[TEK/SCH] Challenge 2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polarize
Berichten: 702
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 22:39

Solleke_Noah schreef:
Even terug aanhaken hier!

Veel succes Polarize! En moest het onverhoopt niet lukken, zeker de moed niet laten zakken! Het is geen gemakkelijke studie om in toegelaten te worden, ik duim!

Dankjewel! Ik heb gelukkig ook een leuke back-up studie staan, docent beeldende kunst en vormgeving bij nhl stenden. Die is ook op auditie, maar ik heb mijn portfolio al na laten kijken daar en er is een grote kans dat ik er daar heel makkelijk in kom, mocht het niks worden bij illustration design!

vikawiek

Berichten: 1489
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 23:16

Succes Polarize!
Je doet je best, en meer kan je niet doen behalve hopen. Kunstdocent is ook veelzijdig, mijn ouders hebben die beide gedaan (wel in de jaren 80', maar soit :Y) ) en die hebben er geen spijt van. Ik heb zelfs nog een keer een gastles gehad van m'n moeder op de basisschool, kreeg ik op m'n kop omdat ik zat te banketstaaf :')


Ik ben bezig met challenge tekening van deze maand. De schets is klaar, en ik ga weer een keer aquarel gebruiken ipv plakkaatverf voor cartoon werk

Sall

Berichten: 6713
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 12:04

Solleke_Noah schreef:
Even terug aanhaken hier!


Verder heel veel mooie werken voorbij zien komen. Van ik denk Sall een heel sprookjesachtig werk in een bos met een konijntje? Het is al even geleden dat ik dat zag, maar dat was heel mooi.


HoI Solleke, dat was inderdaad van mij, dank je wel :)

Ik was begonnen om deze illustratie op (duuuuuuuur) Arches papier te maken, ligt dat formaat mij helemaal niet en het wordt raar ruw met de verf erop.. heel anders dan Hahnemühle Britannia aquarelpapier.

vikawiek

Berichten: 1489
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 13:27

Gekke textuur heeft Arches hè? Ik vind het altijd wel lekker voelen maar probeer er niet te veel aan te zitten :o

Sall

Berichten: 6713
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 13:56

vikawiek schreef:
Gekke textuur heeft Arches hè? Ik vind het altijd wel lekker voelen maar probeer er niet te veel aan te zitten :o

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden :+
Maar idd gek

vikawiek

Berichten: 1489
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 17:17

Heel anders inderdaad dan andere cold press papieren, volgens hun website komt dat door de cylinder mould die ze gebruiken. Nieuw papier is altijd wennen, ik gebruik Arches voornamelijk voor mijn aquarel landschappen en moet er echt om denken dat de verf verder spreid dan normaal door Arches

Sall

Berichten: 6713
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 17:45

Ik heb wel het idee dat de kleuren nog helderder zijn… Afbeelding

Hier naast elkaar

Afbeelding

Jis_

Berichten: 11597
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:48

<3 Zo sprookjesachtig, en geweldige kleuren! :j

Sall

Berichten: 6713
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:59

Dank je :)

Ik kreeg de tip om in gesprek te gaan met een drukker voor een proefafdruk omdat de kleuren niet altijd hetzelfde zijn na het digitaliseren en drukken en ook type papier heeft daar invloed op.
Dus ik laat de illustraties nu even, qua uitvoering in aquarel (ga de illustraties/scenes wel schetsen)
2 april begin ik met die illustrator opleidingen dat kan ik dan hier ook voor gaan gebruiken.

detail: check de nijntje washi tape *\%/* vond het wel toepasselijk

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:06

Geen ervaring met het papier, aquarel en ik accorderen niet zo goed met elkaar, maar ik vind het zó prachtig. Krijg er helemaal Kleine Beer vibes van, heerlijk!

nick_en_ik

Berichten: 199
Geregistreerd: 30-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 12:00

Wat onwijs gaaf, Sall! <3

Hier ontzettend uit mijn comfortzone gegaan na het kijken van een youtube video, welke me toch wel erg veel inspiratie gaf. Bij lange na nog niet perfect, en ik vind het stiekem ook wel een beetje spannend om deze te posten. Ik teken liever paarden dan mensen (omdat dat makkelijker is :+), dus mensen tekenen doe ik niet heel vaak, en ben er daarom ook nog niet zo goed in. Maar al doende leert men :D
Dit is toch ook wel weer een zetje om vaker mensen te gaan tekenen, dus wellicht zien jullie van mijn kant daar meer van, we zullen zien :D
Ook sinds lange tijd weer mijn grafiet- en houtskoolpotloden erbij gepakt!

