[DIGI] Spreeuw het van de daken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 12:38

Ik stuur je een kaartje in plaats van een roodbosje bloemen.

dioni

Berichten: 830
Geregistreerd: 05-08-12

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 12:53

Ik ben heel benieuwd naar je kalender, laat je het weten wanneer die uitkomt!

happyhorse

Berichten: 4384
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 13:47

Mariett schreef:
Ik heb wel nagedacht over een roodborstje inderdaad, maar verder dan een broodkorstje kwam ik ook niet :+

Ik wil wel heel graag iets met een roek doen trouwens, voor de kalender die nog gaat komen. Dus mochten er suggesties zijn O:) Oh en misschien een bedankkaartje, al denk ik dat 'je bent te gekster' daar ook al wel voor zou kunnen.

@happyhorse ansichtkaarten niet helaas! Ik heb wel een hoop andere kaartjes maar die zijn dubbel, vooral omdat ik het zelf mooier vind (en omdat je ze dan ergens rechtop neer kan zetten).

Ahh jammer maar begrijpelijk. Ik verstuur alleen ansicht kaarten :) anders had er zeker een stapel gekocht.

Mariett

Berichten: 4431
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 20:30

dioni schreef:
Ik ben heel benieuwd naar je kalender, laat je het weten wanneer die uitkomt!

Komt goed! :D

Zouden jullie een jaarkalender of een verjaardagskalender leuker vinden? Ik neig naar een jaarkalender omdat wetenschap natuurlijk best snel gaat, dus dan kan ik dat en de tekeningen ieder jaar updaten. Maar ik weet eigenlijk niet wat mensen liever gebruiken :+



Goed mokken-nieuws trouwens: ze gaan in productie! :D De man van het emailleerbedrijf met wie ik steeds contact had belde me op dat hij een regeling met zijn baas had gemaakt. Normaal leveren ze echt alleen aan grote bedrijven, die kopen dan zo een hele buts in en hebben geen moeite met alles rond krijgen. Ik besta pas net en ben een student dus bij mij gaat alles even net wat anders :+

Ze komen op hun nieuwe model mok, die is nóg weer steviger dan de mokken die ik al heb, en die zijn al behoorlijk heavy duty!

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:43

Mariett schreef:
Ik heb wel nagedacht over een roodborstje inderdaad, maar verder dan een broodkorstje kwam ik ook niet :+

Ik wil wel heel graag iets met een roek doen trouwens, voor de kalender die nog gaat komen. Dus mochten er suggesties zijn O:) Oh en misschien een bedankkaartje, al denk ik dat 'je bent te gekster' daar ook al wel voor zou kunnen.

@happyhorse ansichtkaarten niet helaas! Ik heb wel een hoop andere kaartjes maar die zijn dubbel, vooral omdat ik het zelf mooier vind (en omdat je ze dan ergens rechtop neer kan zetten).
Wat bedoelde jij eigenlijk met die sticker van die gans?

O:)

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:44

Mariett schreef:
dioni schreef:
Ik ben heel benieuwd naar je kalender, laat je het weten wanneer die uitkomt!

Komt goed! :D

Zouden jullie een jaarkalender of een verjaardagskalender leuker vinden? Ik neig naar een jaarkalender omdat wetenschap natuurlijk best snel gaat, dus dan kan ik dat en de tekeningen ieder jaar updaten. Maar ik weet eigenlijk niet wat mensen liever gebruiken :+



Goed mokken-nieuws trouwens: ze gaan in productie! :D De man van het emailleerbedrijf met wie ik steeds contact had belde me op dat hij een regeling met zijn baas had gemaakt. Normaal leveren ze echt alleen aan grote bedrijven, die kopen dan zo een hele buts in en hebben geen moeite met alles rond krijgen. Ik besta pas net en ben een student dus bij mij gaat alles even net wat anders :+

Ze komen op hun nieuwe model mok, die is nóg weer steviger dan de mokken die ik al heb, en die zijn al behoorlijk heavy duty!
Zet je er vast een apart, graag met hoeftekening van Marie :j

Theseus
Berichten: 59
Geregistreerd: 16-02-22

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:45

Ohhh maar die mokken zijn toch té leuk <3

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 21:39

Ik zou een verjaardagskalender leuk(er) vinden want ik vind het altijd zo jammer om de jaarkalenders (die ik leuk vind) weg te moeten gooien aan het eind van het jaar

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 21:42

De mokken bevallen echt goed, ik ben benieuwd naar het nieuwe model (zijn deze groter?) en welke tekeningen erop komen dan

La_Lune

Berichten: 428
Geregistreerd: 07-01-18

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 21:59

Leuk dat je toch mokken kan laten produceren!
Ik vind een verjaardagskalender ook leuker, omdat je die langer kan gebruiken. Een jaarkalender koop ik nooit, maar ik ben toevallig nog opzoek naar een verjaardagskalender O:)

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 22:00

Ik ga ook voor een verjaardagskalender :D

parnassia
Berichten: 829
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 23:18

Verjaardagskalender!

