

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [ART] Frontriemen, Let it shine!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 10:34

In combi met de draad moet dat niet kunnen, in principe is het alleen om het op z'n plek te houden voor t draden.

Igniss

Berichten: 992
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 10:56

Skessa_ schreef:
Oke thanks! Ik had nu die meebesteld op monique haar website, maar die vind ik niet geweldig.


Nou echt he, dan die draad weer uit de naald. Dan valt de naald weer, dan krijg je m weer niet goed door dat gat. Allemaal gedoe :')


Ik heb de lijm van ali, een grote tube en dat gaat echt niet meer los. :') laats een foutje gemaakt en heb flink gevloekt. Erna zelfs met de dremel de lijmresten eraf moeten halen tot ik weer op leer zat.

Die van bison heb ik ook gebruikt. Prima lijm maar de dampen tasten toch de helderheid van de steentje aan heb ik gemerkt.

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 11:03

De kettingen heb ik niet vast gezet met draad, alleen de losse cupjes. Ik ga eens zoeken op Alie, thanks!

Igniss

Berichten: 992
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 11:26

Skessa_ schreef:
De kettingen heb ik niet vast gezet met draad, alleen de losse cupjes. Ik ga eens zoeken op Alie, thanks!


Ik zet nu nog alles vast met draad rondom. Ik probeer een manier te vinden om alles vast te naaien en het niet meer te zien is. Maar dat is nog lastiger dan ik dacht.

Igniss

Berichten: 992
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Re: [ART] Frontriemen, Let it shine!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 14:10

Vandaag de laatste steentjes binnen gekregen voor een bestelling *\o/*

Ik zal hier stap voor stap de foto's maken zodat jullie het process zien :D

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Re: [ART] Frontriemen, Let it shine!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 17:41

Gaaf, ik ben heel benieuwd! :)

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 18:18

Cool! Ik ben ook heel benieuwd :D

Igniss

Berichten: 992
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 09:29

Oke, even met een van de bestellingen het process. Ik ben wel vergeten de tools op de foto te zetten :')

Vandaag word deze ook verder afgewerkt. Dus dit is deel 1 van 2

Afbeelding
We beginnen met een lijn trekken op het midden van de frontriem.

Afbeelding
Vervolgens worden de gaatjes op 6mm van elkaar afgemeten en gemarkeerd

Afbeelding
Gaatjes gemaakt, deze maak ik met een soort priem. Ze zijn vaak niet helemaal door het leer. Maar dat is ook niet nodig

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Steentje in de setting zetten en op maat knippen.

Afbeelding
Steentjes in het karton om te zien hoe het uitziet straks. En of er steentjes tussen zitten met een groot kleurverschil tegenover de rest van die kleur. Dat gebeurd wel eens

Afbeelding
1 voor 1 de steentjes in de frontriem zetten, zorgen dat de settingen allemaal gelijk zijn.

Afbeelding
Klaar met de grote steentjes!

Afbeelding
Strasrandje langs beide kanten, er zijn ook 2 korte stukjes voor aan de zijkanten

Afbeelding
En als laatste een foto in de zon. Vannacht heeft die kunnen uitharden en vandaag ga ik inbinden en afmaken.

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:01

Super leuk om te zien! Ben ook wel benieuwd naar het inbinden.
Hoe lang ben je gemiddeld bezig met het maken?


Ik krijg als het goed is vanmiddag de sterkere lijm binnen :)
Vd week hing er weer een stukje los van zon ketting, dus hopelijk blijft deze wat beter zitten!

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Re: [ART] Frontriemen, Let it shine!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 14:12

Echt super leuk om te zien! De lijm doe je dan in de gaatjes? Heel anders dan wanneer je met strass kettingen werkt, daar heb je geen puntjes om in de gaatjes te zetten!