[ART] Leren tassen, dezelfde modellen, maar dan anders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

[ART] Leren tassen, dezelfde modellen, maar dan anders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-23 08:51

Door met andere leersoorten en kleuren te variëren is hetzelfde model tas toch steeds weer anders.
Het kleine bruine tasje maakte ik al eens in lichtblauw pull up leer, maar is weer totaal anders in dit zachte bruine leer. Het ronde tasje had ik ook al vaker gemaakt, maar die blijft zó leuk om te maken dat ik er nog 2 maakte. Een in een wat soepeler leer dat een beetje glanst. De andere in donker pull up leer met beige, de kleurstelling precies andersom dan een vorig tasje. Zo zijn ze toch allemaal uniek.
En door zo verschillende soorten leer bij eenzelfde model te gebruiken leer ik steeds meer over het materiaal en wat waarvoor geschikt is. Ik heb wel steeds meer een voorkeur voor het wat stevigere pull up leer, dat heeft zo een gave uitstraling.
Momenteel heb ik weinig tijd voor het leerbewerken, maar het volgende project waar ik aan begonnen ben is mijn eerste rugtas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cer

Re: [ART] Leren tassen, dezelfde modellen, maar dan anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 08:58

Ik vind ze echt heel mooi! :j
“Simpel” elegant, practisch.. de bovenste zou ik bijv aan een riem of broek hangen als heuptasje, helemaal perfect :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 10:26

Cer schreef:
Ik vind ze echt heel mooi! :j
“Simpel” elegant, practisch.. de bovenste zou ik bijv aan een riem of broek hangen als heuptasje, helemaal perfect :)

Dankjewel! Een heuptasje maken is ook nog wel een keer leuk inderdaad! :j

Signe

Re: [ART] Leren tassen, dezelfde modellen, maar dan anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 19:13

Heel erg fraai De eerste zou ook een mooi beloning stadje zijn voor aan het zadel of riem.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 08:38

Signe schreef:
Heel erg fraai De eerste zou ook een mooi beloning stadje zijn voor aan het zadel of riem.

Bedankt! Dat is ook nog wel een leuk idee voor op mijn to do lijstje, zadeltas en beloningstasje :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 13:23

Wat zijn ze gaaf! <3

Als je zoiets in heuptasje gaat maken ook zou ik er graag één kopen van je. Daar ben ik nog naar op zoek.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 14:17

Jis_ schreef:
Wat zijn ze gaaf! <3

Als je zoiets in heuptasje gaat maken ook zou ik er graag één kopen van je. Daar ben ik nog naar op zoek.

Ik dacht toch even proberen hoe het zou staan als heuptasje :D

Afbeelding

Heb de schouderband gewoon even versteld in lengte en dat ging eigenlijk prima zo, multifunctioneel :)) nu heb ik best wel heupen dus voor iemand die smaller is zal de band te lang zijn. Bij een volgend tasje ga ik kwa lengte van de band er eens mee bezig dat het goed zowel als schoudertas, als als heuptas te dragen is. Ik vind het een super leuk idee!

Wat zou het handigst zijn kwa band en sluiting als heuptasje? Of juist iets met lusjes om het aan een eigen broekriem te kunnen schuiven?