Idd, omdat het blijvender is. Fijn van de mokken!

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 23:33

Wat leuk van die mokken! Fijn dat ze mee willen denken.

Ik ben wel benieuwd naar de prijs ervan :D

Mariett

Berichten: 4431
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 10:05

@Ailill Marietjes nieuwe trucje moet maar hoeftekeningen zetten worden dan :+ Maar ze wil het vast met liefde doen. En ik neem zo een sticker voor je mee hahaha

Verjaardagskalender it is dan! Misschien kan ik dan alsnog af en toe een update ervoor maken, maar dan hoeft het niet elk jaar :)
De mokken zijn vergelijkbaar met die ik al heb! En even duur als deze ook, staat op m'n website.

Afbeelding
Afbeelding

De nieuwe mokken hebben een iets groter oortje, en zijn kennelijk wat zwaarder, maar ik heb ze niet in het echt gezien. Heb ook niet een onwijs goede foto, alleen deze (die ik even uitgeknipt heb voor jullie):
Afbeelding
Ik vind die witte rand zó leuk <3

En dan wordt dit het ontwerp
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 10:34

Die groene en blauwe kleur zijn mooi <3 groter oor geen problemen mee. Dat is wel fijn. Iets zwaarder is wel jammer. Hoeveel is iets zwaarder? We kunnen er nog twee gebruiken die putter en theelepelaar hebben we al. De meesjes zijn leuk ook. Ik ga even neuzen.

Mariett

Berichten: 4431
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 10:44

Het blijft emaille natuurlijk, dus dat is altijd super licht als je het vergelijkt met andere mokken :D Maar ik heb ze dus niet in handen gehad en heb dus geen idee hoe zwaar ze precies zijn, hij zei dat ze iets steviger waren en (dus) een beetje zwaarder. Mijn weegschaaltje ligt ook thuis in Haren dus ik heb eigenlijk ook geen idee hoe zwaar de mokken nu zijn :+ Maar ze zijn wel echt anders dan de witte mokken die jij hebt.

Oh het leuke van deze nieuwe mokken is trouwens wel dat ze echt overal tegen kunnen, ze kunnen ten eerste in de vaatwasser (de witte konden dat niet) en je kan deze op alles verwarmen, je kan ze in de oven steken (ik heb het nog niet geprobeerd want ik heb hier geen oven, maar kan niet wachten om er iets in te bakken :+ ), boven het vuur houden, op je inductieplaat verwarmen etc etc.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 10:48

Klinkt interessant. Die witten doen het best in de camper, de kunststof mokken sneuvelen langzaam aan -O- en iedereen die de emaille mokken ziet vindt ze leuk. :D Wanneer komen de groenen uit? Dan wordt het tijd voor een nieuwe lading.

Eigenlijk zou je ze in meer talen met vergelijkbare woordgrapjes moeten hebben. Ik vertaal ze nu steeds :))

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 10:55

Oh, ik heb er nog één voor op een mok:

Een zwartkopje graag

Of: een zwartkopje koffie

Mariett

Berichten: 4431
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 11:09

Ooh dankjewel Ibbel, die ga ik even opschrijven! Het zou ideaal zijn als ik een kort zinnetje kon bedenken die zowel theedrinkers als koffiedrinkers aan zou spreken, maar ik ben ook al heel blij met die ik nu heb. Er gaat echt veel werk in zo'n mok maken, totaal iets anders dan de kaartjes.

Jaa wat super leuk!! Ik ben ook dol op emaille, ik heb er altijd ééntje in mijn 'school'tas zodat ik thee kan halen, en ondanks dat ik er steeds allemaal pennen en flessen en dingen een beetje oneerbiedig overheen gooi blijft die ook heel mooi.
De mokken gaan snel in productie, dan duurt het max 8 weken als alles goed gaat. Met de feestdagen tussendoor zal het wel ietsjes langer duren. Hopelijk ergens eind februari dus!

