[TEK/SCH] Challenge 2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 16:36

Bah wat jammer Polarize.. balen. Docent opleiding is echter heel fijn om in de pocket te hebben!

Sall.. schitterend!!! Zo knap hoe je meerdere keren hetzelfde kan maken haha dat lukt mij niet altijd.
Ik heb inmiddels ook een soort duale relatie met Arches. Het papier kan zoveel hebben (o.a. masking fluid) en dat vind ik heel fijn. De textuur vind ik ook lekker, maar het zuigt juist mijn kleuren op ( de hotpress) Hahnemuhle is mijn back up en heb ik grote vellen van.

Die hommel

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 16:38

Afbeelding

Dit is het werk dat ik voor Solleke mocht maken.

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 17:17

Signe schreef:
[ [url=m/RmQ3Rx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is het werk dat ik voor Solleke mocht maken.


Heel erg blij mee <3

Ondertussen ook een mooie, oude lijst via de kringloop gevonden dus nu is het ook mooi ingelijst :D

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 17:38

Wat een leuk werk. Ik zou hem graag in lijst zien.

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 17:42

Prachtig! <3

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 18:32

Ik hoop zo dat ik het niet verpruts. Het is nu al mijn kleine vriendinnetje. :')

Afbeelding

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 19:19

Heel gaaf werk Signe. Knap ook met al die paardjes samen.

Oeh dat bijtje is wel heel schattig Malenka. Gewoon lekker doorgaan dan komt het vast helemaal goed.

Wat balen Polarize.. ook dat je geen feedback krijgt. Ze krijgen vast veel aanmeldingen dus ergens snap ik het ook wel. Aan de andere kant er wordt ook veel werk in een portfolio gestoken dus een beetje feedback zou dan wel op zijn plaats zijn. Je back-up klinkt overigens ook als een super leuke opleiding.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 13:59

Prachtig Signe!

Malenka dat komt toch helemaal goed met je hommeltje?

Voor de challenge van deze maand heb ik snel wat geknoeid met pastelkrijt en wat potlood, vooral in 'snel' zit de uitdaging voor mij

Afbeelding

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 23:53

eva1969 schreef:
Prachtig Signe!

Malenka dat komt toch helemaal goed met je hommeltje?

Voor de challenge van deze maand heb ik snel wat geknoeid met pastelkrijt en wat potlood, vooral in 'snel' zit de uitdaging voor mij

[ [url=m/Uh9oQL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw wauw wauw mooi hoor mijn schoonvader zijn buurvrouw heeft zo'n prachtige magoliaboom in de tuin was ook de lievings boom van mijn schoonmoeder

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 12:22

Wat tof dat je een kringloop lijst hebt gevonden. Daar zijn soms echt juweeltjes te vinden.

Je hommel wordt gaaf Malenka. Je kan altijd een tweede maken, dus lekker durven doen!

Magnolia’s! Het is weer de tijd ervoor. Ik vind ze loei moeilijk. Knap gedaan Eva. Vooral de scherpte en zachtheid toch.

Ik heb deze twee gemaakt voor de lente challenge.. ontwaken. Wederom heel
Moeilijk om de kleuren goed te vangen op een foto..


Afbeelding
Afbeelding

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 15:54

Snel is inderdaad een uitdaging Eva. Goed gelukt!

En erg leuk deze Signe. Prachtige kleuren, zeker in contrast met de modderige achtergrond. De structuur er in komt ook heel mooi uit.

Kwal
Berichten: 4441
Geregistreerd: 02-08-07

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 00:27

Hoi hoi, ik ben in dit topic alleen nog stille meelezer geweest en heb niet gereageerd, wel alle werken bewonderd (en een hele tijd gezocht naar het topic van vóór de naamswijziging :D ) maar ik heb eindelijk weer iets te delen! Ik was de spirit even kwijt maar heb hem denk ik weer gevonden:

Afbeelding

Achtergrond met Cobra verf, bloemen met acryl verf en Amsterdam Extra Heavy gel medium en paletmes.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:34

dank jullie wel.

Wat een mooie dromerigheid Signe.