Afbeelding

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 12:42

Wat een mooie illustratie Sall. Ik hou wel van dat sfeertje.

Knap hoor Nick en ik om zo een persoon te tekenen. Ik vind het nu al een tof werk.

Polarize
Berichten: 702
Geregistreerd: 25-04-14

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 17:20

Geen kunstacademie -O-

Maar mijn backup was dbkv, dus wel de kunstrichting!

vikawiek

Berichten: 1489
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 17:27

Jammer Polarize dat het 'm niet is geworden :(:) maar ik hoop dat de back-up nog leuker is :D


Mijn work in progress voor de challenge van maart. Ik had m'n kroontjespen te vol gedipt dus toen druppelde die ;( maar het is geen fout, maar een happy accident :D
Afbeelding

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 17:31

Ohh ik voel je pijn :(
Wel leuk, een fjord!

vikawiek

Berichten: 1489
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 18:07

Jij hebt ook een fjord toch Selina?
De lease liep af van m'n lease paard, toen even niks gehad en sinds een maand staat er een leuke fjorden dame op stal. Super leuk dier en haart lekker uit, en toen kwam ik op dit idee :D

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 18:30

Ik zag mooie aquarel kleuren en grafiet langskomen. Tof! En wat jammer van de inktvlek. Hopelijk kun je er nog iets mee maken.

Ik denk bij voorjaar aan hommels. Dus dat moest het worden. Het is een beginnetje. Ik werk normaal niet in deze stijl dus het is experimenteren. En bovendien behelpen want ik gebruik verdunde acrylverf van model schilderen. A3 aquarel papier.
Afbeelding

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 18:36

vikawiek schreef:
Jij hebt ook een fjord toch Selina?
De lease liep af van m'n lease paard, toen even niks gehad en sinds een maand staat er een leuke fjorden dame op stal. Super leuk dier en haart lekker uit, en toen kwam ik op dit idee :D


Ja klopt!

Jis_

Berichten: 11597
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 19:45

Als je van dat vlekje nou een vliegende vogel maakt Vikawiek? Omhoog fladderend en naar beneden kijkend, vlekje is dat het lijfje.
Heel mooi :j

Beetje zo zeg maar,

Afbeelding


Toffe kleuren Malenka!

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 21:42

Nick_en_ik: knap joh, en tuurlijk posten! Ik vind portretten mega moeilijk ook.

Vikawiek, irritant hè die happy little accidents, ik zou er ook een extra vogel van maken.

Malenka, een hommel die is gaaf!

Wat jammer Polarize, krijg je dan nog wel feedback? Daar zou ik zelf dan heel nieuwsgierig naar zijn.
Je backup plan klinkt wel ook heel gaaf!

Hier is de opdracht af

Afbeelding

Polarize
Berichten: 702
Geregistreerd: 25-04-14

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 22:58

Helaas geen feedback bij afwijzing, hadden ze van tevoren al aangegeven :( ik had inderdaad wel graag willen weten wat er dan precies was!

Maar kunstdocent is ook heel gaaf, en ik kan altijd mn P halen en volgend jaar weer proberen (of natuurlijk zo verliefd zijn op die opleiding dat ik me daar gewoon voor de volle 100% op stort)

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 23:13

Het vak van docent is wel fantastisch. Tenminste, ik baal ontzettend dat ik het onderwijs achter heb moeten laten.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 23:28

Ah dat is dan wel jammer ja.
De opleiding kunstdocent lijkt me best veelzijdig en ook gaaf en inderdaad, je kan t gewoon nog een keer proberen toch.

Django_Mette

Berichten: 1374
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 01:10

Ik probeer snel weer een bijleespost te doen, voor nu, geniet van mijn zeekoeien :D

Enkel een brush pen, zonder blending :)
Afbeelding

Jis_

Berichten: 11597
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 10:07

Leuk Selina, benieuwd hoe het gaat worden

Schattig Thats_Me, heel leuk dat je voor oranje hartjes hebt gekozen :j

Heel tof jindai! :wow:

Wat ontzettend balen Polarize %) er zijn ook zoveel aanmeldingen elk jaar.
Kunstdocent lijkt mij ook erg leuk en en eventueel volgend jaar weer een kans inderdaad :j

@nick_en_ik, nice! en dat is het, al doende leert men. Ik vind neuzen altijd het lastigst om te doen.

Gaaf geworden je opdracht Eva, daar gaat de opdrachtgever blij mee zijn!

Zeekoeien <3 Heel tof gemaakt Django!