Ja ik zit het ook continu te vertalen :') En dat werkt dan voor geen meter (behalve bij de theelepelaar en de duif) dus dan moet je uitleggen wat die vogel nou in het Nederlands is en op welk woord het lijkt en waarom het grappig is. Uitbreiden naar Engels lijkt me uiteindelijk wel leuk en heb ik ook al wel wat suggesties voor gekregen, maar ik hou het eerst even bij Nederlands, haha.

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 11:14

"Doe nog maar eendje"
Generiek, kan je voor thee en koffie gebruiken. En met verschillende eendensoorten, voor de variatie.

"Doe maar een bokje"
https://www.vogelbescherming.nl/ontdek- ... ogel/bokje

Of, maar dan weer niet generiek:

"Gaaie thee/koffie halen?"

Hmmmm:

"Hop, nog een bakkie"
"Kwak nog maar eens vol"

Oh, en niet te vergeten, nog iets met smul paapje?

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 12:59

Doe nog maar eendje! Die is leuk!

Koekoekje erbij? Die had je vast al.

Koekoekje van eigen deeg is leuk voor een kaart. Je was bezig toch met een serie keiharde kaarten?

Ik ben misschien de enige die zou gaan voor een jaarkalender. Dan kan ik het jaar daarop een nieuwe.

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 13:01

Oh en pauwze vind ik ook heel tof voor een mok.. misschien met een witte pauw op een blauwe mok?

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 14:19

Mariett schreef:
Het blijft emaille natuurlijk, dus dat is altijd super licht als je het vergelijkt met andere mokken :D Maar ik heb ze dus niet in handen gehad en heb dus geen idee hoe zwaar ze precies zijn, hij zei dat ze iets steviger waren en (dus) een beetje zwaarder. Mijn weegschaaltje ligt ook thuis in Haren dus ik heb eigenlijk ook geen idee hoe zwaar de mokken nu zijn :+ Maar ze zijn wel echt anders dan de witte mokken die jij hebt.

Oh het leuke van deze nieuwe mokken is trouwens wel dat ze echt overal tegen kunnen, ze kunnen ten eerste in de vaatwasser (de witte konden dat niet) en je kan deze op alles verwarmen, je kan ze in de oven steken (ik heb het nog niet geprobeerd want ik heb hier geen oven, maar kan niet wachten om er iets in te bakken :+ ), boven het vuur houden, op je inductieplaat verwarmen etc etc.


Oh dan wacht ik even op de nieuwe, dan kan ik ze mooi op mijn kleine kacheltje zetten :D

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 14:55

Dol op de spreeuw!

Mariett

Berichten: 4431
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 15:01

Oooh ja dit is ingewikkeld, ik heb het nu steeds over twee verschillende ‘nieuwe’ :+
Ik had hiervoor ook witte mokken, die vond ik ook heel leuk maar ik wilde mokken die wat hoger in kwaliteit zijn en bijvoorbeeld wel gewoon in de vaatwasser konden. Karuna heeft zulke witte mokken! Die zijn hartstikke stevig maar net wat minder hardcore dan ik nu heb. Die ik nu heb kan je gewoon in het vuur steken, mits je ze met ovenwanten er weer uit haalt, want emaille wordt lekker warm :D Ze worden op 800 graden ingebrand bij de fabriek dus ze kunnen echt wel tegen een stootje. De groene, de nieuwe-nieuwe, zijn net ietsjes steviger dan de blauwe die ik nu heb, maar niet veel, en kunnen tegen hetzelfde. Ze hebben ook net een iets groter oortje dan mijn blauwe, wat vooral voor mensen met iets grotere vingers handig is geloof ik.

Dus de oude = witte mok
'Nieuwe' = blauwe mokken die ik hier heb laten zien
En dan komt de nieuwe putter nog, die dan ook weer op een net ander model komt dan die ik nu al heb.

Ibbel: ik heb zelfs al bijna een bokje af! Voor een notitiebokje toen, haha. Ik vind snippen sowieso heel erg leuk. Eendje vind ik ook leuk, die had ik inderdaad nog niet gedaan omdat die een beetje generiek is. Maar eenden zijn wel gezellig.

Ik ga er wat opschrijven, nog weer een nieuw ontwerp erbij lukt sowieso eerst even niet vanwege de aanschafkosten maar het is altijd wel fijn om die woordgrappen zo een tijdje in je hoofd te hebben tot je echt de goede zin hebt.

Signe, koekoekje van eigen deeg :') En dan de envelop vol glitter oid. De serie keiharde kaarten was eigenlijk vooral omdat ik het heel grappig vond, maar ik ga ze niet laten drukken denk ik, wil het lekker goeiig houden hahaha