En kwal prachtig, je bent er weer hoor ;). Mooie diepte.

Sall

Berichten: 6716
Geregistreerd: 20-05-03

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 10:58

Morning!

Nick en ik, wat een tof portret! Lekker mee door gaan zou ik zeggen!

Dank je That;s me

Ooh wat jammer Polarize, maar wel toffe backup!

Vilawiek, wat een mooi delicaat werk!

Malenka! Wat een prachtig hommeltje! En hou je vooral niet in! Geef jezelf de vrijheid en mocht je uit de bocht vliegen.... vaak is het resultaat verrassend en anders... de wereld stort niet in en maak je er nog 1 of 2 of 3 ;-)

Goede tip Jis, van dat vogeltje

Eva, wat is die hond prachtig geworden!

Aah Django je zeekoeien.. prachtige kleuren en persoonlijk vind ik dit een mooi ontroerend beeld.. knap hoor

Signe, ik maak idd (tegen mijn normale doen in) nu meerdere tekeningen dezelfde scene, helemaal precies gelijk krijg ik ze niet. Wil ik ook niet, want ik wil juist de lossigheid behouden, vooral in de eerste lagen.
Ik ben vorig jaar rond deze tijd voor het eerst met aquarel begonnen en ik ben blij dat ik mijzelf de tijd en ruimte geef om dat in mijn vingers te krijgen en een eigen stijl te ontwikkelen.

Wat een prachtig werk voor Solleke heb je gemaakt!

Mooie magnolia Eva! Prachtige bomen zijn dat toch (al geven ze heul veul 'troep' volgens mijn man die altijd blaadjes aan het opruimen is :+ )

Wauw... Signe, je challenge werk vind ik echt prachtig.. wat een kleuren echt heel mooi

Hoi Kwal! Zo... mooi werk! Ik hou van de uitgesproken kleuren!

Zo.. en blij ;-)

Ik ben druk aan het werk met schilderijen voor een Artfair, althans voor de inschrijving (het moet nog door de ballotage) dus de rest ligt even stil.
En over 2 weken begint mijn opleiding *\%/*

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:20

Ook een goedemorgen!

Ik ben een heel eind met het leggen van mijn eitjes :D schilderijtje voor de challenge is bijna voltooit bedoel ik.
Maar nu eerst even een bijleespost en dan aan de slag in de tuin dus schilderen moet even wachten helaas :(

Je gaat goed met je Hommel Malenka :j

Wat prachtig zacht eva, heel mooi! Wat is dat altijd genieten als ze in bloei staan. En ook de vorm van die bomen zijn vaak zo gaaf <3

Wauw Signe! <3

Nou je spirit is weer helemaal terug zo te zien, gaaf werk Kwal!

Woeiii! Het komt dichterbij Sall

Jindai

Berichten: 1885
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 00:56

Tijd voor een bijleesrondje :list:

Eva1969, wat een prachtige werken voor de expositie! <3
Vind je WIP´s ook al mooi, de hond komt er mooi uit met die blauwe achtergrond!
Hopelijk zit je niet meer in de lappenmand?
Heel mooi, de magnolia!

Sall, het blijft een prachtige illustratie, heel sprookjesachtig idd! <3 Zo naast elkaar zie je bij de ene idd dat kleuren helderder zijn. Ben heel benieuwd naar het boek trouwens, super leuk!

Nick_en_ik, niet te hard zijn voor jezelf, het ziet er goed uit en ik vind het een mooi werk! :) Leuke materiaal keuze ook en knap dat je zo uit je comfortzone bent gestapt!

Polarize, wat jammer van de kunstacademie! -O- Gelukkig heb je een leuke backup, ik hoop dat je het daar ontzettend tof gaat krijgen! En je kunt altijd nogmaals proberen voor de kunstacademie. :)

Vikawiek, super toffe WIP! :) Vind de optie van Jis om het vlekje weg te werken een leuke!

Malenka, super schattige hommel en wat een heerlijke kleuren gebruik je! :) Niet bang zijn om het te verpesten, dat komt helemaal goed!

DjangoMette, wauw! Ik vind de zeekoeien echt fantastisch! <3 Vind het effect van het niet blenden heel tof uitgepakt!

