[ART][VRAAG] Wat kan je met de manen doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

[ART][VRAAG] Wat kan je met de manen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 10:34

Geen idee waar ik dit plaatsen moet, maar ik dacht: ik gooi het wel bij de creatievelingen. :D

Zeer waarschijnlijk wordt Elano weer een poosje kaal, zodat er weer een mooie stoere boog groeit. Elano heeft nu van die hele mooie manen en daar wil ik dan wat mee doen. Maar wat?
Ik ken de meeste sieraden, heb ik niks mee plus ik vind dat zonde van de lange manen. Ik wil ze dan wel echt lang laten. Google brengt mij ook niet verder dan de sieraden. :+

Afbeelding

Ik dacht iets voor aan de muur te hangen, maar wat, hoe etc? Dus wie heeft er leuke ideeën? :D

Voor de nieuwsgierige, drie jaar terug met zijn mooie boog. 8-)
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 12-08-23 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Juiste tag toegevoegd.

8nnemiek

Re: [Vraag] Wat kan je met de manen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 16:35

Wat groeien ze hard bij Elano zeg!
Ik heb hier ook een aantal vlechten liggen van Mystic, maar ook nog geen echt goede ideeën wat ik ermee kan doen.

Ik heb wel eens kleine tassels gemaakt, en wil ook nog een grotere maken voor aan de teugels, maar verder weet ik het ook nog niet, dus ik lees mee!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 16:49

Idee 1:
Maak een vlechtwerk à la biezenmat (of à la appeltaart-raster), span dat op in een houten (bak-)lijst.

Idee 1a: leg het raster op een sierkussen en verwerk het op die manier in de bovenkant door er een rand overheen te stikken.

Idee 2:
Maak een foto van je paard en profil, druk 'm af op ware grootte op fotolinnen of metaal, en bevestig een rij vlechten of manen op de plek van de manen op de foto. Maak daarvoor een dunne snee in de foto, zodat je de manen of vlechten aan de achterkant vast kunt kitten/plakken. Bevestig het geheel ook weer in een baklijst.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 16:57

Misschien iets met een dromenvanger?

Melzazu

Re: [Vraag] Wat kan je met de manen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 17:02

Je ziet tegenwoordig ook wel veel van die macramé hangers. Kun je niet iets soortgelijks maken maar dan dus met paardenhaar?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 19:10

8nnemiek schreef:
Wat groeien ze hard bij Elano zeg!
Ik heb hier ook een aantal vlechten liggen van Mystic, maar ook nog geen echt goede ideeën wat ik ermee kan doen.

Ik heb wel eens kleine tassels gemaakt, en wil ook nog een grotere maken voor aan de teugels, maar verder weet ik het ook nog niet, dus ik lees mee!

Nou ik dacht jeetje wat duurde dit lang. Tot ik de datum van de boog-foto keek. Oh, nou valt dus reuze mee. Enige waar ik tegenop kijk, is die paar weken kaal. #) :')

Heb even gekeken wat tassels zijn, die kwam ik ook wel eens tussen de sieraden als sleutelhangers tegen. Idd wel leuk, maar dan kan ik beter een stukje van zijn staart pakken. Die kan ik uitdunnen zonder dat je dat merkt. Manen vind ik dat wat meer zonde.

Ibbel schreef:
Idee 1:
Maak een vlechtwerk à la biezenmat (of à la appeltaart-raster), span dat op in een houten (bak-)lijst.

Idee 1a: leg het raster op een sierkussen en verwerk het op die manier in de bovenkant door er een rand overheen te stikken.

Idee 2:
Maak een foto van je paard en profil, druk 'm af op ware grootte op fotolinnen of metaal, en bevestig een rij vlechten of manen op de plek van de manen op de foto. Maak daarvoor een dunne snee in de foto, zodat je de manen of vlechten aan de achterkant vast kunt kitten/plakken. Bevestig het geheel ook weer in een baklijst.

