[TEK][VRAAG] Help, hoe krijg ik dit weggewerkt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

[TEK][VRAAG] Help, hoe krijg ik dit weggewerkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-23 17:09

Ben momenteel met een tekening bezig en heb voor het eerst dmv een raster gewerkt (ivm verhoudingen, vond dat zonder “hulp” toch erg lastig) en deze gewoon met normale potlood gemaakt, dacht er tijdens het tekenen vanzelf wel “overheen te kleuren” maar dit blijkt niet het geval.. nu nog gummen werkt ook niet meer en vind ik zonde. Hoe kan ik dit nog redden of valt dat niet meer te doen??
Afbeelding

Ik had het raster er wellicht beter met wit potlood kunnen zetten achteraf..
Denk dat ik te “hard” erop heb gezet..

Django_Mette

Re: [TEK][VRAAG] Help, hoe krijg ik dit weggewerkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 17:43

Al doende leert men :j

Ik weet niet of je zo'n gumpotlood hebt? Daarmee zou je heel fijn de lijntjes weg kunnen gummen zonder te veel van de kleur weg te halen.

Als je beslist niet wil gummen, zou ik denk ik proberen het te verbergen door het contrast te verhogen, wat fellere kleur erin te gebruiken en te spelen met licht en schaduwen :) In het gezicht van de kat zie je de lijnen ook amper zitten omdat je daar wat meer kleur gebruikt in vergelijking met de rest van de kat.

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 19:41

Allereerst: wat een prachtige tekeningIs het je eigen kat ? Wat een statig hoofd.
Heb je inmiddels al wat meer tips ontvangen ?
Als niets lukt zou je. kunnen overwegen om de tekening op de lijntjes door te knippen en weer opnieuw op te plakken op een mooie ondergrond met een zwart lijntje of andere kleur wat mooi past (of goud of zilver?) te omranden. Maar… ik snap heel goed dat dit wel een heel radicaal idee is maar misschien brengt het je nog op andere mogelijkheden.