[DIGI] Theelepelaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

[DIGI] Theelepelaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 10:59

Omdat jullie zo genoten van mijn vorige topic!
[UK] [DIGI] Kauw van jou.

De kaartjes gaan ontzettend goed in de boekenwinkel, ik moet eigenlijk gaan uitbreiden en andere winkels benaderen, maar ik vind het allemaal een beetje spannend :+

Omdat ze zo goed gaan en ik er zulke leuke reacties op krijg, ben ik aan het nadenken over uitbreiden. Op de kaartjes moeten leuke dingen staan die je tegen mensen kan zeggen of mensen kan toe wensen, maar wat nou als je gewoon een leuk cadeautje zoekt, voor jezelf of iemand anders?

Ik heb al een hoop vogel shirts :+ Maar besloot er toch nog eentje bij te maken in dezelfde stijl als de kaartjes: met een woordgrap erop!

Dus bij deze: de theelepelaar
Afbeelding


Verder dacht ik aan mokken (het liefst met een warme drank-gerelateerde woordgrap erop), notitieblokjes (ik dacht al aan de boodschappenlijster), kalender..
Koffie/theekan had ik al iets voor, gewoon een simpele tekst met 'koffiekan, theekan, toekan' met een toekan erbij. Ik wil het liefst inheemse vogels maar als een exotische vogel gewoon een goede Nederlandse naam heeft kan dat ook heel goed natuurlijk!

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [DIGI] Theelepelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 11:04

Ik zou even het oeuvre van Evert Kwok bekijken - voordat je opeens met copyright issues zit.

Hij verkoopt bv een trui met TR en een ui erachter getekend...
Zijn stijl is wel meer absurd, hij zou bv een schaap op een platbodem (boot) een ooievaar noemen :+

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 11:22

Wat grappig en ook mooi getekend :)
Ik vind deze leuker dan de vorige, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

We hebben toevallig net das Neinhorn (in de nederlandse vertaling „de neehoorn“) uit de bibliotheek geleend. Die staat vol met dieren naamgrapjes (in de duitse: Niebelle, Warummel, Schlaumeise). Wellicht valt er inspiratie uit te halen :D
hUILen of zo.

La_Lune

Berichten: 427
Geregistreerd: 07-01-18

Re: [DIGI] Theelepelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 15:29

Deze is ook weer zo leuk! Ik had het toevallig gisteren nog over jouw kaartjes, omdat ik ze zo leuk vind. :D

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 16:54

Ibbel schreef:
Ik zou even het oeuvre van Evert Kwok bekijken - voordat je opeens met copyright issues zit.

Hij verkoopt bv een trui met TR en een ui erachter getekend...
Zijn stijl is wel meer absurd, hij zou bv een schaap op een platbodem (boot) een ooievaar noemen :+

Je kunt geen patent claimen op een genre woordgrappen...
Zolang je zijn schilderijen (of grappen letterlijk) niet copieert is er niets aan de hand.

Leuke theelepelaar!

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [DIGI] Theelepelaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 19:32

Dank jullie! Ben inderdaad niet bang voor copyright issues hiermee, maar dankjewel voor de zorgen.

Wat ontzettend leuk om te horen La_Lune :D Ik hoor er ook echt dierbare verhaaltjes over van mensen die ze aan een speciaal iemand geven. Echt heel erg leuk.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 15:00

Deze is ook weer leuk! <3
Kan je de boodschappenlijster (goeie!) niet gewoon met de theelepelaar combineren met als thema "huishouden" of zo? Dan heb je lekker wat meer mogelijkheden.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:26

Kuggur schreef:
Je kunt geen patent claimen op een genre woordgrappen...
Zolang je zijn schilderijen (of grappen letterlijk) niet copieert is er niets aan de hand.


Dat bedoel ik dus ook. Kijk even of jij niet een mok of een trui met hetzelfde grapje in gedachten hebt. Want dan heb je wél een probleem.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 17:04

Okay, heeft hij letterlijk een "theelepelaar" getekend?
Nee?
Dan is dit geneuzel over copyright volledig irrelevant. Dit soort grappen zijn legio (de theelepelaar grap is zelfs dermate voor de hand liggend dat hij al eens in "Vroege vogels" is gemaakt over een juveniele lepelaar, ook maar aanklagen dan... :+ ).

Het is voor de TS ook bepaald onaardig te impliceren dat ze haar idee "gestolen" zou hebben.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 18:08

<3 hij is weer gaaf. Een grote theemok met deze tekening zou hier goed in de kast passen. Ik voel een servieslijn aankomen inderdaad :))

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 21:14

Ik google ze even van tevoren inderdaad. Ik wil eigenlijk ook héél graag 'ik leef niet meeuw voor jou' doen, maar vanwege meneer Borsato laat ik die toch maar even zitten. Misschien maak ik hem ooit als ik het uit wil maken met iemand :+

karuna schreef:
<3 hij is weer gaaf. Een grote theemok met deze tekening zou hier goed in de kast passen. Ik voel een servieslijn aankomen inderdaad :))

Dankjewel!
Ja ik twijfel over de mok, misschien valt het theekopje dan een beetje weg. Ik denk dat deze op iets groters moet, een shirt (dan is de drager de theelepelaar) of op een thermoskan of fles. Is er net iets meer ruimte voor het kopje :D

Ik ben nu bezig met een nieuwe! Deze wil ik al sinds het vorige topic maken, was een suggestie van een bokker :D
Afbeelding

Er komt nog een koffieboon bij, die hij in z'n mond gooit. Ben benieuwd of jullie hem weten :)

Steefz

Berichten: 2081
Geregistreerd: 26-10-13

Re: [DIGI] Theelepelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:17

Ik putter kracht uit? :D

Heel leuk gedaan!!

