Mijn inspiratie haal ik vooral uit natuur, het bos en de diertjes die daar in leven.

Dit jaar begon ik met een fine art print te maken van een IJslander, Tofar.

Wat ik leuk vind is antieke lijstjes vinden in de kringloop, om daar vervolgens weer wat nieuws van te maken.

Ik hou ontzettend van biologie en alles omtrent evolutie in het dierenrijk. Dino’s zijn dan ook 1 van mijn favoriete interesses. Daarom had ik deze print ontworpen, waar ik onder andere een tote bag van heb gemaakt.

Dit lieve koolmeesje had ik vorig jaar al gemaakt, maar ik wou hem toch even uitlichten, want dit jaar heb ik de 2e druk hier van uitgebracht.

1 van mijn doelen dit jaar was om te leren tatoeëren. Dat is iets wat ik al zo lang als ik kan herinneren wil doen, maar ik begon er nooit mee. Ik was zo bang wat anderen er van vonden en de tattoo wereld is een lastige wereld om in te komen. Dit hield me eigenlijk heel erg tegen.
Toen ik mijn eerste tote bags en tekeningen verkocht had, had ik met mezelf afgesproken dat ik er nu echt zou voor gaan. Research doen, de spullen kopen en oefenen oefenen oefenen.
Er zijn was sinaasappels doorheen gegaan.

Ik heb ook veel geoefend op fake skin! Het begon met bibberende lijntjes. Maar ik merkte dat ik steeds meer een stabiele hand kreeg. Ik vind het echt ontzettend leuk om te doen en ik voel me helemaal in mijn element.

Dit jaar heb ik mezelf helemaal gevonden in het medium klei!

Ik wou al heel lang een t-rex schedel replica als decoratie item, maar deze zijn ontzettend duur. Toen bedacht ik me dat ik het misschien ook wel zelf kon maken! Dus die uitdaging ben ik aangegaan.

Het eindresultaat! Inmiddels is de tand wel geschilderd haha.

Ik werk ondertussen ook voor de game My Horsez als digital artist, waarvoor ik de 2 paarden van Kristy Snepvangers heb kunnen tekenen. Inspiration en Galante. Deze waren ook beschikbaar als posters op Horse event!

Ik ben begonnen met taxidermie opknappen. Ik vind taxidermie altijd al prachtig. Maar ik miste wel een beetje de fanatasiestijl hierin die ik zelf zo mooi vind. Ik ben dus begonnen met antieke taxidermie te zoeken in kringlopen en deze vervolgens te transformeren naar mijn eigen stijl. Hieronder zie je een Gems schedel. De paddestoelen heb ik zelf gemaakt met klei, de bloemen en het mos zijn ook zelf gedroogd. Daarnaast is het nog wat aangevuld met nepplantjes.

Voor deze december vond ik het leuk om kerstornamenten te maken. Op aanvraag heb ik ook een lief hamstertje gemaakt voor in de boom.

En ik ben een nieuw klei project gestart! Dit gaat een bultrug op een standaard worden.

Al met al ben ik trots op de stappen die ik heb gezet. Voor volgend jaar heb ik ook wat doelen opgesteld. Zo wil ik leren tatoeëren op mensen onder begeleiding/apprenticeship en zien of ik mijn producten ergens in een winkel kan verkopen. Het lijkt me ook erg gaaf om een keer op een evenement als Elfia te staan. Niet te veel druk, maar gewoon rustig verder gaan met wat ik leuk vind en waar ik passie voor heb.

Dank voor het kijken!