Idee 1 snap ik niet helemaal. Idee twee zat ik ook aan te denken, maar zou niet echt durven te zeggen of ik dat ook super leuk ga vinden. Zijn voorpluk ga ik denk ik missen. En die hou ik liever erop.

Jis_ schreef:

Dat vind ik wel een leuk idee ja! Zou ik even moeten opzoeken hoe zoiets gemaakt wordt en hoe ik het hebben wil. Zou het 'binnen draad' ook van haar gemaakt kunnen worden denk je? :D

Melzazu schreef:
Je ziet tegenwoordig ook wel veel van die macramé hangers. Kun je niet iets soortgelijks maken maar dan dus met paardenhaar?

Ziet er geinig uit! Weet alleen niet of zoiets kat-proof is? Kwa planten kan ik voor nep gaan, maar eraan proberen te hangen etc is wat anders. :=

Melzazu

Re: [ART][VRAAG] Wat kan je met de manen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:18

Ik bedoel niet zo’n plantenhanger maar meer als dit
Afbeelding

Dan moet je wel een kortere variant maken misschien?
Zoiets als dit gaat goed hoor met katten. Ik heb ook zoiets en nog veel langer en heb 2 Bengalen en dat gaat goed. Zoiets als plantenhanger is geen succes met die 2 van mij _-:(

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 19:31

Melzazu schreef:
Ik bedoel niet zo’n plantenhanger maar meer als dit
[ [url=m/ga4Qoo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan moet je wel een kortere variant maken misschien?
Zoiets als dit gaat goed hoor met katten. Ik heb ook zoiets en nog veel langer en heb 2 Bengalen en dat gaat goed. Zoiets als plantenhanger is geen succes met die 2 van mij _-:(

Oh dat ziet er ook wel leuk uit ja! Maar denk dat het wel een kortere wordt door de 'knopen' idd.

Ik zat ook te denken misschien een hanglamp, met bv ronde frame.
Maar zou een lamp niet te warm worden voor paardenhaar? :o?

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:46

Is het niet leuk als je een foto van je paard pakt en daar z’n echte manen op zet? Op de plek waar de manen zitten op de foto?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 20:03

puppy1128 schreef:
Citaat:
Idee 2:

Idee 1 snap ik niet helemaal. Idee twee zat ik ook aan te denken, maar zou niet echt durven te zeggen of ik dat ook super leuk ga vinden. Zijn voorpluk ga ik denk ik missen. En die hou ik liever erop.

Wat let je om daar gewoon een pluk manen voor te gebruiken? D voorpluk is gewoon ook maanhaar, en een beetje minder manen dan in het echt op de plek van de manen valt niemand op.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 20:21

Ibbel schreef:
puppy1128 schreef:

Wat let je om daar gewoon een pluk manen voor te gebruiken? D voorpluk is gewoon ook maanhaar, en een beetje minder manen dan in het echt op de plek van de manen valt niemand op.

Zijn voorpluk is grotendeels verbleekt. Die groeit ook minder snel. Dus voor mij valt dat heel erg op. :o
Anders had ik het idd kunnen doen. Of in ergste geval de staart een pluk uit gepakt. Maar die heeft geen eens tijd om te bleken. Die knip ik zo'n beetje elke maand een heel stuk vanaf.

De punten van zijn manen zijn veel minder 'oranje' en ook minder ver.

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 22:12

Zelf bleken kan ook eventueel?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 17:27

Jis_ schreef:

Citaat:
Dat vind ik wel een leuk idee ja! Zou ik even moeten opzoeken hoe zoiets gemaakt wordt en hoe ik het hebben wil. Zou het 'binnen draad' ook van haar gemaakt kunnen worden denk je? :D

Lijkt mij wel dat dat kan lukken. Heel dunne lange vlecht maken (steeds met nieuw haar verlengen) en een niet te grote cirkel(s) gebruiken.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 18:41

Zonde om eraf te halen :D