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:22

Kuggur schreef:
Okay, heeft hij letterlijk een "theelepelaar" getekend?
Nee?
Dan is dit geneuzel over copyright volledig irrelevant. Dit soort grappen zijn legio (de theelepelaar grap is zelfs dermate voor de hand liggend dat hij al eens in "Vroege vogels" is gemaakt over een juveniele lepelaar, ook maar aanklagen dan... :+ ).

Het is voor de TS ook bepaald onaardig te impliceren dat ze haar idee "gestolen" zou hebben.


Ik heb het over wat ze in gedachten heeft aan andere ideeën, niet over die theelepelaar.

Ik impliceer niet dat ze ideeën steelt (en ik vind jouw implicatie dat ik dat bedoel ook niet erg aardig), ik wilde alleen maar waarschuwen dat je voor je het weet één of andere zeikerd hebt die geld ziet. Er wordt nogal wat afgeprocedeerd tegenwoordig.
Tot aan hondenspeeltjes in de vorm van een whiskeyfles aan toe die niet meer mogen.

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 22:06

Steefz schreef:
Ik putter kracht uit? :D

Heel leuk gedaan!!

Yes!
Afbeelding

Dankjewel :)

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: [DIGI] Theelepelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 22:23

Wat ontzettend origineel en creatief ts! Ik ga je iig volgen op insta! Ik denk dat je met een beetje creativiteit een heleboel leuke dingen kunt maken, iets met een paradijsvogel of phoenix lijkt me ook fantastisch!

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 10:40

Dankjewel Wildgirl! :D Mn insta gaat wel echt over iets heel anders, misschien moet ik er ook ééntje maken voor mijn tekeningen, maar zoveel pagina's bijhouden is altijd wel een dingetje. Heb iets te veel hobby's :+

Ik denk dat deze bijna klaar of klaar is zo!
Afbeelding

Lokii

Berichten: 176
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: [DIGI] Theelepelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:55

Ik vind dit wel heel erg leuk zeg! <3 Waar zijn deze kaartjes te verkrijgen? :P

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 19:59

Dankjewel! :D
Eigenlijk alleen nog maar in boekhandel Boomker in Haren, als je een setje wil kan ik dat wel voor je regelen, dan even pb sturen :D Maar de tekeningen die ik hier post zijn straks voor andere dingen, zoals voor mokken!

De toekan komt tot leven:
Afbeelding
Eigenlijk pas net bezig met deze hoor, dus nog lang niet af!

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [DIGI] Theelepelaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 21:53

Voor een mok :)

Afbeelding

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: [DIGI] Theelepelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:59

Geweldig leuk gevonden en prachtig gemaakt.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:00

Ik vind hem leuk! Als het een mok was, kwam ik zwaar in de verleiding (en ik ben echt mega-saai op mokkengebied: 6 kersrode mokken en 1 mok met kerst-thema, meer mokken heb ik niet).
De theelepelaar op een mok lijkt me ook gaaf!

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:12

Goede humor heb je TS! En kei gaaf kan je tekenen! Misschien de theepelaar op een theepot of is dat iets té? Trouwens verzon net “je mag er mezen”.

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 11:21

Dank jullie! :D
Ik ben normaal om heel eerlijk te zijn ook heel saai met mokken hoor, ik gebruik eigenlijk altijd dezelfde mok die ik opnieuw afwas.

ElfBeau, die met de mezen heb ik op een kaartje :)
Op een theepot zou wel kunnen! Ik dacht zelf aan een thermosfles of dus op een t-shirt. Op een mok wordt die lastig, omdat de vogel zelf wit is (en de mokken ook) en omdat het theekopje dan weg gaat vallen. Dat is zonde!

De putter testmokken zijn net binnen :D
De emaille
Afbeelding

Normale mok
Afbeelding

Ik vind de emaille zelf het leukst, kan je ook meenemen als je gaat kamperen oid. Welke zou jullie voorkeur hebben?

Anoniem

Re: [DIGI] Theelepelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 23:05

De emaille, maakt het net wat specialer is mijn mening..
Superleuk topic weer van je!

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Re: [DIGI] Theelepelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 23:28

De emaille zou mijn voorkeur hebben, maar ik heb ook iets daarop laten drukken en die print is nu vervaagd.
Dus dan zou ik toch voor de gewone mok gaan.

Ik vind als vogelaar en theeleut de theelepelaar echt heerlijk. Zou ik zo een shirt van dragen!