[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:21

vikawiek schreef:
Heb je toevallig een kunstmaterialen winkel die ze los verkoopt? Er ligt altijd wel een stukje test papier onder zodat je kan voelen hoe ze tekenen. Ik heb zelf polychromos en ben daar heel tevreden over (alleen de wit is minder) maar beide potloden zijn hele goede potloden. Het is persoonlijke voorkeur of je van een potlood op wax basis houd of niet


Goeie tip Vikawiek :)
Ik moet sowieso nieuwe vellen pastelmat bestellen en liefst een een slag groter dan waar ik nu mee werk. Wellicht zijn de potloden ook los te bestellen en dat ik van beide een paar mee bestel. Ik vind een uitgebreid assortiment goede kleurpotloden best wel prijzig, dus het is wel de moeite waard om de juiste te bestellen.

Daisyree

Berichten: 2873
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Grou

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 19:35

Ik had deze ook wat aangepast. Ben nog steeds niet helemaal tevreden, maar ik dacht ik zet hem in mijn atelier. Wie weet "zie" ik het of wen ik eraan Afbeelding

Afbeelding

vikawiek

Berichten: 1487
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 13:40

Daisyree schreef:
Ik had deze ook wat aangepast. Ben nog steeds niet helemaal tevreden, maar ik dacht ik zet hem in mijn atelier. Wie weet "zie" ik het of wen ik eraan [ [url=m/WJAXzH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kX6uAA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is ook een lastig perspectief met een paardenhoofd. En ookal vind je 'm niet goed, je leert er wel van :D



Ik wou graag een portret maken van mijn paard, maar geen zin in potlood. Dus het is plakkaatverf geworden :D
Afbeelding

Daisyree

Berichten: 2873
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Grou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:22

vikawiek schreef:
Daisyree schreef:
Ik had deze ook wat aangepast. Ben nog steeds niet helemaal tevreden, maar ik dacht ik zet hem in mijn atelier. Wie weet "zie" ik het of wen ik eraan [ [url=m/WJAXzH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kX6uAA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is ook een lastig perspectief met een paardenhoofd. En ookal vind je 'm niet goed, je leert er wel van :D



Ik wou graag een portret maken van mijn paard, maar geen zin in potlood. Dus het is plakkaatverf geworden :D
[ [url=m/6zI41E.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja dat is ook zo.

Wauw wat een mooie! Ik vind dat grafische onderin echt iets toevoegen <3

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 10:58

vikawiek schreef:
Daisyree schreef:
Ik had deze ook wat aangepast. Ben nog steeds niet helemaal tevreden, maar ik dacht ik zet hem in mijn atelier. Wie weet "zie" ik het of wen ik eraan [ [url=m/WJAXzH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik wou graag een portret maken van mijn paard, maar geen zin in potlood. Dus het is plakkaatverf geworden :D
Afbeelding


Ik vind 'm mooi Vikawiek, leuk effect heb je aangebracht met die blokken en cirkel :)

vikawiek

Berichten: 1487
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 11:36

Dank jullie wel!

Daisyree

Berichten: 2873
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Grou

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 18:56

De afgelopen 2 weken waren hectisch en idioot. Mijn man kreeg een ongeval op zijn werk waardoor hij een deel van zijn duim mist nu. Kortom alles komt op mij neer, vandaag sloot ik me, in het kader van moederdag, op in mijn werkkamer.

Afbeelding
Afbeelding

Deze is nu af

Daisyree

Berichten: 2873
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Grou

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 22:26

En deze ook.
Een klein steentje met 2 bewoners van de Paardenkamp. Toppur en ? 1 van de Fjorden op Gagelgat

Afbeelding

Hij komt nog op een eikenhouten plankje zodat hij kan staan of hangen

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 10:06

Even een bijleespost van mijn kant:

pag 25:
Kwal: Billy is gaaf geworden, dat zal heel mooi staan aan de muur zo'n groot formaat.

henny_w: ik vind de achtergrond echt wat toevoegen, kat springt er nu nog meer uit, heel mooi.

vikawiek: wat een gave aquarel, die mag hier zo aan de muur. Ik heb er een beetje mee geoefend maar respect voor zo een resultaat met een product dat zich echt lastig laat leiden.

Mkango: gaaf die magnolia en mooi ook de toevoeging van de penlijnen dat geeft het net dat beetje extra

vikawiek: wat een lieve meneer en je opmerking dat je niks met friezen hebt is natuurlijk hilarisch haha

seven: ik vind je achtergrond prachtig, de reden van je mood is rot maar fijn dat je je dan op deze manier kan uiten. Ik ben benieuwd wat het eindresultaat wordt.

Pag. 26

Daisyree: mooie werkjes ik ben vooral gecharmeerd van de uil.

SaskiaB: wat ben jij productief! De combi pasteltekeningen maken en schilderen is tof he, van allebei word ikzelf iig blij. En het ligt jou allebei heel goed zie ik wel.

seven: boxerschilderij! als voormalig boxer eigenaar (maar liefst 5 exemplaren gehad) word ik daar heel enthousiast van.

kwal: je schapenschilderij vind ik vooral erg mooi van kleur, daar zal je schoonmoeder (?) vast blij mee zijn

Pag 27

Daisyree: ik vond 'm mooi en vind 'm nog steeds mooi, het hoeft niet altijd exact te kloppen als de sfeer oke is en dat is ie zeker!

vikawiek: mooi portret en bijzondere vormgeving, erg geslaagd

daisyree: wat een ellende bij jou, en wat erg voor je man! Fijn dat je je dan even terug kan trekken in je eigen wereldje en mooie dingen kan maken.

