[TEK/DIGI] Een terugblik op 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nick_en_ik

[TEK/DIGI] Een terugblik op 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 17:13

Hoihoi allemaal!

Dit is mijn eerste topic op Uit De Kunst, en ik wil jullie graag meenemen in alle kunstzinnige hoogtepunten van dit jaar *\o/*

Ik vind het heerlijk om creatief bezig te zijn, de ene keer met fineliners, de andere keer digitaal. Ook vind ik pastel een erg leuke manier om tekeningen mee te maken. Kortom, vind het erg leuk om met van alles te experimenteren :D

We beginnen het jaar goed met het voornemen om vaker mensen te tekenen. Dit deed ik d.m.v. een site die gedurende 30-60 seconden een foto liet zien die je dan schetst. Dit vond ik een fijne manier om de basis op papier te zetten en niet te veel over details na te denken. Gemaakt met fineliners.

Afbeelding

Afbeelding

Pastel geeft best wel een rommeltje, maar wat is het toch heerlijk om daarmee te experimenteren!
Vosje getekend, met verschillende pastelkrijtjes en pastelpotloden op pastelmat.

Afbeelding

Digitaal tekenen is toch wel favoriet bij mij, en dan daag ik mijzelf ook graag uit. Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? :+
Een paardje getekend met de oude versie van MS Paint:

Afbeelding

Ook had ik dit jaar speciaal een schetsboek gekocht waarin ik alle dieren mocht tekenen, behalve paarden. Want paarden tekenen, dat kon ik ondertussen wel.
Ik wou graag mijn horizon verbreden!
Gemaakt met fineliners, geen schets met potlood, gewoon huppakee gelijk met fineliners. Werkt perfect tegen perfectionisme :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na het kijken van de serie Arcane was ik gelijk geïnspireerd en besloot ik een digitale tekening van een van de personages te maken, en gelijk ook weer iets meer ervaring opdoen met het tekenen van mensen.

Afbeelding

Ook deelde een van mijn vrienden een prachtige foto van haar hond, en kon het niet laten dus had als verrassing haar hond getekend. Hier viel voor mij echt het kwartje hoe ik witte vachten moest tekenen. Ik kon het haast niet geloven dat ik dit had getekend, ik raakte er echt even flink van onder de indruk.
Dit is ook een digitale tekening.

Afbeelding

Vervolgens moest ik uiteraard ook weer eens mijn eigen pony tekenen, Nicky!
Ik had een schattige foto van haar gemaakt, en kreeg gelijk zin om haar te tekenen! Maar zo’n gestippelde pony is nog best lastig.
Maar het is een prachtige digitale tekening geworden, waarin heel duidelijk Nicky’s karakter te zien is. Zelfs complimenten gekregen van niet-paardenmensen die duidelijk het karakter van Nicky in deze tekening zien. Erg geslaagde tekening dus :):)

Afbeelding

Deze digitale tekening is een wat meer experimenteel werkje, ik wou wat oefenen met kleurgebruik. Er zitten zo verbazingwekkend veel kleurtjes in een schimmel paard :))

Afbeelding

En wat ik ook graag doe is graven in mijn berg oude tekeningen en sommigen ervan opnieuw tekenen!
Ongeveer 6 jaar geleden maakte ik deze digitale tekening, naar aanleiding van een Engels liedje gebaseerd op Psalm 121.

Afbeelding

En dit jaar heb ik ‘m opnieuw getekend! De tekst is een Spaans liedje gebaseerd op Psalm 121. Dus in een iets ander jasje gestoken dan de eerste tekening.
Ik hoop ook in 2024 meer tekeningen te maken met een diepere betekenis!

Afbeelding

En als afsluiter, een digitale tekening van een tijger!
Weer een hele uitdaging maar ik ben erg blij met het resultaat!

Afbeelding

Op naar nog een hele hoop toffe tekeningen in 2024! **\O/**

Signe

Re: [TEK/DIGI] Een terugblik op 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 19:00

Wat een mooie losse stijl en gelaagdheid in je digitale werk. Heel tof!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 11:44

Prachtige werken! :j De Schimmel vind ik heel gaaf <3 prachtig die kleuren

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 11:56

Wat mooi

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-24 19:27

Signe schreef:
Wat een mooie losse stijl en gelaagdheid in je digitale werk. Heel tof!

Dankjewel! Vroeger gebruikte ik nog wel de “stabilization” in m’n tekenprogramma, maar ik heb dat vaarwel gezegd en dat is echt een goeie keuze geweest, zo’n lossere, ietswat rommelige stijl past wel bij mij :j

Jis_ schreef:
Prachtige werken! :j De Schimmel vind ik heel gaaf <3 prachtig die kleuren

Dankjewel! Ik ben ook echt ontzettend trots op die tekening, het is zo leuk om te zien hoe allerlei kleurtjes toch zo’n mooi geheel maken!

Neon schreef:
Wat mooi

Dankjewel!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:30

Mooi geworden!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:33

Hele leuke schilderachtige stijl heb je! De schimmel is mijn favoriet

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 20:50

Wat prachtig! <3

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 20:56

Wat een super toffe style heb je zeg!

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 16:23

Dankjulliewel allemaal! <3
Ook erg leuk om te horen dat de schimmel duidelijk een favoriet is :D

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 10:43

Oef je hebt wel een beetje pech met de foto voor uitgelicht zeg :+

Maar tof zeg! Mooie losse stijl heb je inderdaad, ik vind het erg leuk om te zien hoe je met kleur en uitdrukking van de dieren experimenteert. En het gevoel van héél blij zijn dat een witte (of zwarte) vacht is gelukt herken ik zo erg, wat een uitdaging om die kleuren er doorheen te zien en de boel niet plat te maken. Maar dat is je heel goed gelukt! De uitdrukking van de tijger vind ik ook tof, je zou hem bijna willen aaien.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:26

Gefeliciteerd met je uitgelicht plekje!
Wat jammer dat ze voor je oudste werk gekozen hebben om te plaatsen. ;(
De schimmel is van deze mijn favoriet vanwege de kleuren, maar de blik van de tijger is ook geweldig.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 13:32

Mariett schreef:
Oef je hebt wel een beetje pech met de foto voor uitgelicht zeg :+

Maar tof zeg! Mooie losse stijl heb je inderdaad, ik vind het erg leuk om te zien hoe je met kleur en uitdrukking van de dieren experimenteert. En het gevoel van héél blij zijn dat een witte (of zwarte) vacht is gelukt herken ik zo erg, wat een uitdaging om die kleuren er doorheen te zien en de boel niet plat te maken. Maar dat is je heel goed gelukt! De uitdrukking van de tijger vind ik ook tof, je zou hem bijna willen aaien.

Dankjewel! Witte en zwarte vachten zijn inderdaad hele grote uitdagingen, het is altijd een hele overwinning als het lukt :D
De tijger ziet er inderdaad heel aaibaar uit, toch zou ik ‘m maar niet aaien als ik jou was :))

Signe schreef:
Gefeliciteerd met je uitgelicht plekje!
Wat jammer dat ze voor je oudste werk gekozen hebben om te plaatsen. ;(
De schimmel is van deze mijn favoriet vanwege de kleuren, maar de blik van de tijger is ook geweldig.

Dankjewel! Zo leuk om te lezen dat de schimmel duidelijk favoriet is bij meerdere mensen! <3
De tijger was best lastig nog, met zo’n gedraaid hoofd, dus ik ben heel blij om te horen dat de uitdrukking/blik van de tijger wel tot z’n recht komt :D