[SCH] 3 eenhoorns en 1 zoekplaatje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Signe

[SCH] 3 eenhoorns en 1 zoekplaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-23 08:18

Na twee exposities (Nobel bij de paardenkamp en Dutch Equine Art Fair bij de Hollandsche manege un Amsterdam) heb ik weer wat nieuwe werken om te laten zien. Die van de Paardenkamp heb ik al in een eerder topic laten zien. Daarvan zijn er twee mee geweest naar Amsterdam, naast dus twee nieuwe werken.

Blending in

Afbeelding

Seafoam & Primrose

Afbeelding

En als laatste eentje die niet mee was naar de expositie en naast mijn Instagram hier voor het eerst in de spotlight staat:

The art of napping

Afbeelding

In het echt zijn ze nog toffer natuurlijk, dus ik hoop ze nog eens te kunnen exposeren.
Het is groot werk voor mijn doen : 50 x 70 cm. Op Hahnemuhle Brittannica papier. Mixed media (aquarel, potlood, Holbein acrylica gouache)

Welke spreekt jou het meest aan? Of juist het minste?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 09:13

Ik mis een mond zakt open van verbazing smiley. :oo Wat mooi en zacht en kleurrijk.

Voor mij die eerste, die zou ik zo hier ophangen. De hoofdvorm, de bouw en het oog lijken ook erg op mijn oude tinker <3 . De andere twee zijn ook heel mooi maar de eerste is echt zo mooi.

Ik had wel een vraagje, vanwaar het boek aan het pootje? Dat stoort mee een beetje omdat het het volledig vrijwillig zo liggen een beetje ondermijnt voor mij, maar ook wel weer verrassend is. :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 17:06

Zo mooi weer! <3

Apple

Re: [SCH] 3 eenhoorns en 1 zoekplaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 17:11

Wat mooi gedaan :j

De eerste vind ik heel mooi met de bloemetjes die doorlopen in het paard.

Bij de tweede valt het mij op dat je de Eenhoorns als evenhoevigen hebt afgebeeld.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-23 13:04

karuna schreef:
Ik mis een mond zakt open van verbazing smiley. :oo Wat mooi en zacht en kleurrijk.

Voor mij die eerste, die zou ik zo hier ophangen. De hoofdvorm, de bouw en het oog lijken ook erg op mijn oude tinker <3 . De andere twee zijn ook heel mooi maar de eerste is echt zo mooi.

Ik had wel een vraagje, vanwaar het boek aan het pootje? Dat stoort mee een beetje omdat het het volledig vrijwillig zo liggen een beetje ondermijnt voor mij, maar ook wel weer verrassend is. :)

Ieder ziet er een eigen verhaal in. Voor mij is de tapir erg verzot op zijn boek en wil hem niet kwijtraken als hij in slaap sukkelt. Misschien heeft hij/zij net de eenhoorn eruit voorgelezen?

Ieder maakt zijn eigenlijk verhaal erbij denk ik, vooral zolang er nog geen tekst bij staat.
Zo zou je de eerste ook heel anders kunnen interpreteren.. opgaan in de natuur..

Ik wordt blij van dit soort vragen want ik wil graag dat mijn werk een verhaal verteld en dat hoeft niet altijd mijn verhaal te zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 13:06

Ah ja zo kun je dat boek ook al zien. Ik zag dat boek als een keten die gevangenen vroeger ook kregen en dan is hij niet vrij om te bewegen. Iemand of iets wilde hem graag dichtbij houden. Of ondanks zijn vrijheid zijn er altijd verplichtingen die je binden.

Vrij en ontspannen maar toch ook weer niet vrij.

Vandaar mijn vraag ook :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 13:15

Ze zijn prachtig, Signe <3. Ik vind ze allemaal op hun eigen manier mooi, de twee eenhoorns zijn wel favoriet :D.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 13:20

Heel knap werk weer! Vooral de eerste en de laatste spreken me aan. De compositie van de middelste vind ik minder sterk. Maar absoluut sfeervolle, orginele en artistieke werk, alledrie. <3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 17:46

Voor mij gaat de Tapir bij zijn grote vriend logeren en neemt zijn favoriete boek. Maar goed dat hij, zo moe als hij al is, het boek zo mee genomen heeft anders was hij het onderweg vast kwijtgeraakt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 17:58

Voor mij heeft de tapir het boek zo aan zijn poot gebonden omdat hij weet dat hij slaap valt tijdens het lezen en zo voorkomt hij dat het op de grond valt :D

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 18:28

Ze zijn geweldig Signe, alweer. Zo blij dat ik hier twee van jouw werken heb liggen <3

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 09:38

Prachtig werk, mooie dromerige sfeer
Ik vind ze alle drie erg leuk, maar de laatste vind ik nog net even aansprekender dan de andere twee

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 10:53

Die laatste spreekt me zo erg aan dat ik er echt actieve emoties bij ervaar. Ik heb wel vaker dat ik kunst mooi vind, maar echt volschieten vanwege kunst is een zeldzaamheid voor mij. Echt prachtig. Wat doe je eigenlijk met de schilderijen als ze klaar zijn?

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 11:08

Wauw wat een onwijs mooie stijl is dit! Echt heel mooi. Ik persoonlijk mis iets in de tweede. Iets van achtergrond oid.
Maar alsnog prachtig, zou het zo hier in huis hangen!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 11:29

Nr 3 <3 Gewoon, zo maar. Ik ben gek op de omkadering, het kleurgebruik en de overall look van deze eenhoorn.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 11:51

Smaken verschillen, zo blijkt maar weer. Ik vind ze allemaal tof, maar de laatste het minst. Komt door de staart, denk ik. En de uitdrukking van de eenhoorn. Ik vind hem zo intens triest en moe overkomen, niet comfortabel ofzo, maar eerder alsof ie pijn heeft...

De tapir vind ik wel echt magisch mooi.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 12:12

Tink89 schreef:
Smaken verschillen, zo blijkt maar weer. Ik vind ze allemaal tof, maar de laatste het minst. Komt door de staart, denk ik. En de uitdrukking van de eenhoorn. Ik vind hem zo intens triest en moe overkomen, niet comfortabel ofzo, maar eerder alsof ie pijn heeft...

De tapir vind ik wel echt magisch mooi.

Grappig, want ik zie ook wel wat jij ziet, maar mijn interpretatie is er heel anders bij. Ik zie een oudere, wijze, vermoeide man die een onschuldig dier onder zijn hoede neemt en beschermt en vind de uitdrukking vanuit die invalshoek spot on.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-23 19:57

VuurVleugels schreef:
Die laatste spreekt me zo erg aan dat ik er echt actieve emoties bij ervaar. Ik heb wel vaker dat ik kunst mooi vind, maar echt volschieten vanwege kunst is een zeldzaamheid voor mij. Echt prachtig. Wat doe je eigenlijk met de schilderijen als ze klaar zijn?

Deze gingen naar een expositie (Dutch Equine Art Fair)

En nu zijn ze te koop. Heb ze op mijn website staan.