Zo, ik ben weer bij!
Afgelopen week zat ik in Markelo op schildervakantie en het was top. Een erg leuke groep en gewoon lekker m'n eigen ding kunnen doen. De 2 schilderijen die ik heb gemaakt niet 100% tevreden over, het paard klopt anatomisch niet maar dingen waar ik eerder tegenaan liep gingen wel weer beter dus het was een mooi leerproces. Ook omdat ik nu veel sneller heb geschilderd dan anders. Ik ben normaal nogal een trage schilder/tekenaar. Het andere schilderij is een abstracte achtergrond met zonnehoed bloemen erop maar die kreeg ik met geen mogelijkheid fatsoenlijk op de foto. Toch maar delen, in het echt is het groen veel minder blauw.

Afbeelding


Afbeelding

Ondertussen had ik thuis mijn pastelpotloden weer afgestoft en ben ik bezig met een tekening van Poow en Tim omdat ik die zo megaschattig vind

Afbeelding

Seven

Berichten: 21203
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 10:54

Prachtige werken weer iedereen <3

Vandaag is m'n merrie opgehaald dus ik reageer later even tijd voor mezelf :j

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:06

Seven schreef:
Vandaag is m'n merrie opgehaald dus ik reageer later even tijd voor mezelf :j
knuffel :knuffel:

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:05

Daisyree schreef:
En deze ook.
Een klein steentje met 2 bewoners van de Paardenkamp. Toppur en ? 1 van de Fjorden op Gagelgat

[ [url=m/V4Y8rm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij komt nog op een eikenhouten plankje zodat hij kan staan of hangen


Misschien wel mijn Sjors :D
Ik kreeg mail dat Sjors door een van de kunstenaars van Paard Verzameld is uitgekozen. Super leuk!

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:05

Seven schreef:
Prachtige werken weer iedereen <3

Vandaag is m'n merrie opgehaald dus ik reageer later even tijd voor mezelf :j


Sterkte Seven :(:)

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:05

Die laatste is nu al top Eva, hoe heb je de haren van het jongetje gemaakt?

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:24

SaskiaB schreef:
Die laatste is nu al top Eva, hoe heb je de haren van het jongetje gemaakt?


Thanks, eerst een onderlaag gemaakt (is pastelpotlood) en toen de haartjes er overheen gezet. Als laatste nog wat extra lichte en donkere accenten aangebracht. Ik heb een WIP topic aangemaakt daar kan je het wat beter zien denk ik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:36

Wat een mooi plaatje, Eva :D.

@Dais, leuke werkjes <3. Die oudjes blijven inspireren he.

Jis_

Berichten: 11592
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:25

Daisyree schreef:
De afgelopen 2 weken waren hectisch en idioot. Mijn man kreeg een ongeval op zijn werk waardoor hij een deel van zijn duim mist nu. Kortom alles komt op mij neer, vandaag sloot ik me, in het kader van moederdag, op in mijn werkkamer.

[ [url=m/LQU258.webp]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7USqdF.webp]Afbeelding[/url] ]

Deze is nu af


Wat heftig voor jullie, heel veel beterschap voor je man.

Werkje is prachtig! <3

Daisyree

Berichten: 2873
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Grou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 07:44

SaskiaB schreef:
Daisyree schreef:
En deze ook.
Een klein steentje met 2 bewoners van de Paardenkamp. Toppur en ? 1 van de Fjorden op Gagelgat

[ [url=m/V4Y8rm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij komt nog op een eikenhouten plankje zodat hij kan staan of hangen


Misschien wel mijn Sjors :D
Ik kreeg mail dat Sjors door een van de kunstenaars van Paard Verzameld is uitgekozen. Super leuk!


Misschien wel inderdaad. Ik weet het echt niet meer.
Ik teken ook 2 Fjorden, maar ik moet nog opzoeken welke dat zijn.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 10:51

Evawiek1969 gaaf gedaan, vooral de laatste Poow met Tim vind ik prachtig.

Daisyree knap die kleine ieniemienie werkjes, leuk gedaan.

Na de kat hier even geen tekenwerk. Het kriebelt wel en het volgend project ligt ook al klaar om mee te beginnen. Dit keer een hond maar ik moet eerst even prioriteiten stellen wat betreft tuin, moestuin, hagen en vooral steeds lang gras onder omheiningen weg maaien. Tsjonge wat groeit het allemaal hard met het groeizame weer van de laatste weken :D

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 21:45

Ik ben ook heel blij met mn snel klaar plantenbakk3n op de balkons ipv mijn voormalige megatuin!

Vandaag dit schilderij afgeleverd op een surprise verjaardagsfeest in een kamer vol visite! 1x1 mtr, was op bestelling met een gewenst kleurenpalet.

Afbeelding

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:50

En de tekening van Poow en Tim is ook klaar, moet eerlijk zeggen dat de foto m geen recht doet maar daar heb ik me maar bij neergelegd haha.
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:16

Prachtig, Eva <3.

vikawiek

Berichten: 1487
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:36

Wow Eva <3


Sterkte voor jou en je man Daisyree :(:)


Hier weer geklooid met plakkaatverf en inkt
Afbeelding

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 08:47

Dankjulliewel!
Wat gaaf Vikawiek, ik heb in mijn schildervakantie kennis gemaakt met het fenomeen urban sketching en wat jij doet is dan urban sketching 2.0, heel mooi en het gebruik van inkt/pen voegt echt iets toe!

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 12:45

Prachtig geworden Eva.

Gaaf Vikawiek die combinatie. Hoe zet jij de inkt erop? Met een inktpen of fijn penseeltje of watervaste fineliner?