Jis, dankjewel! <3 Ben heel benieuwd naar je schilderij voor de challenge!

Signe, wat een mooi werk heb je voor SollekeNoah gemaakt! :) Vind de gouden vleugeltjes heel mooi, subtiel gedaan.
En super gave inzending voor de challenge! Hele mooie zachte kleuren heb je gebruikt! Jij maakt altijd van die typische dierenhoofdjes, ik vind dat zo ontzettend tof! Heel vriendelijk en zacht, beetje magische stijl! <3

SollekeNoah, gaaf dat je een mooie lijst hebt gevonden! Ik ben stiekem ook wel benieuwd naar de ingelijste versie <3

Kwal, welkom! Wat een gaaf werk! :) Hele mooie kleuren heb je gebruikt zeg!

Ik plaats mijn tekening voor de challenge morgen, een foto in daglicht is beter.

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 12:04

Ik heb een eigen topic gemaakt voor een nieuw werk :) de challenge voor Paard Verzameld leden.. Hoop dat een aantal van de leden hun werk ook op bokt delen, er zaten wat juweeltjes tussen.

link

Jindai

Berichten: 1885
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 22:40

Super tof, Signe! <3 Ben ook wel benieuwd naar het werk van andere leden!

Mijn inzending voor de challenge van deze maand is misschien niet het eerste waar je aan denkt bij lente, maar toch heb ik er ieder jaar een paar verdwaald in huis. :D Overigens niet deze variant en de kleuren zullen ook niet kloppen, maar ik vond dit de leukste om uit te werken.

Afbeelding

Nu ik de foto terugzie op Bokt, lijkt er kleurverschil te zitten in de donkere gedeelten. Dit is in het echt amper zo, misschien komt het door het licht.

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 08:32

Supertof Jindai! <3

Sall

Berichten: 6716
Geregistreerd: 20-05-03

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 15:37

Prachtige kever Jindai!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:46

Ik geniet ook nog steeds stilletjes mee met al het moois hier <3.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:08

Gaaf Jindai, waar heb je dat mee gemaakt?

vikawiek

Berichten: 1489
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 18:55

Wauw Signe! Wat een dynamisch werk.

Wat een heerlijk fluffy Hommel Malenka <3

En hoe lang heb er uiteindelijk over gedaan Eva1969? :D ik vind dat je de textuur van de magnolias heel goed hebt weten te vangen, heel knap!

Wat een mooie impasto Kwal <3
Ik ben daar dol op

Hij glinstert je tegemoet Jindai :D ik vind de kleurovergang heel goed gedaan

-----
Dank voor jullie tips :D ik heb een schets gemaakt met de tip om er een vogel van te maken, maar het kwam de compositie niet ten goede en heb dus op de gok het zo gelaten. Ik vind het niet storend gelukkig :)
Mijn maart challenge:


Afbeelding
Edit: hm, de vlek lijkt op de bokt foto erger dan in het echt :/ ah, well

Selina

Berichten: 14298
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 18:58

vikawiek schreef:
Wauw Signe! Wat een dynamisch werk.

Wat een heerlijk fluffy Hommel Malenka <3

En hoe lang heb er uiteindelijk over gedaan Eva1969? :D ik vind dat je de textuur van de magnolias heel goed hebt weten te vangen, heel knap!

Wat een mooie impasto Kwal <3
Ik ben daar dol op

Hij glinstert je tegemoet Jindai :D ik vind de kleurovergang heel goed gedaan

-----
Dank voor jullie tips :D ik heb een schets gemaakt met de tip om er een vogel van te maken, maar het kwam de compositie niet ten goede en heb dus op de gok het zo gelaten. Ik vind het niet storend gelukkig :)
Mijn maart challenge:


[ [url=m/ktllfp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edit: hm, de vlek lijkt op de bokt foto erger dan in het echt :/ ah, well


Oh wat heerlijk zo ingekleurd <3

oji

Berichten: 4251
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 19:33

_San87_ schreef:
Ik geniet ook nog steeds stilletjes mee met al het moois hier <3.

Ik ook!